۲ نماینده مجلس کاندیدای ریاست جمهوری می شوند

  4030307119 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ولی اسماعیلی و مسعود پزشکیان که نماینده مجلس یازدهم بودند، تصمیم دارند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.

به گزارش خبرنگار الف، ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از روز پنجشنبه دهم خرداد تا روز دوشنبه چهاردهم خرداد جمعاً به مدت پنج روز در محل وزارت کشور انجام می شود. در این میان علاوه بر اعلام داوطلبی برخی چهره های مشهور مثل سعید جلیلی، تا کنون 2 نماینده مجلس یازدهم اعلام کردند که داوطلب این انتخابات خواهند شد.

 ولی اسماعیلی که در مجلس هشتم نماینده گرمی و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان این مجلس بود و همچنین در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون اجتماعی و سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بوده و مسعود پزشکیان نماینده چهار دوره مجلس (هشتم، نهم، دهم و یازدهم) ازحوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر و نائب رئیس دوم مجلس دهم اعلام کردند که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد.

به دلیل سقوط بالگرد هوایی شهید رئیسی و همراهانش در 30 اردیبهشت امسال،‌ براساس اصل 131 قانون اساسی باید ظرف 50 روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور هشتم تیرماه انتخابات در سراسر کشور و در تمامی شعب داخل و خارج کشور برگزار می شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، روز دهم خرداد همزمان با دستور شروع انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی، هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی تشکیل می‌شود.

فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات از پانزدهم خرداد آغاز و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد.

۲۲ خرداد اسامی نامزد‌های ریاست جمهوری منتشر می‌شود.

نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر می توانند به تبلیغ بپردازند و این مهلت روز هفتم تیر به پایان می رسد و انتخابات ریاست جمهوری 8 تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.