ثبت نام ۴۲ نماینده ادوار و فعلی در انتخابات ریاست جمهوری

  4030314094 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

از میان ۶۳ ثبت نام شده در انتخابات ریاست جمهوری، ۴۲ نفر از نمایندگان ادوار و فعلی هستند که بسیاری از این افراد برای انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا شدند اما یا رد صلاحیت شده و یا از شهرستان خود برای ورود به مجلس رای نیاوردند.

به گزارش خبرنگار الف، تا ظهر امروز 226 نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند که از 63 نفر ثبت نام شد و از این تعداد 42 نفر از نماینده های اداور، سابق و فعلی مجلس هستند.

برخی از این نماینده های ادوار و سابق حتی صلاحیت ورود به مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده یک شهرستان را ندارند و به همین دلیل به رغم ثبت نام در انتخابات مجلس دوازدهم، رد صلاحیت شدند. برخی هم مشکلات قضائی و دارای پرونده در دادگاه هستند. برخی هم به رغم حضور در رقابت انتخاباتی از کسب رای در شهر خود هم ناکام ماندند.

با توجه به ادامه ثبت نام تا ساعت 18 امروز دوشنبه، شاید به این اسامی 42 نماینده اداور، سابق و فعلی افزوده هم شود.

 در چهار روز گذشته ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دور چهاردهم 137 نفر به وزارت کشور مراجعه کردند که در مجموع 37 نفر ثبت نام شدند.

از این تعداد 24 نفر سابقه نمایندگی دارند. از این 24 نفر، سه نفر در حال حاضر نماینده هستند و 21 نفر هم نماینده های اداور و سابق و بعضا بیکار شده هستند.

همچنین از ساعت هشت صبح تا ظهر امروز ۸۹ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند که از ۲۶ نفر از آن ها ثبت نام به عمل آمد.

18 نفر از این 26 نفر نماینده های اداور و سابق مجلس هستند.

در روز اول انتخابات ۳۳ نفر مراجعه کردند و فقط پنچ نفر ثبت نام قطعی شده اند از جمله؛ محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان و سعید جلیلی.  

از این پنچ نفر غیر از جلیلی بقیه سابقه نمایندگی دارند. مقتایی در حال حاضر نماینده اصفهان است و بقیه هم نماینده ادوار.

در دومین روز ثبت نام در روز جمعه نیز ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات شدند و از این میان چهار داوطلب حائز شرایط ثبت‌نام بودند.

علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی.

در دومین روز نیز غیر از همتی، بقیه سابقه نمایندگی دارند.اگر چه لاریجانی چهره ملی محسوب می شود و صرفا نماینده مجلس نبود.

در سومین یعنی روز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که هشت نفر ثبت نام شدند.

سیداحمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، وحید حقانیان، حبیب‌الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، فداحسین مالکی و زهره الهیان، داوطلب نامزدی این انتخابات شدند.

از این هشت نفر غیر از حقانیان بقیه سابقه نمایندگی دارند. البته زاکانی هم شهردار تهران است و پزشکیان و مالکی در حال حاضر نیز نماینده هستند.

دیروز یکشنبه نیز از 20 نفر ثبت شد که 10 نفر سابقه نمایندگی دارند.

محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج سفلی شاهوردی، حسین قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی،‌ محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری بنه خلخال و سیدغنی نظری خانقاه، ۲۰ نفری هستند که در روز چهارم موفق به ثبت‌نام شدند.

از این 20 نفر  10 نفر سابقه نمایندگی دارند شامل قاسم زاده، صادقی، محمدیاری، محفوظی، میرزایی، رضوانی، پورابراهیمی، حیدری، جعفری بنه، نظری.

تا ظهر امروز بعنوان آخرین روز ثبت نام هم ۸۹ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از ۲۶ نفر از آن ها ثبت نام به عمل آمد.

مهدی شیخ، حسین گروسی، محمد رویانیان، حسن نوروزی، محمد وحدتی، اسحاق جهانگیری، وحید جلال زاده، اردشیر مطهری، محمدرضا اسکندری، حمید کریمی، علیرضا ورناصری، علی آذری، محمد ناظمی اردکانی، سید حمیده زرآبادی، سید قاسم جاسمی، حسن کامران دستجردی، حسن سبحانی، احمد اکبری، الیاس نادران، محمد علی وکیلی، محسن کوهکن، محمد حسن نامی، مصطفی پور محمدی، اصغر سلیمی، علیرضا افشار، محمد مهدی زاهدی ۲۶ نفری بودند که در ستاد انتخابات حضور یافتند و ثبت نام انها قطعی شد.

از این تعداد 18 نفر یعنی شیخ، گروسی، نوروزی، وحدتی، جلال زاده، مطهری، کریمی، ورناصری، آذری، زرآبادی، جاسمی، کامران، سبحانی، نادران، وکیلی، کوهکن، سلیمی و زاهدی نماینده های ادوار و سابق مجلس هستند.

ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و تا ساعت 18 امروز ادامه دارد.

شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود. پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند.

از هفت تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.