وقتی «عبدالحمید» خود را سخنگوی مردم فرض می‌کند!

  4030318079 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در اقدامی عجیب خود را سخنگوی مردم فرض کرده و از جانب آنان صحبت کرد.

به گزارش الف، عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان مطابق روال همیشگی خود در تریبون نماز جمعه نیش و کنایه‌های خود را به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است. هر چند که ادعاهای او عجیب نبوده و مسبوق به سابقه است اما بخشی از سخنان وی که از زبان مردم سخن می‌گوید، تعجب برانگیز است.

او در خطبه‌های این هفته اظهار داشته: «مردم هم امیدشان را متاسفانه از دست داده‌اند و معتقدند از دست کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند کاری برنمی‌آید؛ چون گذشتگان کاری نکرده‌اند. در دولت‌های گذشته ما به اصلاح‌طلبان رای دادیم ولی اصلاح‌طلبان نمی‌گوییم کاری نکردند، اما نتوانستند تبعیض را بین زن و مرد و بین اقوام و مذاهب برطرف کنند. آنچه را خودشان در شعارهای انتخاباتی مطرح کردند نتوانستند اجرا کنند. آن‌ها نتوانستند از شایستگان استفاده کنند. این‌ها از جای دیگر کنترل می‌شود و رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند کاری بکند.»

امام جمعه مسجد مکی زاهدان در اظهارات خود به طور تلویحی شراکت سیاسی خود با اصلاح‌طلبان را تایید کرده و حتی با لحنی نرم نسبت به آنان سخن می‌گوید اما مهم‌تر از تمایلات سیاسی او، خود را دانای کل فرض کردن و سخنگویی از زبان مردم است. وی باید پاسخ دهد که مبنای اظهاراتش چیست؟ آیا او وکیل مردم یا سخنگوی آنان است که این‌گونه و با قطعیت از ناامیدی مردم نسبت به انتخابات و چهره‌های سیاسی صحبت می‌کند؟