جدال لفظی بایدن و ترامپ بر سر ایران در نخستین مناظره انتخاباتی

  4030408017 ۱۱ نظر، ۳ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور در نخستین مناظره انتخاباتی بر سر ایران و قدرتش در منطقه با یکدیگر جدال لفظی کردند و بایدن گفت که در دوران ترامپ، ایران به پایگاه ما حمله کرد و او هیچ کاری نکرد.

جدال لفظی بایدن و ترامپ بر سر ایران در نخستین مناظره انتخاباتی

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی جمهوریخواه خود که سیاست خارجی او را مورد انتقاد قرار داد، گفت: در دوران ترامپ، ایران به پایگاه ما ( عین الاسد) حمله کرد و ترامپ هیچ کاری نکرد.

رئیس جمهور کنونی آمریکا در ادامه حملاتش به ترامپ در این زمینه گفت: ترامپ  گفت که «فقط چند سرباز سردرد گرفتند.»

بایدن همچنین گفت: من کسی بودم که دنیا را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران بسیج کردم.

ترامپ بایدن را به انفعال در برابر ایران متهم کرد 

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، بایدن را به انفعال در برابر ایران متهم کرد و  مدعی شد: در دوران من، ایران ورشکسته بود. پولی نداشت که به تروریسم بدهد و نمی توانستند به حماس پول بدهند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا سپس مدعی شد اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، هرگز حماس به اسرائیل حمله نمی کرد.

ترامپ در این مناطره هنگامی که از سوی بایدن درباره مهاجرت مورد حمله قرار گرفت، در پاسخ مدعی شد که بطور جدی با تروریسم مبارزه کرده است و سپس به کشته شدن ابوبکر البغدادی و نیز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد.

بایدن: حماس باید نابود شود

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره جنگ اسرائیل در غزه گفت: حماس باید نابود شود. این حماس است که نمی خواهد جنگ پایان یابد اما تمرکز ما اکنون بر توقف درگیری هاست 

ترامپ: بایدن یک فلسطینی شده اما فلسطینی خیلی بدی شده است

ترامپ همچنین درباره جنگ اسرائیل در غزه با اشاره به نارضایتی فلسطینی ها از بایدن گفت: اسرائیل باید کار را تمام کند. بایدن مثل یک فلسطینی شده است اما او را دوست ندارند چون فلسطینی خیلی بدی شده و آدم ضعیفی است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند، گفت: باید بیینیم چه می شود اما قبل از آنکه آن کار را انجام دهیم ، مشکلی که داریم این است که همه هزینه ها بر عهده ماست.

نخستین مناظره بایدن و ترامپ با حضور جیک تپر و دانا بش دو مجری سرشناس سی ان ان و بدون حضور تماشاچیان در استودیوی شبکه تلویزیونی سی ان ان در آتلانتای جورجیا برگزار شد.

این مناظره ۱۰۰ دقیقه طول کشید و شامل دو وقفه همراه با آگهی های بازرگانی بود و در طول برگزاری آن، ستادهای انتخاباتی دو نامزد نتوانستند با آنها تعامل داشته باشند.

بایدن و ترامپ موافقت کرده بودند  که در یک تریبون حاضر شوند و جایگاه آنها با سکه یا همان شیر یا خط میان نمایندگان دو نامزد تعیین شده بود و بایدن در تریبونی که در سمت راست تصاویر تلویزیونی دیده می شود، قرار می گیرد و ترامپ در تریبون سمت چپ.

میکروفون‌ها نیز در طول مناظره به جز نامزدی که نوبت سخنرانی است، خاموش می شد چرا که آخرین مناظره آنها در سال ۲۰۲۰ با تنش فراوان همراه بود و ترامپ اجازه نمی داد بایدن سخنانش را کامل کند که این رفتار، بایدن را مجبور به واکنش کرد و گفت: "نمی توانی خفه شوی مرد؟"

همچنین مقرر شده بود رئیس جمهور آمریکا، آخرین فردی باشد که در این مناظره صحبت می کند. هر دو نامزد بصورت سرپا مناظره را انجام خواهند داد. هیچ وسیله یا یادداشتی روی صحنه مجاز نخواهد بود و به نامزدها فقط یک خودکار، کاغذ و یک بطری آب داده می شود.

تیم بایدن که برخی از آنها به آماده‌سازی باراک اوباما رئیس جمهور پیشین دموکرات آمریکا برای مناظره‌هایش کمک کرده بودند، امیدوارند که امشب از نحسی مناظره های نخست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عبور کنند.

مناظره‌های تلویزیونی مدت‌هاست که بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا بود و لحظات تاریخی را برای نامزدها رقم زده است. روسای جمهور فعلی و قبلی آمریکا امشب (پنجشنبه شب به وقت محلی) خارج از محیط امن دفتر خود در کاخ سفید، با یکدیگر مواجه شدند و میلیون ها آمریکایی و نیز افکار عمومی جهان شاهد این مناظره تاریخی بودند.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۶۹۲۴۱۰:۰۷:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۸
این دیگه چطور انتخاباتی؟فقط دو نفر از دو حزب،میخوای بخواه نمیخوای هم باید بخواهی.دوتارو نشون میدن باید یکیش رو انتخاب کنید مردم،اونوقت اینها میاند انتخابات ایران رو میبرن زیر سوال.
ناشناس۳۵۳۷۰۱۰۱۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۸
حتما مثل اینجا خوبه که از روز اول همه مردم متوجهه بودن که این دو نامزد پوششی هستن فقط وقت وپول بیت المال را هدر کردن.
ناشناس۳۵۳۷۰۱۸۱۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۸
اطلاعاتتون غلطه نامزدها و احزاب دیگری هم هستند ولی چون طرفداران زیادی ندارن رسانه ها هم کمتر بهشون میپردازن
ناشناس۳۵۳۷۰۶۱۱۲:۴۴:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۸
دوست عزیز ... در آمریکا افراد دیگر هم می توانند کاندید شوند فقط دموکرات‌ها و جمهوری خواه چون طرفداران زیاد دارند مناظره آنها در انتخابات مهم هست
ناشناس۳۵۳۷۳۸۹۲۲:۱۸:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۸
تازه شورای نگهبان هم این دو نفر رو تایید نکرده
ناشناس۳۵۳۶۹۲۸۱۰:۱۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۸
چه ضرورتی داشته که مناظره بصورت ایستاده برگزار شود این عملا مانع تمرکز بابدن بدلیل سن او می‌شده
ناشناس۳۵۳۶۹۴۹۱۰:۵۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۸
تکرار تاریخ ،باز تکرار سناریوی برجام ۱ توسط طرفداران تخریب صنعت هسته ای .. ،افزایش تحریم ها با سیگنال نفوذی طرفداران برجام ها ی بی فرجام برای آمریکا جهت تشدید تحریمها تا نتایج انتخابات را به نفع خود برگرداندند، برای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن (۷ تیر)، یعنی یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، چند شرکت‌ عامل حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران را به همراه کشتی‌های مرتبط با آنها تحریم کرد
ناشناس۳۵۳۶۹۵۶۱۱:۱۲:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۸
اومدن ترامپ میخ پای تابوت امریکا خواهد شد. امریکا از درون از هم می پاشه
ناشناس۳۵۳۶۹۵۸۱۱:۱۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۸
کیسینجر معمار ترسیم استراتژی «خردمندی بی خردی»در قبال ایران جهت تحمیل برجام دکترین «خردمندی بی خردی» راهبردی است که کیسینجر برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طراحی کرده تا بوسیله آن در قالب یک مرد دیوانه ایفای نقش کند. می توان ساعت ها و روزها بحث کرد که در سال آینده برای مواجهه با دکترین خردمندی بی خردی چه راهبردها و تاکتیک هایی باید اتخاذ کرد، اما پیش از هرچیز برای ورود به چنین مباحثه طولانی و لازم و بعد یافتن تحلیل و استراتژی برای رویارویی با کسی که در نقش مرد دیوانه بازی می کند باید در خصوص یک چیز توافق کر و آن‌ اینکه ترامپ واقعا دیوانه نیست و استراتژی ترساندن ایران و تحمیل برجام ها ۲ و ۳ و تجزیه ایران است بنابراین برخورداری از یک استراتژی هوشمندانه، چند لایه و منسجم برای مواجهه با خطرات سال آتی برای ایران موضوعی جدی خواهدبود و لازمه خنثی سازی روی کارآمدن فردی است که مرعوب این استراتژی نشود دکترین خردمندی بی خردی را هرمان کان، یکی از دانشمندان علوم نظامی آمریکا و بنیان گذار نظریه سیستم ها و یکی از تئورسین های اصلی این دکترین، چنین میگوید: شاید، بهترین راه برای تحمیل سیاست های خودمان این باشد که خود را قدری عصبی و احساساتی جلوه دهیم. در این بازی بازدارنده طرفی که به نظر می آید عزم خود را جزم کرده و راه بازگشتی برای خود نگذاشته، شانس بهتری برای کسب امتیاز از طرف مقابل دارد که با رفتاری متین به میدان آمده است. این همان جایی است که خردمندی بی خردانه جایز است. تظاهر به اینکه کورکورانه به یک سیاست بی خردانه پایبند هستید، ممکن است بهترین استراتژی برای مدیریت یک بحران باشد. بزرگترین استراتژیست امریکا، هنری کیسینجر معتقد است در این بازی طرفی برنده است که چنین وانمودکند که او از هیچ چیز نمی ترسد، درد را نمی شناسد و آماده گلاویز شدن تا سر حد نابودی یکی از طرفین است، چطور می شود چنین دیدگاهی را تحمیل کرد، مشکل این گونه حل می شود که یک سیاستمدار خود را غیر خردمند جلوه دهد یا خود را در موقعیتی جلوه دهد که امکان عقب نشینی از او سلب شده باشد.
ناشناس۳۵۳۷۲۶۶۱۸:۰۸:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۸
کل حرف هاشون شده که ایران مارو فلان کرد تو کاری نکردی اون میگه ایران فلان کرد تو کاری نکردی! عزیزان ایران هر کی هم سر کار باشه همون کارو باهاتون میکنه
ناشناس۳۵۳۷۳۸۲۲۲:۱۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۸
ایران بعدا زحمله به عین الاسد کار خیلی مهمی کرد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  23. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  24. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  25. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

آخرین عناوین