پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  4030413150 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آخرین نطق تبلیعاتی تلوزیونی خود گفت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و طرف مظلوم قرار داشتم.

پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم»، با انتشار ویدیویی از خود در خودروی در حال حرکت گفت: امروز چهارشنبه و نزدیک به یک ربع به ۸ صبح است و به سمت فرودگاه برای آخرین دیدار با مردم آذربایجان غربی و ارومیه و کرمانشاه می روم.

وی با اشاره به صحبت‌های پایانی خود در دومین منتظره در مرحله دوم فرصت تبلیغاتی گفت: تصور این‌ها این بود که رای‌ها را تایید خودشان و روندشان می‌داشتند؛ شاید عده‌ای به خاطر همین پیامک پای صندوق نیامد که به آن‌ها مشروعیت بدهند اما اکنون مساله این است که ما و یک گروه اقلیت هستیم که تصمیم‌ها در اتاق های خودشان می گیرند و با آن سرنوشت همه ما را رقم می زنند.

وی افزود: آن‌هایی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند، با حضور در مرحله دوم انتخابات نشان می‌دهند که این طوری نبوده و با رای دادن بگویند که با ابن اقلیت مخالف هستند و این کمپینی است که می‌تواند راه بیفتد و «نه» به آن‌ها بگوید که خود را مشروع می‌دانند.

پزشکیان گغت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و طرف مظلوم قرار داشتم؛ اکنون هم ذاتا دنبال قدرت نیستم و دنبال مردم و کسانی هستم که به آن ها ستم می شود و این ذاتی است و دست خودم نیست.

وی با بالا بردن دست خود گفت: به مردم قول می‌دهم هیچ وقت به آن‌ها دروغ نگویم و در گفته‌هایم صادق و پاسخگو باشم و مطالبه‌گری آن‌ها در مقابل تعهدات مجاب می‌کند که اگر روزی یادمان رفت چه گفتیم آن‌ها به یادمان آوردند و ما پاسخگو باشیم.

در این فیلم سوالاتی به صورت مکتوب نوشته شده بود که پزشکیان به آن پاسخ می‌داد  او در پاسخ به این سوال که اگر به جایی رسیدید که نتوانستید  خواسته‌های مردم را پیش ببرید، در آن صورت چه خواهید کرد؟ گفت: اگر هر کاری کردیم و نتوانستیم به گفته‌ها و قول عامیانه عمل کنیم از ادامه کارهای سیاسی خداحافظی خواهیم کرد و ادامه نخواهیم داد؛ قرار نیست عمرمان را تلف کنیم و نتوانیم به مردم عزیز خدمت کرده و تبعیض و اجحاف و بی عدالتی در جامعه داشته و نتوانیم کاری کنیم و ادامه دهیم؛ پس اگر نتوانستم کاری انجام دهیم از مردم می‌خواهیم رای شان را پس گیرند و ما هم ادامه هم نمیدهیم.

وی در عین حال گفت: به امید خدا و به کمک مردم، امکان این‌که نتوانیم کاری کنیم، غیرممکن است چون قدرت حاکمیت به حضور مردم و پاسخگویی حاکمیت هم به درخواست‌ها و خواسته‌های مردم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره چگونگی نظارت بر وعده هایش گفت: از مردم درخواست می کنم به کمیته مردمی کمند بپیوندند؛ این کمیته برای نظارت بر رفتار دولت خواهد بود. مردم می توانند با انتخاب افراد موثق خود بر حاکمیت و دولت نظارت کنند که این می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشد و بر قول‌ها و وعده‌های داده شده نظارت کند و این ارتباط دو طرفه ارتباط دولت و مردم را شکل می‌گیرد.

پزشکیان گفت: بدون حضور مردم در حاکمیت شرایط این‌گونه می‌شود که حاکمیت به دلخواه خود جهت را نرود؛ مردم می‌توانند از انحراف دولت جلوگیری کرده و دولت را پاسخگو کنند. قول می دهم اگر به قدرت رسیدم هر چند ماه یک بار پاسخگوی آن نمایندکانی باشیم که مردم در صنوف و اقشار مختلف انتخاب کرده‌اند. این به ما کمک می‌کند براساس خواسته‌ها و توقعات شما عمل شود تا در نهایت همه کسانی که در جامعه زندگی می کنند توقعات خود را به گوش حاکمان برسانند.

پزشکیان درباره کمیته کمند گفت: لازم نیست این کمیته از کسانی باشد که به ما رای داده باشد، همه مردم می توانند در کمیته باشند و نمایندگان خود را انتخاب کرده و مطالبه گر باشند؛ انتظار ما از جناح مختلف و کسانی که  رای ندادند، بیشتر است تا حضور داشته و توقع داشته باشند

وی در پاسخ به یک پیام توییتری گفت: روند رخ داده در سال ۱۴۰۱، تدبیر نامناسبی بود که از طرف حاکمیت شکل گرفت؛ همان موقع گفتم که اگر حرف من را گوش می دادند حتی خون از دماغ کسی پایین نمی آمد؛ کافی بود به صورت شفاف بررسی کرده و گروهی دیگری برای بررسی فوت عزیزمان گذاشته و از طرف مطالبه گران و کسانی مه شک داشتند، افرادی در گروه بودند؛ اگر واقعیت مشخص و شفاف می شد، این همه بیگناه از دو طرف جانشان را از دست نمی دادند؛ این بی تدبیری بود که باعث این فاجعه ای که نباید اتفاق می افتاد، رخ داد.

وی افزود: یک گروه حقیقت یاب و ارزیابی می گذاشتند و به هر نتیجه ای می رسیدند، عمل می کردند و این اتفاقات نمی افتاد اما نشد که نشد.

پزشکیان تاکید کرد: ما قرار نیست به مردم بگوییم آن گونه که می خواهیم زندگی کنیم؛ من هیچ وقت به بچه های خودم اجبار نکردم که درس خوانده و رشته ما را ادامه دهید. در انتخاب زندگی و شغل و کارشان زور نگفتم بلکه با منطقی که داشتیم، کنار آمدیم.

پزشکیان تاکید کرد: رای ندادن یعنی رای دادن به اقلیتی که هستند و این تصور را دارند که همه مردم آن ها هستند؛ باید مردم باشند و نشان دهند که می توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند.

در ادامه، بخش های از صحبت های پایانی پزشکیان در مناظره دوم در مرحله دوم فرصت تبلغاتی انتخابات رباست جمهوری پخش شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۵۰۷۶۲۱:۲۵:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۳
فرمودید در صورت عدم تحقق وعده از سیاست خداحافظی می‌کنم ..‌ این خداحافظی شما چه دردی از ملت رفع خواهد کرد‌‌.... شما که فردی جدا از قدرت نبودید شما در هرم قانونگذاری و سیاست گذاری کشور بودید چه کردید ... اگر فرد موثری بودید در نایب رییسی مجلس حداقل در تخصص خودتان طرح بیمه سلامت را نجات می‌دادید که آن را هم نتوانستید... بر مبنای چه رزومه ای ادعا میکنید من میتوانم شما فرض از سیاست خداحافظی کنی پس تکلیف هزینه فرصتی که شما از دست این ملت با عدم تحقق وعده خارج کردید
ناشناس۳۵۴۵۴۵۲۰۹:۱۵:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اگه بنا به خداحافظی بود باید روز بعد از استیضاح خداحافظی می کرد .
ناشناس۳۵۴۵۷۸۸۱۴:۲۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۴
لطفاً در نقل و نشر خبر دقیق باشید. استیضاح ایشان رای نیاورد. یعنی مجلس دوباره به وی رأی اعتماد داد.
ناشناس۳۵۴۵۵۱۱۱۰:۰۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۴
تا حالا میگفتید چرا مسوولان استعفا نمیدهند حالا میگید استعفا به چه درد میخوره؟این حداقل کاریه که یک مسوول میتونه انجام بده.
ناشناس۳۵۴۵۰۸۸۲۱:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۳
جناب آقای پزشکی چنان صحبت می‌فرمایید که انگار اصلا قبلا در هرم قدرت نبودید شما در راس هرم قانونگذاری و سیاستگذاری کشور بودید
داود۳۵۴۵۱۶۲۲۳:۱۸:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۳
درود به شرفت یعنی میشه یک روز مثل کشورهای اسیای شرق دولتمردان در صورت ناکارامدی استعفا کنند؟
ناشناس۳۵۴۵۳۸۷۰۸:۱۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۴
قبل انتخابات از این حرفا زیاد گفته میشه اخردوره ایشون هم معلومه؛ می خواستیم، نزدیک بود، اما نگذاشتن ومشکل تراشی کردن دور بعدش: ای مردم رای بدید تا کار ناتموم رو تموم کنیم.
ناشناس۳۵۴۵۵۵۷۱۰:۳۷:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۴
در کشورهای آسیای جنوب شرقی بعنوان نمونه کره جنوبی مجازات فقط محدود به استعفا نیست وقتی رییس جمهور کره جنوبی بعلت دریافت رشوه از سامسونگ و سو ئ استفاده از مقام به نفع خود محکوم شناخته میشوذ استعفا چیست به ۲۰ سال زندان محکوم میشود نه استعفا ،حال رییس جمهور بوده که بوده اما اینجا ...معلوم است وقتی بازخواست در خور نباشد همه بر سر تصاحب سمت ها دست و پا میشکنند و هر نوع وعده ای هم می‌دهند ...در آمریکای لاتین هم همینطور به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دادگاه عالی فدرال برزیل، «فرناندو آفونسو کولور دی ملو»، رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام فساد و پولشویی در سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۴ به هشت سال و ده ماه زندان محکوم کرد.در اروپا هم همینطور تهران- ایرنا- «فرانسوا فیون» نخست وزیر پیشین فرانسه به جرم ایجاد یک شغل جعلی برای همسرش به پنج سال زندان محکوم شد. به گزارش دوشنبه خبرگزاری فرانسه، «پنه‌لوپه» همسر فیون نیز به دلیل مشارکت در این جرم به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. فیون و همسرش همچنین به جریمه ۳۷۵ هزار یورویی و پرداخت یک میلیون یورو به مجمع ملی (پارلمان فرانسه) محکوم شدند...اینجا بستگان متخلف و مجرم را خط قرمز هم اعلام میکنند...
ناشناس۳۵۴۵۶۵۳۱۲:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۴
هرانقدر که از قبل کنار کشید، فردا هم کنار خواهد کشید. شما جناب پزشکیان و آقایان بظاهر اصلاح طلب و بظاهر اصولگرا قدرت را خیلی دوست دارید. فراموش نکنید که این انقلاب صاحب دارد
ناشناس۳۵۴۵۱۶۸۲۳:۲۳:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۳
نتوانستید به قول ها عمل کنید از سیاست خداحافظی میکنید ؟ پس چرا تا حالا نکردید و حامیان شما نکردند ؟
ناشناس۳۵۴۵۲۸۶۰۲:۰۳:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۴
رفیقات از دیوار سغارت بالا نروند و به خاطر دشمنی با جناح دیگر اف ای تی اف را مانع نشوند
ناشناس۳۵۴۵۳۱۱۰۳:۳۰:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اولین فتح دیوار سفارت رو اینها به اسم خودشون زدن سفارت آمریکا رو امثال پزشکیان و ابتکار رفتن بالا
ناشناس۳۵۴۶۰۵۰۱۸:۴۴:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۴
این حرف شما مخالف نظر امام خمینی است که آنرا انقلاب دوم نامید.
ناشناس۳۵۴۵۴۶۶۰۹:۳۱:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۴
دنبال حاشیه هستی!! سفارت هم خوب اومدی همانند سفارت امریکا که دوستانت بودن اما طرف مقابل هیچ وقت به روی خود نمی آورد که بد یا خوب بود برای اهداف سیاسی!!!
مذاکره۳۵۴۵۳۸۵۰۸:۰۹:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۴
از دیوار سفارت بابا نرید وسط مذاکره موشک بالا نفرستید همه چیز درست میشه
ناشناس۳۵۴۵۸۸۶۱۵:۵۳:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۴
تا برجام های متعدد اما شود!!! راستی چرا سفارت خانه دیگر کشورها آتش می زنند اتفاقی نمی افتد؟!!
ناشناس۳۵۴۵۷۵۵۱۳:۴۷:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اول بیشتر مسئولان را بگو کناره گیری کنند وایشان هنوز رئیس جمهورنشده اند اونوقت نوبت ایشان هست
ناشناس۳۵۴۵۲۹۶۰۲:۳۶:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اگر تحت هیچ عنوان تمایلی به رای دادن به سعید جلیلی ندارید و اگر نظر شما در خصوصی مسعود پزشکیان قطعی است یک بار این متن را بخوانید سخنی با آنها که رایشان مسعود پزشکیان است و نظر قطعیشان نه به جلیلی است. یک بار از زاویه ی نگاه من ببینید. دوستان عزیز نه میخواهم بگویم پزشکیان تجزیه طلب است. نه میخواهم بگویم دولت سوم روحانی ست و نه میخواهم بگویم بنزین را ۲۵ هزار تومان می‌کند و نه میخواهم بگویم اطرافیان بدی دارد. مسئله مهمتر از این حرف هاست. حقیقتی که در ۴ روز اخیر عیان شده است. وقتی از 4 سال آینده صحبت میکنیم از روزهایی حرف میزنیم که در آن هرکسی رئیس جمهور شود (جلیلی یا پزشکیان) قطعا باید در آن برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. فرقی نیست که اطرافیان روحانی دورش باشند و یا افرادی چون رسایی با او وارد پاستور شوند. بنابراین هرکس رای بیاورد باید این برنامه را اجرا کند. برای اجرای این برنامه تا اینجای کار چند نکته در خصوص مسعود پزشکیان وجود دارد؛ مسعود پزشکیان در مناظره اول با کسالت حاضر شد و گفت که پزشک ۲ روز استراحت اجباری برایش تجویز کرده است. او بعد از سفر به چند شهر این چنین دچار کسالت شده در حالی که رقیبش ۱۰ سال جوان تر است و کل کشور را در این چند روز گشته و همچنان سفر‌های استانی اش ادامه دارد... پزشکیان در مناظره بارها اسم ها (از جمله عبدالحمید اسماعیل زهی) را فراموش کرده و دیگران کمک کرده‌اند به یاد بیاورد. دو مورد فوق اگر نشان از کسالت پزشکیان نباشد حداقل نشان از کهولت سن فردی ست که تا کنون تجربه کار سنگین ریاست جمهوری نداشته و قطعا در بلند مدت برای خودش مردم و کشور چالش هایی پدید خواهد آورد. مسعود پزشکیان در خصوص سوال مجری برنامه گفته بود: نکته ای که تو گفتی را در جمع دانشجوها گفتم و حکومت داری فرق دارد و کاری دیگر خواهم کرد. این مسئله با ادعای آقای پزشکیان که می‌گفت با شما صادق خواهم بود، در تناقض است. چ را که او صراحتا دارد میگوید ممکن است قولی دهم اما در نهایت کار دیگری بکنم... مسعود پزشکیان چندین بار مواردی را که مجری از صحبت های گذشته ی او گفت انکار کرد و این یعنی یا او نمی‌داند در گذشته چه گفته (حافظه اش یاری نمیکند) یا به نفعش نیست که به یاد بیاورد. مورد فوق یعنی صداقت یا سلامت ایشان محل بحث است. پزشکیان در سه هفته اخیر بارها گفت برنامه ندارم چون باید همان برنامه هفتم را اجرا کنم اما در مناظره ی اخر در پاسخ به اینکه بخش مسکن سازی که در برنامه آمده را اجرا میکنی یا نه، واضح و صریح گفت که توان اجرایش را نخواهد داشت. مسئله ای که با صداقت ایشان در تناقض است و نشان میدهد که او در نهایت بعید نیست کشور را با نتوانستم، قول نداده بودم، نگذاشتند، رو به رو کند..... مسعود پزشکیان هنگام حضور در جمع فعالان به اطرافیانش می‌گوید: کاش متنی می‌نوشتید، نمی دانم آنجا چه بگویم. این حرف نشان میدهد ایشان باید منتظر بماند تا کسی برای پیشبرد فعالیت ها به او چیزی بگوید و از خود چیزی ندارد و ترجمه ی دیگر این مهم این است که او ممکن است بدون آنکه بداند، توسط اطرافیان کنترل شود.... پزشکیان بارها گفته نمی دانم، برنامه ندارم و برنامه هفتم را (حداقل در حوزه مسکن) هرگز اجرا نمی کنم. دوره ی ریاست جمهوری با در نظر گرفتن موارد فوق (اگر کهولت سن آقای پزشکیان را اذیت نکند) بیشتر شبیه به یک دوره ی کارآموزی خواهد بود تا یک دوره ی خدمت. در ۴ روز اخیر پزشکیان بیشتر چیزی شبیه به همتی-مهرعلیزاده بوده تا پزشکیان ! ما در نهایت قرار است کسی را انتخاب کنیم که برنامه هفتم را اجرا کند. اگر میخواهید برای جمعه تصمیم بگیرید یک بار به موارد فوق فکر کنید....
ناشناس۳۵۴۵۷۷۹۱۴:۱۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اره باید در حوزه مسکن مثلا بگه . سالی یک میلیون مسکن میسازم
مهدی۳۵۴۵۳۱۹۰۵:۳۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۴
اگه هر سیاستمداری از هر جناحی پاسخگوی عملکرد خودش به جامعه باشه و فرهنگ استعفا و مسئولیت پذیری در جامعه ایران حاکم بشه ,بخش زیادی از مشکلات کشور حل میشه
ناشناس۳۵۴۵۳۳۰۰۶:۱۹:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۴
انشاا...برای سربلندی و سرافرازی ایران و ایرانی رای بیاری
ناشناس۳۵۴۵۳۴۶۰۶:۴۲:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۴
زود انتخابات رو تمومش کنید چون هر لحظه مردم دکتر پزشکیان رو بهتر شناخته و به تعداد عاشقاش افزوده میشه
ناشناس۳۵۴۵۳۵۸۰۷:۱۴:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۴
مشک آن است که ببوید نه آنچه که عطار بگوید جناب آقای پزشکیان ادب واخلاق شمارا در دو مناظره آخر دیدیم وهمه ابعاد شخصیت شما هویدا شد.
ناشناس۳۵۴۵۴۱۵۰۸:۴۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۴
چه عجب سایت الف بالاخره کمی به پزشکیان پرداخت؛
ناشناس۳۵۴۵۴۲۳۰۸:۴۷:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۴
نگران نباش انشاالله اطرافیان جبران خواهند کرد.
حمیدرضا۳۵۴۵۴۲۴۰۸:۴۸:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۴
درود بر شرفت بزرگمرد
ناشناس۳۵۴۵۴۷۳۰۹:۳۵:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۴
درود بر شرفت مرد بزرگ الحق که راه حضرت علی علیه السلام را می روی با آرزوی پیروزی یا علی
ناشناس۳۵۴۵۹۷۲۱۷:۰۰:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۴
به یاری خدا و شهدا جلیلی رای میاره و پزشکیان که به شهید سلیمانی و شهید رئیسی توهین کرد شکست می خوره. به یاری خدا . یا علی جلیلی رئیس جمهور میشه
ناشناس۳۵۴۵۶۳۹۱۲:۰۱:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۴
روز اول اگر در انتخاب وزارا دخالت کردند صریحا به مردم بگو و خدا حافظی کن
ناشناس۳۵۴۵۶۷۲۱۲:۳۰:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۴
می گویند از سنگ بزرگ استفاده کردن نشانه نزدن است
ناشناس۳۵۴۵۷۵۳۱۳:۴۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۴
عزیز مگه شما چیزی هم تو این چند روز گفتی که بخواهی عمل کنی یانه؟ هر چی پرسیدند فرمودی کارشناسها باید نظر بدهند. به چیزی که در آینده کارشناس ها خواهند گفت نتونی عمل کنی استعفا میدی؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  5. آغاز توزیع گوشت و کالاهای اساسی به درب منزل تهرانی‌ها

  6. بانک جهانی: کاهش ۶.۲ میلیون نفری تعداد فقرا در ایران در دولت رئیسی

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. پزشکیان؛ نهمین رئیس جمهور ایران

  10. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  11. بازنگری کنید

  12. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  13. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  14. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  15. رای‌ندادن دردی را دوا نمی‌کند

  16. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  17. آرای تعیین کننده قالیباف

  18. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  19. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  20. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  21. یک تبریک و چند یادآوری به رئیس جمهور منتخب

  22. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  23. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  24. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  25. جبرائیلی: «جلیلی» برای پایان دادن به حاکمیت دلار بر اقتصاد کشور آمده است

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  5. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  6. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  7. پزشکیان؛ نهمین رئیس جمهور ایران

  8. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  9. بازنگری کنید

  10. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  11. رای‌ندادن دردی را دوا نمی‌کند

  12. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  13. آرای تعیین کننده قالیباف

  14. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  15. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  16. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  17. یک تبریک و چند یادآوری به رئیس جمهور منتخب

  18. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  19. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  20. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  21. جبرائیلی: «جلیلی» برای پایان دادن به حاکمیت دلار بر اقتصاد کشور آمده است

  22. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  23. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  24. گزارش الف از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

  25. پزشکیان در مناظره با جلیلی: بنزین را گران نمی‌کنیم/ قابل قبول نیست در کشور ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند

آخرین عناوین