رئیس‌کل بانک‌مرکزی: افزایش مشارکت در انتخابات شکستن تحریم را درپی دارد

  4030415062

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رای مردم در انتخابات پرشور، قطعا پشتوانه بسیار مناسبی برای اقدامات و تصمیمات رئیس‌جمهور در عرصه داخلی و بین‌المللی است.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز بعد از شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در امام‌زاده صالح(ع) تهران، در گفت وگو با تسنیم گفت: امیدوارم هر فردی که امروز بعنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود بتواند یک وفاق عمومی بین مردم و همفکر و همنظر کردن آنها بوجود بیاورد. 

وی افزود: امیدوارم این مشارکت به اتحاد مردم و اقوام ایرانی و دیدگاه‌های مختلفی که وجود دارد بی انجامد و یک اتفاق نظر بین ملت بوجود بیاورد و پشتوانه اساسی برای نظام و تصمیم‌گیران اساسی کشور باشد.

فرزین با اشاره به مذاکرات مختلف مقامات ایران در عرصه بین‌المللی در راستای استیفای حقوق مردم و تامین منافع ملی تصریح کرد: شکستن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و افزایش قدرت اقتصادی به همراه استحکام و موفقیت بیشتر در مقابل دشمنان، نتیجه مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات است.

در مرحله اول این انتخابات که با حضور 4 کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان 10415991 رای، سعید جلیلی 9473298 رای، محمدباقر قالیباف 3383340 رای  و مصطفی پورمحمدی 206397 رای کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرایند رای گیری مرحله دوم از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، این زمان تمدید خواهد شد. رای‌گیری در حدود 59 هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از 800 هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.