فرآیند بازاریابی فقط محدود به کالا نیست

  4030422053

مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی گفت : جستجوی فرصت‌های بازار از مهمترین عوامل فرآیند بازاریابی است..

بر اساس این گزارش ، حمید بروغنی، مدیرعامل بازاریابان تجارت جهانی با بیان این‌که متاسفانه بسیاری از مدیران ارشد درک درستی از بازاریابی ندارند افزود  : فرآیند بازاریابی نه تنها فقط برای کالاها و خدمات نبوده بلکه می توان از آن برای جستجوی فرصت‌های بازار ، ایده ها و وقایع نیز بهره گرفت. 

وی درباره نقش بازاریابی در رشد و توسعه اقتصاد کشور ها اظهار داشت  :  تاثیر بازاریابی مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور ها بسیار حائز اهمیت است به طوری که این پدیده می تواند  بازارهای دنیا و تجارت جهانی را توسعه دهد و با اتخاذ استراتژی هایی متفاوت محصولات و خدمات یک کشور را به جهان معرفی و ارائه کند . 

به گفته بروغنی بازاریابی می تواند زمینه تحرکات اقتصادی و مالی را فراهم کرده و نقش بسزایی در رشد صنعت، اقتصاد و گردشگری کشورها داشته باشد از طرفی بازاریابی بعنوان یک صنعت با توجه به فعالیت‌ها و مشاغلی که درگیر می کند نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و با گردش مالی که صورت می دهد باعث افزایش درآمدهای دولتی خواهد شد.