پیام نشست پکن از زبان مقام حماس: ملت فلسطین متحد و برای آینده غزه تصمیم‌گیر است

  4030502086

نماینده جنبش حماس در لبنان امروز (سه‌شنبه) نشست گروه‌های فلسطینی به میزبانی پکن که به دستیابی به توافقاتی میان آنها برای کنار گذاشتن اختلافات منجر شد را حامل پیام اتحاد ملت فلسطین در نتیجه عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در این باره به المیادین گفت: آنچه در بیانیه پکن جدید است، زمینه‌ای است که منجر به آن شده و این زمینه نبرد «طوفان الاقصی» است.

عبدالهادی افزود: نشست پکن حامل پیام مهمی است و بر این نکته تاکید می‌کند که ملت فلسطین متحد هستند و آنچه در آینده در نوار غزه رخ خواهد داد، طبق تصمیم فلسطینی‌ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های استقرار نیروی خارجی در نوار غزه تاکید کرد: با هر نیروی خارجی در غزه به عنوان نیروهای اشغالگر رفتار خواهد شد

نماینده جنبش حماس در لبنان ادامه داد: زمینه‌های «اعلامیه پکن» مسئولیت بزرگی را بر عهده رهبری فلسطین برای بهره برداری از نبرد طوفان الاقصی و مقابله با نسل کشی می‌گذارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین صبح امروز در پایان نشستی دو روزه در پکن از توافقنامه منعقد شده توسط ۱۴ گروه فلسطینی بر سر ایجاد «دولت موقت آشتی ملی» در نوار غزه پس از جنگ خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که در پایان این نشست دو روزه، گروه حماس نیز توافقنامه وحدت ملی را امضا کرده است.

وانگ یی پس از امضای بیانیه مشترک در پکن توسط گروه‌های مختلف فلسطینی گفت: قابل توجه‌ترین تحول، توافق برای تشکیل یک «دولت موقت وفاق ملی» برای حکومت پس از جنگ غزه است.

پکن در ماه آوریل (اردیبهشت) نیز میزبان دور اول دیدارهای مقامات فتح و حماس برای دستیابی به توافق بود.