تحلیل طائب از پاسخ ایران به اسرائیل/ ظریف چگونه می‌تواند به تدوین گفتمان دولت چهاردهم کمک کند؟

  4030514073 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تحلیل طائب از پاسخ ایران به اسرائیل/ ظریف چگونه می‌تواند به تدوین گفتمان دولت چهاردهم کمک کند؟

تحلیل طائب از پاسخ ایران به اسرائیل

به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین طائب در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در تلاش برای کسب مجوز و حمایت آمریکا برای آغاز جنگ با لبنان، نتانیاهو با مخالفت‌های جدی در داخل اسرائیل و آمریکا مواجه شد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه نتانیاهو معتقد بود که می‌تواند آمریکا را به مشارکت در جنگ بکشاند، آمریکایی‌ها به او اجازه ندادند. آنها تنها چراغ سبزی محدود برای هدف قراردادن سران حزب‌الله و حماس نشان دادند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، افزود: اما نتانیاهو تلاش داشت این اقدامات محدود را به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل کند که با مخالفت شدید آمریکا مواجه شد.

وی ادامه داد: در حالی که اسرائیلی‌ها نمی‌توانستند آمریکا را برای حمایت نظامی کامل متقاعد کنند، آمریکایی‌ها پیام‌هایشان را مکرر ارسال می‌کردند و از اسرائیل می‌خواستند تا سبک عمل کنند. جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق نشان داد که قادر است موشک‌های خود را از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند و آمریکا و اسرائیل را وادار به تجدیدنظر در راهبردهای خود کند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، تصریح کرد: در پاسخ به این تحولات، آمریکا و اسرائیل به‌همراه اروپایی‌ها تلاش کردند پدافندی منطقه‌ای ایجاد کنند که بتواند موشک‌ها و پهپادهای ایران را قبل از خروج از فضای ایران هدف قرار دهد، این تلاش‌ها در نهایت به آرایش نظامی گسترده‌ای منجر شد که به‌رغم تمام تدابیر، نتوانست مانع از شلیک موشک‌های ایران به‌سمت اسرائیل شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر، وضعیت داخلی اسرائیل از نظر اجتماعی و اقتصادی به هم ریخته است. سرمایه‌گذاران بزرگ در حال خروج سرمایه‌های خود هستند و سناریوی ایران برای پاسخ به اقدامات اسرائیل همچنان ناشناخته است. به‌فضل الهی، عملیاتی که به‌عنوان انتقام از اسرائیل طراحی شده است، غافلگیرانه خواهد بود و در چارچوب سناریوهای پیش‌بینی‌شده توسط اسرائیل نخواهد بود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، ابراز کرد: نتانیاهو و مخالفانش هر دو به این باور رسیده‌اند که اسرائیل در آستانه فروپاشی است و اگر اوضاع به همین شکل ادامه یابد، دولت یهودی ممکن است تا سال 2028 از بین برود. نتانیاهو و جریان‌های تندرو و محافظه‌کار همگی بر این عقیده‌اند که اسرائیل تا هشتادسالگی‌اش دوام نخواهد آورد و باید به‌دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای مقابله با چالش‌های پیش‌ِرو باشد.

طائب گفت: به‌فضل الهی، انتقام از اسرائیل با طراحی سناریویی جدید و غافلگیرانه انجام خواهد شد و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که ایران همواره آماده مقابله با تهدیدات و دفاع از حقوق خود است.

***

دولت وفاق ملی چیست؟

جام جم نوشت: «تعریف دولت وفاق ملی چیست؟ چه خصوصیاتی دارد و درچه صورت می‌توان مدعی شد دولت وفاق ملی تشکیل شده است؟ بی‌شک معنای دولت وفاق ملی، دادن سهم‌الشرکه به احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌ها و قومیت‌ها نیست.دولت چهاردهم گفتمانی دارد و وعده‌هایی داده که باید با کمک افرادی که معتقد به این گفتمان هستند محقق شود.

پس قطعا دولت ائتلافی آن‌هم با گفتمان‌های گاه متضاد نه‌تنها نمی‌تواند اهداف رئیس‌جمهور منتخب را تحقق بخشد که توان دولت را بیشتر صرف اصطکاک میان اعضای کابینه خواهد کرد وامکان تحرک ازدولت راخواهدگرفت.آقای رئیس‌جمهور، سند چشم‌انداز ۲۰ساله نظام، برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب را سرلوحه دولت خویش قرار داده و در مراسم تحلیف بر این نکته تاکید کردند.

رئیس‌جمهور محترم در این یک‌ماه بارها تبعیت خود از منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان ابلاغی ایشان را اعلام کرده و راه نجات کشور را اجرای این سیاست‌ها دانسته‌ است.»

***

ظریف چگونه می‌تواند به تدوین گفتمان دولت چهاردهم کمک کند؟

فرهیختگان نوشت: «نبود کلان‌گفتمان یکی از گزاره‌های مهمی بود که از ادبیات تبلیغاتی مسعود پزشکیان در انتخابات برداشت می‌شد. این گزاره زمانی در افکار عمومی تثبیت می‌شد که رئیس‌جمهور نیز چندین مرتبه اعلام کرد که برنامه جز سیاست‌های کلی نظام و برنامه توسعه هفتم برای مدیریت کشور ندارد.

اینکه فردی خود را به اجرای اسناد بالادستی کشور مقید بداند امری مثبت و شایسته تقدیر است اما چگونگی تحقق اهداف تعیین‌شده نیز امری مهم است که رئیس‌جمهور باید در مورد آن نگرشی داشته و دیدگاه اولیه خود را بیان کند. این دیدگاه می‌تواند متکی بر مطالعات تیم‌های پژوهشی خود رئیس‌جمهور یا مطالعاتی باشد که طراحان سایر برنامه‌ها انجام داده‌اند.

تکرار عبارت «نمی‌دانم» توسط پزشکیان با هر نیتی که به کار گرفته شده باشد شخص رئیس‌جمهور را فاقد ایده نشان می‌دهد. پزشکیان نیز با علم به همین موضوع تاکید داشت تا در دولتش کار‌ کارشناسی را اولویت داده و متخصصان را به کار بگیرد.

اگرچه بخشی از افکار عمومی استفاده از متخصصان را به معنی سپردن وزارتخانه‌ها و معاونت‌ها به افراد دارای سابقه علمی و کارشناسی فهمیده است اما فعال کردن ظرفیت کارشناسان از مسیرهای دیگری نیز می‌تواند صورت پذیرد که از جمله آن اهمیت دادن به نظرات علمی متخصصان است.

با چنین نگاهی ارتقای مرکز بررسی‌های استراتژیک به معاونت ریاست‌جمهوری را می‌توان اقدامی مثبت ارزیابی کرد؛ چراکه به ظاهر دسترسی متخصصان به رئیس‌جمهور را سهل‌تر ساخته و احتمال به کارگرفته شدن نظرات‌شان را بالاتر برده است. اکنون محمد‌جواد ظریف در جایگاهی قرار گرفته که به او قدرت پوشاندن خلأ گفتمانی و کارشناسی دولت را داده است.

تجمیع نظرات کارشناسی در‌مورد چالش‌های مختلف داخلی و خارجی و ارائه راهکارهای عملیاتی به رئیس‌جمهور هم می‌تواند جایگاه معاونت راهبردی یا همان مرکز بررسی‌های سابق را از یک نهاد تشریفاتی به یک نهاد عملیاتی ارتقا دهد و هم وجهه‌ای علمی به فعالیت‌های دولت ببخشد. ظریف در راستای تحقق این هدف اما باید حواسش باشد در دام‌هایی که پیش از این مرکز بررسی‌ها را به حاشیه برده‌اند گرفتار نشود.»

***

سه حکم پزشکیان برای طیب‌نیا، حمید پورمحمدی و شهرام دبیری

رئیس‌جمهور با صدور حکمی علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد.

پزشکیان در حکم دیگری  سید حمید پورمحمدی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد. پورمحمدی متولد ۱۳۴۶، دارای دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران بوده و معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و معاون برنامه ریزی و اداری و مالی استانداری چهارمحال و بختیاری از جمله سوابق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

رئیس‌جمهور در حکم دیگری شهرام دبیری را به عنوان معاون امور مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهوری منصوب کرد. شهرام دبیری متولد 1339 پزشک و متخصص پزشکی هسته ای و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. عضویت در شورای شهر تبریز و ریاست این شورا حدفاصل سالهای 91 تا 96 از سوابق اوست. شهرام دبیری در حال حاضر رئیس شورای عالی استان‌هاست.

***

دستگیری فرمانده یگان‌های ویژه فراجا تکذیب شد

به گزارش تسنیم، صبح امروز، یکشنبه، برخی از افراد در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام مدعی شدند که سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به‌دلیل جاسوسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر شده است.

بر اساس پیگیری خبرنگار تسنیم از فرماندهان فراجا چنین مطالبی کذب و ساخته‌شده از طرف دشمنان است.

سردار حسن کرمی صبح امروز در محل کار خود در مقر فرماندهی یگان‌های ویژه حاضر شده است و هیچ یک از این اخبار صحت ندارد.

***

شورای نگهبان درباره خلاف شرع بودن تعطیلی شنبه ها توضیح دهد

عصرایران نوشت: «شورای نگهبان تعطیلی روزهای شنبه را خلاف شرع تشخیص داد و بدین ترتیب، یکی از معدود مصوبات معقول مجلس قبلی را منتفی کرد...

جا دارد بگویند کجای تعطیلی شنبه ها، خلاف دین مبین اسلام است؟ واقعاً آیه یا حدیثی داریم که گفته باشد تعطیلی شنبه ها حرام است؟!

شاید بگویند تعطیلی شنبه ها، تشبه به یهود و از این رو حرام است. در پاسخ باید گفت که طرح تعطیلی شنبه ها، برای شبیه شدن به یهودیان تصویب نشده است بلکه تصویب کنندگان، منافع جامعه مسلمانان را در آن دیده و رأی به تعطیلی اش داده اند. 

***

احتمالا وزرای پیشنهادی تا پایان هفته به مجلس معرفی می‌شوند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی درباره ترور شهید هنیه صحبت و تاکید شد که مسئولان اطلاع‌رسانی‌ها را از مبادی مربوطه انجام دهند؛ تاکید مجلس شورای اسلامی بر این بود که پاسخ به این جنایات قطعی، جدی و دردناک خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی نیز آقای قالیباف این توضیح را داد که آقای پزشکیان گفته که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

سخنگوی هیات رئیسه بیان کرد: کابینه آقای رئیس جمهور نهایی نشده، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد به محض معرفی وزرای پیشنهادی وارد بررسی برنامه‌ها و کارنامه وزرای پیشنهادی شود.

سلیمی توضیح داد: هر زمانی که لیست وزرا به مجلس شورای اسلامی اعلام شود یک هفته مهلت بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است و بعد موضوع رای اعتماد در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که احتمالا تا پایان هفته رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه کند.

***

پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم شد

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گفت: بر اساس آئین نامه، هیات رئیسه مجلس دو نفر را برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی کرد و نمایندگان یک نفر را انتخاب کنند.

براین اساس نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و محمد موحد نماینده کهگیلویه و بهمئی داوطلب ریاست کمیسیون اصل نود شدند که هیات رئیسه مجلس نیز نیز این دو نفر را به مجلس معرفی می کند.

با اعلام رئیس مجلس، کارت های اخذ رای بین نمایندگان توزیع شد و  در نهایت نصرالله پژمانفر با ۱۵۶ رای از مجموع ۲۶۷ رای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول شد.

***

تدبیر مجلس برای جلوگیری از لابی‌گری در زمان رأی‌ اعتماد به وزرا

عباس پاپی زاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه غیرعلنی امروز رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه توضیحاتی دادند. همچنین نمایندگان نظرات خودشان را دراین‌رابطه نیز بیان کردند.

وی افزود: دومین موضوعی که در جلسه غیرعلنی موردبحث و بررسی قرار گرفت موضوع کابینه دولت چهاردهم بود. در دوره‌های قبلی رای اعتماد به وزرا باتوجه‌به اینکه وزرای پیشنهادی این اجازه را داشتند که افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند، بعضاً فضای فشار به نمایندگان و لابی در مجلس برای رای‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور شکل می‌گرفت که رویه قابل‌قبولی نبود.

این نماینده مجلس گفت: مقرر شد در زمان بررسی وزرای پیشنهادی هر وزارتخانه هر کاندیدا دو نفر کارشناس را با خود به مجلس بیاورد تا در فضایی آرام به بررسی سوابق و رزومه آن فرد بپردازیم.

وی افزود: همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود و حداقل در دو جلسه یک ساعت و نیمه به هر کاندیدا اختصاص داده شود تا ابهامات و موضوعاتی که مطرح است پاسخ داده شود. 

***

قالیباف: نیروهای نظامی ما درس تاریخی به تروریسم و حامی اصلی آن خواهند داد

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: طعم شیرین پیروزی مردم سالاری دینی که در مراسم تحلیف رئیس جمهور متبلور شد با شهادت فرماندهان عملیاتی و سیاسی محور مقاومت به تلخی گرایید مخصوصا یکی از شهیدان یعنی شهید اسماعیل هنیه که مهمان عزیز ما بود. این شهید در خانه ما به شهادت رسید و بدون تردید با پاسخ کوبنده و هوشمندانه جمهوری اسلامی کام ملت ایران و نیروهای مقاومت و آزادی‌خواهان جهان شیرین می‌شود.

وی ادامه داد: این رژیم و کشور حامی آن یعنی آمریکا از اقدام خود پشیمان شده و مجبور می‌شود نظام محاسباتی خود را اصلاح کند تا دیگر دچار چنین اشتباهی نشود. هرگز نباید فراموش کنیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی عناصر اصلی رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید و آغازی بر پایان این رژیم منحوس کلید خورد.

قالیباف اظهار کرد: با توجه به شکست کامل رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود این غده سرطانی در آستانه نابودی است و با ترورهای منفعلانه می‌خواهد خود را پیروز جلوه دهد اما باید بداند که این عملیات نتیجه‌ای جز شکست قطعی برای این رژیم نخواهد داشت.

رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی خواستار واکنشی بازدارنده با حفظ منافع ملی برای خون‌خواهی در شأن این مهمان عزیز است و از هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص زمان و چگونگی پاسخ به این تعرض حمایت کامل می‌کند. ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی روزی نبوده و ان‌شاالله نخواهد بود که تعرض به مرزهای خود را بی‌پاسخ بگذارد. نیروهای مقتدر نظامی ما با توکل بر خداوند و پشتوانه مردمی درسی تاریخی به دشمن تروریسم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا خواهند داد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۳۲۴۱۰۰:۰۷:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۵
به وقتش نیروی مورد نظر هر کاری صلاح باشه میکنه
ناشناس۳۵۷۳۴۶۷۰۹:۵۵:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
تا حالا که هر کاری کرده اید فرماندهان و مقامات آنها در امان بوده و خساراتی به آنها وارد نشده و باز دارنده نبوده ببینیم این بار چه میکنید
ناشناس۳۵۷۳۲۷۲۰۱:۲۵:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
نتايج دور اول انتخابات نشان داد كه كسي قاليباف را قبول ندارد
ناشناس۳۵۷۳۲۷۶۰۱:۲۹:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
وقتي شوراي نگهبان تعطيلي روز شنبه را مغاير با شرع مبين اسلام مي داند ، اين خود دليل بر آن است كه اين شورا از مناسبات جهاني و خصوصاً مناسبات اقتصادي دنيا هيچ اطلاعي ندارد بدون تعارف !!!
ناشناس۳۵۷۳۴۸۹۱۰:۱۱:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
تجارت خارجی 7 روز هفته انجام می شود اما فرهنگ خود کشور که پنجشنبه در اولویت هست از نظر شما انگار هیچ!! در ضمن تجارت خارجی حداکثر 30 درصد اقتصاد کشور را شامل می شود
ناشناس۳۵۷۳۲۹۳۰۲:۱۶:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
شوراي نگهبان در مورد مغاير بودن تعطيلي روز شنبه با شرع مبين اسلام توضيح دهد ! ----------------- اگر قبول كنيم كه تعطيلي روز شنبه مغاير با شرع مبين اسلام است پس بايد قبول كنيم كه وجود انگور و جو و كشمش در بازار و توليد آنها با مغاير با قانون شرع باشد ، چون آنان منشا توليد مسكرات اند !
ناشناس۳۵۷۳۴۵۵۰۹:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
چه مقایسه سطحی
ناشناس۳۵۷۳۵۷۴۱۱:۵۰:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
مَثَلي عرض كرديم برادر ... از قديم و نديم هم گفته اند : در مَثَل مناقشه نيست ... البته نظر شما هم محترمه !
ناشناس۳۵۷۳۳۰۶۰۳:۳۵:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
ظریف هم دوقطبی ساز هست .....
ناشناس۳۵۷۳۳۰۸۰۳:۴۵:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
شنبه را بر اساس دین یهود تعطیل کردن و در جهان رواج دادند
ناشناس۳۵۷۳۳۰۹۰۳:۴۷:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱۵
بانیان وضع موجود یکی یکی اومدن دردولت چهاردهم
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۳۵۲۷۱۱:۰۳:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
به قول معروف فرار تا جلو تا کی و کجا؟! در انتخابات اخیر اکثریت حاضرین در پای صندوق های اخذ رأی عملا به بانیان وضع موجود نه گفتند و برخلاف تصور آنانی که همه چیز را برای خودشان می خواستند به طیف دیگری رای داده اند. حالا شما هی بانیان وضع موجود، بانیان وضع موجود می کنید! بس است اینقدر آدرس غلط دادن! لطفا بگذارید دولت جدید کارش را شروع نماید و مطمئن باشید حافظه ها اینقدرها هم کم حافظه نشده اند! این را یقین بدانید. والله اعلم
ناشناس۳۵۷۳۷۹۲۱۵:۵۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
آقای سلطان عملکرد جناح های سیاسی 《 اصلاح طلب ، اصول گرا ، سازندگی ، تدبیر و امید ، مهرورزی ، مردمی ، پایداری ، ..... 》 در تمام ابن سال ها ، تنها دلیل ایجاد وضعیت موجود برای مملکت و ملت می باشد
ناشناس۳۵۷۳۹۵۸۱۸:۴۸:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
این شمائید که آدرس غلط می دهید اگر حافظه ها کم نبود که دوران فلاکت بار روحانی فراموش نمی شد و شما از آن جانب داری نمی کردید
ناشناس۳۵۷۳۳۶۴۰۷:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۵
شورای نگهبان نهادی است که برای مصوبات خود دستورالعملی ندارد تا آن دستورالعمل را بعنوان سیاست های تصمیم گیری در این شورا ارائه کند. دوستان می نشینند و در موارد مختلف رای گیری می کنند و هر کسی هر جور دوست دارد رای می دهد چون اساسا معیاری برای رد یا قبولی یک لایحه و طرح و حتی تایید و یا رد شخص وجود ندارد. آقای همتی دفعه قبل تایید شد این دفعه رد شد. وقتی می پرسی چرا دلیلی نمی توانند بیاورند رای گیری کرده اند رای نیاورده
ناشناس۳۵۷۳۴۴۱۰۹:۳۹:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
ظریف قفط و فقط به خودش کمک می کند ، برای سفر مجانی به خارج ، قرار نیست برای کسی کاری کند
جواد۳۵۷۴۳۰۸۰۸:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
ممکن است هدف نمایندگان از تعطیلی شنبه تشبه به یهود نباشد ولی در عمل این تشبه اتفاق افتاده و با دلیلی تراشی واقعیت عوض نمیشود از طرفی برای یک موضوع کم اهمیت که از نظر آمار اقتصادی تاثیری بر زندگی مردم ندارد و تنها منافع یک عده خاص از ثروتمندان در آن لحاظ شده ، کشورو ملت و ارزشهایمان را تحقیر کردند متاسفانه لابی گری مجلس را در مسیر منافع اشخاص و ویژه خوار قرارداده است
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  5. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  6. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  7. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  10. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  13. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  14. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  15.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  24. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  25. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  7. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  8. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  10. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  11. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  12. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  13. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  14. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  15. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  16. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  17. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  18. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  19. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  20. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  21. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  22. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  23. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  24.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  25. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

آخرین عناوین