تردید در پاسخ به اسرائیل، تنش‌زاست

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4030516093 ۱۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
تردید در پاسخ به اسرائیل، تنش‌زاست

پس از واقعه ترور اسماعیل هنیه در تهران، برخی از سیاسیون و علی‌الخصوص مدافعین برجام اینگونه تحلیل می‌کنند که هر اقدامی در راستای پاسخ نظامی به اسرائیل، به‌معنای بازی‌کردن در پازل طراحی‌شده نتانیاهو و تندروهای آمریکاست که هدفشان، کشاندن ایران به جنگ و باتلاق درگیری منطقه‌ای و مواجهه با قدرت‌های غربی است. آنان معتقدند که با ابزار دیپلماسی و ایجاد اجماع جهانی علیه رژیم اسرائیل، می‌توان سدی در مقابل رویکرد خصمانه صهیونیست‌ها ایجاد کرد و اقدام نظامی، مقدمه تنشی فراگیر و زد و خوردی است که فرجام آن جنگ خواهد بود.

این گزاره‌ها هر چند ظاهری جذاب داشته و در بسته‌بندی‌ گیرایی به افکار عمومی عرضه شده و حتی بین بدنه غرب‌گرای جامعه ایران هم طرفدار دارد اما در بطن خود حامل خطرات فراگیری است که چه‌بسا عرصه را برای تعرض به خاک کشور، فراخ‌تر و مقدمه تضعیف ایران را فراهم کند. ایده تنش‌زدایی که دهه‌هاست از سوی غرب‌گرایان وطنی در حال ترویج است، از بی‌عملی و ضعفی حکایت می‌کند که بر روی مولفه قدرت چشم‌پوشی کرده و حتی در تعارض آشکار با مقتضیات روابط بین‌الملل است.

در نظام فکری غرب‌گرایان، هژمونی آمریکا و کشورهای مرکز تثبیت شده است و تلاش پیرامونی‌ها برای رفتاری خارج از قاعده مورد پذیرش بلوک قدرت و دفاع از حقوق ذاتی خود، سرنوشتی چون شکست ندارد. از منظر این طیف، باید طبق قواعد حاکم و در راستای نظم مسلط موجود حرکت کرد و حتی تقابل نظامی با رژیمی که اقداماتش تهدید امنیتی برای ایران است هم جای توجیه ندارد و هر قدر هم که حکومت شروری چون رژیم‌صهیونیستی جلوتر آمده و حتی در خاک ایران هم دست به عملیات تروریستی بزند، نیاز است تا با ابزارهای دیپلماتیک با او مقابله شود! 

نکته قابل تامل آنجاست که طی یک دهه اخیر - اگرچه نه به‌صورت حداکثری - ایده‌های این طیف در سیاست‌خارجی ایران به مرحله اجرا رسیده و اساساً رسیدن به برجام هم ذیل این راهبرد تعریف می‌شود اما فرجام تنش‌زدایی به نقطه‌ای منتهی شد که هم سطح تهدیدات علیه ایران بالاتر رفت و هم موثرترین نیروها در حوزه‌های مختلف با ترور مواجه شدند. ایران در یک دهه‌ اخیر زیر ضرب ایده تنش‌زدایی رفته و آن‌چه که در سال‌های اخیر خود را نمایان کرده، ماحصل کاشت و پرورش آن استراتژی خطرناک است. 

هر گونه تعلل در مقابله یا تقلیل کیفیت پاسخ به اسرائیل و چشم‌پوشی از اقدامات شرورانه دشمن به بهانه ممانعت از ایجاد چرخه تنش، یعنی افزایش خطرات پیرامونی و تعمیق تنش‌های خطرناک. در حال حاضر هیچ عاملی چون تردید در پاسخ به رژیم‌صهیونیستی، تنش‌زا نیست. اینکه برخی مدعی‌اند تقابل نظامی منجر به تحریک دشمن و همپیمانان غربی‌اش و آغاز جنگ منطقه‌ای خواهد شد، از اساس غلط بوده و از قضا تن‌دادن به چنین توصیه‌هایی تنش را بیشتر و مخاطرات امنیتی را افزایش خواهد داد زیرا دشمن این یقین را خواهد کرد که تعرض به حقوق ایران هزینه‌ای را برایش در پی نخواهد داشت و بدین ترتیب تنشی دائمی و نامتناهی گریبان کشور را خواهد گرفت. 

باید درک کرد که منطق حاکم بر نظام بین‌الملل، منطق قدرت بوده و ابزار دیپلماسی به‌تنهایی راهگشا برای تامین منافع و امنیت کشور نخواهد بود. دیپلماسی به‌واسطه قدرت تولید شده در حوزه‌های مختلف است که معنا می‌یابد و هیچ‌گاه مقدم بر اصول موثر دیگر نیست که برخی حتی در مواجهه با اقدامات اسرائیل هم بر ضرورت تمسک به دیپلماسی و ایجاد اجماع جهانی تاکید می‌کنند. جنایت‌های بی‌شمار صهیونیست‌ها در جنگ غزه، کودک‌کشی‌های عیان آنان و کشتن 40 هزار نفر از مردم بی‌گناه فلسطین و حتی پدیدارشدن موج بزرگ مخالفت با اسرائیل در اروپا و آمریکا هم نتوانست سدراهی در مقابل خونخواری این رژیم گردد و اساساً در جهانی که قدرت تعیین‌کننده است، صحبت از اجماع جهانی به طنزی تلخ شباهت دارد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۶۱۷۳۰۹:۳۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
تردید در پاسخ به دلیل غلبه دیدگاه طرفدار غرب و دیپلماسی نیست. واقیعت اینه که قدرت دفاعی و و هجومی کشور در برابر ائتلاف غربی به رهبری امریکا قابل قیاس نیست و اگر جنگ بشه ایران بیشترین ضرر رو میکنه. لذا عاقلانه ترین راه به نظر همان دیپلماسی باشه.
ناشناس۳۵۷۶۶۸۳۱۴:۳۳:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اگر اسرائیل را بزنید احتمال ۵۰ درصد منجر به جنگ چند روزه می شود. اما اگر نزنید قطعا منجر به جنگ قطعی و حمله قطعی اسرائیل خواهد شد.
ناشناس۳۵۷۶۹۳۹۱۹:۴۴:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
چند روز؟
ناشناس۳۵۷۷۰۰۰۲۱:۱۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
احسنت
ناشناس۳۵۷۷۱۴۶۰۰:۵۲:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۹
10 درصد هم نمی شود
ناشناس۳۵۷۸۴۴۱۰۸:۰۸:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۱
احتیاج نیست از غرب بترسید. راه خونخواهی را تغییر بدهیم. حلقه محاصره اسرائیل را تنگ تر کنید‌ احتیاج به موشک هم نیست. صداهایی که از اسرائیل که بلند شده نشانگر آخرین نفس ها و دست و پازدن این رژیم جنایتکار است. بیچاره پالان زاده که با هرکی دیدار می کند طرف بدبخت می شود.
ناشناس۳۵۷۶۷۱۱۱۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
از نظر جناب نویسنده حرف منطقی و درست تنها ظاهری جذاب دارد و در بسته‌بندی‌ گیرایی به افکار عمومی عرضه می‌شود ولی منطق خودشان این است: «تردید در پاسخ به اسرائیل، تنش‌زاست». از نظر ایشان حمله به اسرائیل تنش‌زا نیست بلکه اسراییل بلافاصله حساب کار دستش می‌آید و کشورش را بر می‌دارد می‌رود جایی حوالی جنوب صحرای آفریقا تاسیس می‌کند.
ناشناس۳۵۷۶۷۴۴۱۵:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اولا تا وقتی قدرت نظامی باشی کسی جرات حمله ندارد دوم اسرائیل در حد قدرت نیروی حزب الله هست و نه ایران سوم آن چند کشور هم مهمان هستند و با قدرت پایه ای منطقه درگیر نمی شوند چون می‌دانند چه بلایی سرشان می آید چهارم هم کشورهای دیگر منطقه در حد ایران نیستند
ناشناس۳۵۷۶۷۶۷۱۵:۴۰:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۱۸
این جریان مشکوک نیست؟ از همان روز اول سعی در کمرنگ کردن بحث نفوذ و حتی انکار آن و مسکوت گذاشتن آن دارد، آب به آسیاب حمله به اسرائیل می‌ریزد و طبق معمول مخالفت با جنگ را غرب گرایی، طرف‌داری از آمریکا و بی‌عملی و ضعف معرفی می‌کند. خطر جنگ و ویرانی ایران را با الفاظ نامناسب به سخره می‌گیرد و معتقد است جنگ خواسته نتانیاهو نیست و باعث نابودی کشور نمی‌شود بلکه عکس‌العمل نشان ندادن باعث نابودی کشور است. بهانه لازم برای بمباران ایران که به دست دشمنان این کشور افتاد می‌نشینند و به ریش ما می‌خندند.
ناشناس۳۵۷۷۱۴۷۰۰:۵۳:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۹
شما قبلا هم همین چیزها زیاد می گفتی!!
ناشناس۳۵۷۶۷۹۴۱۶:۰۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
خبرنگار، نویسنده یا تحلیلگر سیاسی چرا باید مقامات کشور را به جنگ، حمله نظامی و شروع درگیری تحریک کند؟ مسئولان کشور نسبت به جان همه در کشور مسئول هستند. شما به چه حقی به مسئله‌ای با ابعادی بسیار پیچیده و تخصصی ورود پیدا می‌کنید طوری که گویی دعوای دو نفر بچه‌ محله‌تان است‌. مگر حمله به کشور دیگر و جنگ شوخی است.
محمد۳۵۷۶۸۲۶۱۶:۳۲:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
برای همین هنوز حماس داره سربازای اسرائیلی رو میکشه برای همین تو یمن شکست خوردن ؟ برای همین دریای سرخ رو گرفتن یمنی ها. برای همین سوریه رو گرفتیم. برای همین هیچ غلطی در شمال اسرائیل نکردن و حزب الله یکه تازی می کنه ؟ مشکل امثال شما ایمان به طاغوت هست نه تفکر غرب گرا
ناشناس۳۵۷۷۰۸۷۲۲:۵۲:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
مگه ما دفعه قبل به قول شما حمله نکردیم؟ بازدارندگی شد؟ قطعا نتانیاهو بزرگترین خدمتش رو برهم زدن برجام میدونه حالا برجام هرچی از دید شما ایراد داشته باشه
ناشناس۳۵۷۶۸۸۹۱۸:۲۲:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ائتلاف غربی شاید قدرت داشته باشد ولی اراده ندارد چون نمی تواند بهای جنگ را بپردازد. لازم به ذکر است همین الان ائتلاف غربی در برابر روسیه به بن بست رسیده و در غزه با اینکه کشور را ویرانه کرده اما نمی تواند به حذف حماس برسد. کمی دنیا را از منظر دیگر ببینید.
ناشناس۳۵۷۶۹۲۵۱۹:۱۸:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
یعنی در منطق این افراد، فلسفه که خدا ما رو آفریده، این هستش که اومدیم توی این دنیا تا به خاطر الاف اولوف دنیا زور بگیم یا زور بشنویم، اگه از قویترها و مستکبرین کتک خوردیم، چون اگه جواب بدیم بیشتر کتک می خوریم، پس باید بعدش فقط مذاکره کنیم و چاره ای هم جزء اینکه امتیاز بدیم نداریم، و نهایتاً ذلیل یک تعداد جنایتکار و آدم کش باشیم؟!
عمران۳۵۷۷۱۸۵۰۳:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۹
خیلی به آمریکا ربط ندارد، اسراییل امکان اینکه مستقیم پای آمریکا را به جنگ بکشد ندارد. البته ممکن است شیطنت بکند و یک عملیات پرچم دروغین red flag علیه امریکا انجام دهد که به گردن ایران بیافتد. از این حقه بازیها فراوان میکنند.
حسن۳۵۷۷۲۰۶۰۵:۳۴:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۹
وقتی میگن شما غربگراها حافظه خوبی ندارید دلیلش همینه.مرد حسابی هنوز 4 ماه از حمله موشکی ما به اسرائیل نگذشته.اونها غیر از ترور چه کاری کردند؟ پس از اون حتی آمریکا و قبله آمال خیلی از همین غربگراها اعلام بیطرفی کرد.یکم به اندازه یه نخود غیرت داشته باشید
ناشناس۳۵۷۸۱۳۲۱۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
امریکا و نوچه خود اسراییل مانند سگ هارند هرچه بیشتر فرار کنی بیشتر پاچه آدمها را میگیرند
ناشناس۳۵۷۶۱۸۲۰۹:۴۲:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
دنبال برجام های بعدی هستند تا با خیال راحت ایران اشغال شود اما هنوز در راس کار می آورید آنان را....
ناشناس۳۵۷۶۱۸۵۰۹:۴۴:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ترور هم مانند حمله به پایگاه های ایران در سوریه با عملیات جدید برای مدت ها خاموش می شود
ناشناس۳۵۷۶۲۰۴۰۹:۵۸:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۱۸
آیا وقتی ایران پهپاد آمریکا یا عین الاسد را زد و آمریکا جواب نداد از موضع ضعف آمریکا بود؟ آیا حمله غزه به اسرائیل که باعث نابودی کامل غزه و کشته شدن هزارن انسان شد توجیه دارد ؟ شما با فلسفه بافی دنبال درگیر کردن ایران در جنگ ناخواسته هستید ! شاید ما بتوانیم جنگ را شروع کنیم ولی تمام کردن آن با ما نیست !
ناشناس۳۵۷۶۷۵۸۱۵:۳۷:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
چه سطحی، آن ها برای سرزمینشان می جنگند تا پس بگیرند و هنوز معنای شهید نفهمیدی یعنی چی درضمن آمریکا جواب نداد چون کل پایگاه های امریکا در عراق شخم زده می شد و دوباره جواب داده می شد تمام پایگاه ها در منطقه
ناشناس۳۵۷۷۰۰۳۲۱:۱۶:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جواب نداد؟ کی سردار سلیمانی رو ترور کرد پس؟
علی کریمی۳۵۷۶۲۱۸۱۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جناب آقای سعید ونکی بعد از انقلاب سال 57 غرب گرایان نقش مهمی در تعیین سیاست های کلان نظام نداشته اند و در حال حاضر نیز چنین فرصتی را در اختیار ندارند بنابراین بهتر است روی سخن خود را به روی سیاستمداران مخالف برجام برگردانید.
ناشناس۳۵۷۶۷۳۰۱۵:۲۱:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
عموما همین غرب گرایان در مسند قدرت بوده اند.
ناشناس۳۵۷۷۰۰۴۲۱:۱۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
دقیقا اونم غربگداست نه غرب گرا
ناشناس۳۵۷۶۷۵۲۱۵:۳۴:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
نفوذش خیلی هست مانند عدم اجرای قانون حجاب یا تغییر قوانین....!!
ناشناس۳۵۷۶۸۵۲۱۷:۲۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
کی بود کی بود من نبودم!
ناشناس۳۵۷۶۲۵۲۱۰:۲۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ما معتقدیم برای پیشرفت از سر تا نک پا باید غربی شد
ناشناس۳۵۷۶۶۷۶۱۴:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شرقی شد
ناشناس۳۵۷۶۸۵۱۱۷:۲۶:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
پس با غربگدایی تو چاهی!
ناشناس۳۵۷۷۰۰۷۲۱:۱۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
چه پیشرفتی؟ پیشرفت تو بدبختی و فساد فحشا؟
علیرضا۳۵۷۶۲۵۸۱۰:۲۷:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
نه کسی خواهان تعلل است و نه تقلیل کیفیت پاسخ به اسرائیل فقط یک نکته کوچک از نظر نویسنده مغفول مانده آن هم سطح توانایی پاسخ است. دیگر ظرفیتی برای خطای انسانی یا عدم موفقیت اهداف عملیات نمانده است. ذهن شما تنها درگیر شلیک موشک به سمت اسرائیل است که در موفقیت آن شک و تردید وجود دارد با توجه به اینکه مقامات سیاسی و ارشد نظام از یک عملیات با هزینه‌های سنگین سیاسی و نظامی خروجی و نتیجه قابل دفاع می‌خواهند یعنی صرف موشک زدن دیکر هدف حساب نمی‌شود. الترناتیوها محدود هستند و اگر هم باشد نیاز به زمان کافی دارند تا موفقیت اهداف آن‌ها تضمین شود یعنی دیگر ظرفیت برای خطای انسانی و عدم موفقیت عملیات نمانده است.
ناشناس۳۵۷۶۸۵۵۱۷:۲۹:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اطلاعات خود را بیشتر کنید
جواد۳۵۷۶۲۶۲۱۰:۲۸:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
غربگرایان .برجامیان. نئولیبرال تکه کلام اصولگرایان شده برای انگ زدن و اتهام زدن و طلبکار بودن از 2خرداد تا به امروز هرجایی که اندکی اکثریت ملت توانسته نظر خویش را اعلام کند به همین اشخاص مورد بغض و اتهام امثال ونکی رای داده اما کو گوش شنوا و عقل سلیم
ناشناس۳۵۷۶۷۵۰۱۵:۳۴:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شورای نگهبان جریان نامحرم و آمریکایی را نباید تایید صلاحیت کند تا به مرحله رای دادن و رقابت نرسد!!!
ناشناس۳۵۷۶۸۹۴۱۸:۲۶:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
از انتخابات بیا بیرون تمام شده دیگه
ناشناس۳۵۷۷۱۵۱۰۰:۵۶:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱۹
حرف این بود که نباید اصلا تایید صلاحیت کند یعنی باید منحل شوند جناب!!
ناشناس۳۵۷۶۲۶۵۱۰:۲۹:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
میلیون ها ایرانی که مخالف جنگ هستند، غربگرا نیستند بلکه واقع بینانه به عواقب جنگ می نگرند وتجربه جنگ ها رادیده یاشنیده اند که همگی به ضرر ملت ها بوده.
ناشناس۳۵۷۶۷۴۷۱۵:۳۲:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
کسی دنبال جنگ نیست!!! شما هم بهتر است اول از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیری!!
ناشناس۳۵۷۶۲۹۰۱۰:۴۱:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ایا سیستم دفاعی نیروگاهها و پالایشگاهای کشور در مقابل اف ۳۵ ها قابل محافظت است.
ناشناس۳۵۷۶۷۶۱۱۵:۳۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جنگ که می‌شود دنبال این هستی که چی زده شود یا نشود؟عزیز ایران اسرائیل را محو می کند
معلم۳۵۷۶۹۸۰۲۰:۵۰:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اسراییل با توجه به هسته ای شدن ایران ظرف ۱ تا ۲ سال اینده سعی می کند با تحریک ایران و کشاندن پای امریکا به جنگ به تاسیسات اتمی و نظامی ایران حمله کند.بقیه داستان انحرافی است.
ناشناس۳۵۷۶۳۰۵۱۰:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شما باید درک کنید که منطق حاکم بر نظام ایران، منطق قدرت هست، و تنها با این منطق به مسائل جواب مبدهد حفظ نظام از اوجب واجبات است و همه چیز فدای قدرت میشود حتی شما دوست عزیز
ناشناس۳۵۷۶۷۶۲۱۵:۳۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
و برای همین جواب محکم داده می شود تا سگ هار پاچه نگیرد
ناشناس۳۵۷۶۳۰۶۱۰:۵۱:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
الان آقای ظریف، روحانی و خاتمی است که تصمیم میگیرد. نظر این افراد نیز شکایت بردن نزد قاتل است.
ناشناس۳۵۷۷۸۰۲۰۶:۳۱:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
اولاً میدان هیچ گاه دست اصلاح طلبان نبوده پس نمیتوانید این موضوعات را گردن اصلاح طلبان بیندازید ثانیاً هنوز دولتی مستقر نشده ثالثاً شماها مثل همیشه دوست دارید در زمینی که نتانیاهو برایمان طراحی کرده بازی کنید .
ناشناس۳۵۷۶۳۰۹۱۰:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
باید از بین بد وبدتر همیشه بد را انتخاب کرد وان پاسخ ندادن است
ناشناس۳۵۷۶۸۵۴۱۷:۲۸:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
امثال شما در دوران جنگ کم نبودن که وقتی دشمن خاک ایران را تصرف کرده بود می گفتند برویم مذاکره !!
ناشناس۳۵۷۶۳۱۰۱۰:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
باید همه احتمالات را در نظر داشت، مثلا نویسندگان مقالات نشریات از جمله همین مقاله ممکن است نفوذی باشند.
ناشناس۳۵۷۶۳۱۷۱۰:۵۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
والا ما موافقین برجام نیز موافق پاسخ قاطع هستیم اما انگار از عدم داره تعلل میشه که اهمیتش از ذهن مردم پاک بشه شایدم داره هماهنگی هایی میشه مماشات بسه
امید۳۵۷۶۳۴۹۱۱:۱۰:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم آنهایی که می گویند باید با ابزار دیپلماسی با دنیا صحبت کرد در اصل از قوانین مسخره و خنده دار سازمان جنگلبانی جهانی (سازمان ملل) هیچ چیزی نمی فهمند و فقط سرشان در کتابهای درسی است که خود این کشورهای غربی برای استثمار کشورهای دیگر تدوین کرده‌اند.
ناشناس۳۵۷۶۳۵۰۱۱:۱۰:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
چقدر خوب میشد پاسخ ما اینگونه بود تورم تک رقمی پایین اومدن قیمت ارزهای خارجی ابرقدرت شدن اقتصادی چقدر عالی میشد به جای قدرت سخت میتوانستیم با قدرت نرم ایدهامون رو در جهان گسترش بدیم ولی همه اینها شبیه آرزو و رویاست چون ما همیشه سادترین و پرهزینه ترین کار رو انتخاب می کنیم
ناشناس۳۵۷۷۰۴۴۲۲:۰۸:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
الان به خود تو بگن بیا چهار تا طرح و برنامه بده توش می مونی. امثال تو هم زیادند توی این مملکت. بیرون گود نشستن فقط از بقیه انتظار دارند و خودشون حاضر نیستند ذره ای تلاش و سختی یادگیری و بالا بردن مهارت رو تحمل کنند.
ناشناس۳۵۷۶۳۶۱۱۱:۱۶:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
خواستن و توانستن، مسئله این است.
ناشناس۳۵۷۶۳۷۰۱۱:۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ترس از حمله باعث جسارت بیشتر اسرائیل در ترور می‌شود
ناشناس۳۵۷۶۳۷۵۱۱:۲۳:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
استاد گرامی که همه رو به غرب گرایی متهم می کنی و لحظه ای به ایران دوستی مخالفان واکنش به اسراییل نمی اندیشی، ما چند ماه قبل به عنوان واکنش نشان دادیم و به زعم خود اینطور حساب کردیم که این واکنش بازدارنده خواهد بود و اسراییل دیگر جرات عملیات علیه ما رو نخواهد داشت که محاسبه ای کاملا اشتباه بود. اسراییل در سطح بسیار بالاتری پاسخ داد و یکی از سران جبهه مقاومت او در خاک ایران شهید کرد. دادی اما اون آمد سطح واکنش بالاتری
ناشناس۳۵۷۶۸۵۷۱۷:۳۰:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جواب شما بالاتر داده شده
ناشناس۳۵۷۶۳۸۷۱۱:۳۱:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اسراییل سگ هار منطقه است فقط زیان زور را می فهمد
ناشناس۳۵۷۶۴۰۴۱۱:۳۸:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
پاسخ بدون برنامه به اسراییل بیشتر تنش زا است .
بیگی29۳۵۷۶۴۰۸۱۱:۴۲:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
یک نفر مسئول با استدلال منطقی توضیح دهد مشکل ما با غرب چیست تا آنها که نمیدانند هم آگاه شوند و هی نگویند مشکلات آنها به ما مربوط نیست که مملکت و زندگی ملت را فدای آنها کنیم.
مهرداد۳۵۷۶۴۱۹۱۱:۴۹:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
نظر شما درست . اگر بعد از پاسخ ایران، اسراییل زیر ساختهای ایران را مثل یمن با F35 زد انوقت ایران چه کار خواهد کرد ؟ مجبور است پاسخ دهد که دو موضع پیس خواهد امد این سیکل ادامه خواهد یافت و در نهایت ایران با امریکا درگیر می شود . شما که بر طبل جنگ می کوبید برای این سوال چه پاسخی دارید
ناشناس۳۵۷۶۴۲۹۱۱:۵۴:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
هر اقدامی در راستای پاسخ نظامی به اسرائیل، به‌معنای بازی‌کردن در پازل طراحی‌شده نتانیاهو و تندروهای آمریکاست که هدفشان، کشاندن ایران به جنگ و باتلاق درگیری منطقه‌ای و مواجهه با قدرت‌های غربی است.
ناشناس۳۵۷۶۴۳۳۱۱:۵۶:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
حرف شما درست ولی وقتی برای حل یک مسئله ساده در کشور ناتوانی دیده می شود از کجا به قدرت سخت خود در صورت درگیری مستقیم اطمینان داشته باشیم؟
ناشناس۳۵۷۶۸۳۷۱۶:۵۶:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
از تاریخ!
مجتبی۳۵۷۶۴۵۴۱۲:۰۵:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
کسانی که مدافع برجام نافرجام هستند و پیشنهاد می‌کنند که پاسخ جنایت رژیم حرامزاده اسرائیل رو به صورت نظامی ندهیم یه عده وطن فروش اجنبی پرست هستند که به دنبال حفظ منافع اربابای آمریکایی و اروپایی و صهیونیست شون هستند،،تحمیل کنندگان برجام خیانتکار هستند و از همان اول می‌دانستند برجام قرار نیست منفعتی برای مردم ایران و جمهوری اسلامی داشته باشد..جمهوری اسلامی ایران به دستور مقام معظم رهبری باید با قدرت ضربه ای کوبنده و پشیمان کننده به تروریست های صهیونیست وارد کند باید نتانیابو و دیگر تروریست های کودک کش صهیونیست رو به هلاکت برسونیم..مرگ بر دشمنان خارجی و دشمنان داخلی ایران اسلامی..مرگ بر ضد ولایت فقیه.
کریمی۳۵۷۷۰۴۲۲۲:۰۸:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۸
درود بر تو که مثل کوه استواری
مجتبی۳۵۷۶۴۶۱۱۲:۱۳:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
وقتی می‌بینیم در داخل کشور یه همچین افراد بی وجدان و بی غیرتی وجود دارند و هدفشون فقط دنبال نوکری برای غرب هستند دود از سر آدم بلند میشه و میخوام دستم برسه به چنین افرادی و دندان آنها رو خرد کنم..این افرادی که چنین پیشنهاداتی می‌دهند قطعا خیانت کار و مزدور ستند..باید شر دشمنان داخلی رو به خودشون بر گردونیم و یک بار برای همیشه بساط این نامردهای وطن فروش اجنبی پرست رو جمع کنیم و نابودشون کنیم قبل از اینکه دیر بشود و جمهوری اسلامی رو زمین گیر کنند باید دشمنان داخلی رو زمین گیر کنیم و بیش تر از این به آنها فرصت ندهیم.
ناشناس۳۵۷۷۳۵۴۱۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۹
نفوذیها خیلی تندرو هستند در ظاهر.
ناشناس۳۵۷۶۴۹۲۱۲:۳۲:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ضربه مهلک به اسراییل واجب است . این ضربه زمانی مهلک است که نفوذ نداشته باشد.
ناشناس۳۵۷۶۴۹۸۱۲:۳۶:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
نيچه گفته است كه هر كس ژرف تر بينديشد مي فهمد كه حق با او نيست به نظر مي رسد كه حق با نيچه باشد !!!!!!!!!!
ناشناس۳۵۷۶۷۵۵۱۵:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
خود نیچه هم ژرف بیندیشد متوجه میشود که همچنین حق با او نیست
ناشناس۳۵۷۶۹۲۰۱۹:۰۴:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
درسته ، فرمايشتان عين صوابه !
ناشناس۳۵۷۶۵۳۲۱۲:۵۳:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
بعد هم که زده می شود می‌گویند فوتوشاپ و بیابان!!! کلا این جماعت غربگرا دنبال بهانه هستند
ناشناس۳۵۷۶۵۳۵۱۲:۵۵:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ما هزار تا مشکل اقتصادی مهمتر داریم
مردم۳۵۷۶۵۴۷۱۳:۰۴:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
واقعیت را قبول کنید. بهتر است به ارامش کشور و پیشرفت فکر کنید نه جنگ و خون ریزی بی فایده .
ناشناس۳۵۷۶۷۶۹۱۵:۴۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
چشم قربان امنیت ملی را خدشه دار کردن شما دنبال شکم هستی
ناشناس۳۵۷۷۱۲۱۰۰:۰۷:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۱۹
امنیت ملی از یک جای سوراخ خدشه دار شده. اول ان را دریابید.
ناشناس۳۵۷۶۵۶۰۱۳:۱۲:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
رئیس جمهور بر اساس رأیی که از ملت گرفته باید در جهت مصالح ملی عمل کند
ناشناس۳۵۷۶۵۶۸۱۳:۱۷:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
با سلام دیگاه شما درست ولی چرا شکاف و نفوذ که در بدنه بوجود امده پر نمی شود ایا بدونن نفوذ می توانند مشکلی در ساختار بوجود اورند این موارد نفوذکه در برخی از ارگانها بوجود امده ربطی به جناح های داخلی غربی و شرقی دارد خیر پس مشکل در جای دیگری است . کسی هم با تقویت بنیه دفاعی مخالفت ندارد اتفاقا تمام موارد به افرادی که بسیار واویلا سر می دهند برمی گردد که معلوم نیست درست می گویند یا ...
ناشناس۳۵۷۶۵۷۸۱۳:۲۲:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
در این موارد رهبر معظم انقلاب تصمیم گیر هستند لطفا اختلاف افکنی نکنید.
ناشناس۳۵۷۶۸۱۷۱۶:۲۸:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
مگر نه این است که مردم در سرنوشت خویش سهیم هستند پس باید در این مسئله به این مهمی هم مورد نظرخواهی قرار بگیرند.
ناشناس۳۵۷۶۵۹۸۱۳:۳۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
پاسخ باید متوازن باشد باید یک نفر در داخل اسرائیل زده شود موشک پرانی و خالی شدن انبارهای موشک ایران اصلا صلاح نیست
علی۳۵۷۶۵۹۹۱۳:۳۸:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
مشکل اصلاح طلبان و اعتدالیون که به آنها غربگرایان گفته اید تنها مشکل فکری و ادراکی نیست؛ در عمل آنها نمی خواهند تغییر در نظم کهنه مابعد جنگ جهانی دوم را (حتی بصورت تدریجی) و افول و واگرایی در غرب را بپذیرند، چون چنین پذیرشی برایشان دارای پیآمدهای حیثیتی و موجودیتی است. غربگرایان نگاه و انگاره سیاسی خود در تحولات سیاسی اجتماعی داخل ایران را بر مبنای پذیرش «هژمون غرب» در نظام جهانی تعریف کرده و‌ پذیرفته بوده اند و آن را قطعی پنداشته اند. اکنون، پذیرش افول آمریکا و غرب در نظم جهانی کهنه بطور خودکار باید به پذیرش رویکرد کاملا متفاوتی در داخل از سوی آنها منجر شود! همانطور که پس از ۲ خرداد ۷۶ اصلاح طلبان که قبلا بسیار تند و رادیکال (اصطلاحا چپگرا) بودند در اثر تحلیل جدیدی در پیآمد سقوط شوروی و چپ جهانی، دچار یک چرخش ۱۸۰ درجه ای شدند و به راست لیبرال غربی گرائیدند. هم در تئوری و هم در پراتیک؛ چپ آوازه انداخت و از راست شد! بنابراین، هرچه افول هژمون آمریکا و غرب برای این جماعت داخلی ملموس تر و قطعی تر شود باید انتظار داشت که در پیآمد یک تحول فراگیر در نظم جهانی، جبهه متفرق اصلاحی-اعتدالی دچار یک دگردیسی تازه و سرنوشت ساز شود؛ جریانی که انرژی و فرصت های زیادی را از انقلاب، نظام و نسل جوان ایرانی گرفت و آنها را طی ربع قرن اخیر دچار حرکت های زیگزاگ و انحرافی نمود. قابل تصور است که در پیآمد یک تحول ملموس تر در نظم رو به افول جهانی که آثارش هم اکنون در جنگ‌های غرب آسیا، شمال آفریقا، شرق اروپا و شرق آسیا بطور بالقوه و بالفعل هویدا شده، جریان اصلاح طلب و اعتدالیون ابتدا در داخل دوشقه شوند؛ شقه مذهبی تر آن به جریان انقلاب و اسلام می پیوندد و شقه وسیع تر و سکولار آن در مقابل جریان انقلاب در آرایشی جدید قرار خواهد گرفت و عمر تاریخی اصلاح طلبی و حواشی اعتدالی آن بشکل کنونیش به پایان می رسد. افراد فکور این جریان از هم اکنون چنین فرآیند منتهی به پایان را بخوبی می فهمند و با نگرانی از پایان حیات سیاسی شان از سر استیصال و گاهی بی منطق همچنان بر طبل غربگرایی در سیاست داخلی و خارجی می کوبند …
حمید۳۵۷۶۹۸۲۲۰:۵۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
متن ات خیلی طولانی بود. ولی همین که دیدم اکثر مردم رای منفی داده اند، یعنی همون به اصطلاح شما غربگداها مخالف نظر شما بوده اند، من هم منفی زدم
حسن رضاییان۳۵۷۶۶۰۵۱۳:۴۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
خدا انشالله این کشور رو از جنگ و مردم جنگ طلب محافظت میکنه
علی۳۵۷۶۶۰۷۱۳:۴۹:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
من بعنوان یک شهروند جنگ نمی خواهم
ناشناس۳۵۷۶۸۸۱۱۸:۱۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
وقتی جنگ در خونت بزنه مجبوری ازش استقبال کنی ترس از جنگ نتیجش شکسته
ناشناس۳۵۷۶۸۸۲۱۸:۱۳:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
پس بهتره بری یه جای گرم پیدا کنی که از ترس نلرزی
ناشناس۳۵۷۶۶۱۵۱۳:۵۲:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
باید رژیم اسرائیل را زد حتی به قیمت جنگ قطعا صهیونیست ها در این جنگ بازنده هستند
ناشناس۳۵۷۶۸۵۳۱۷:۲۸:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شما دلایل بازنده بودن را شرح بده
ناشناس۳۵۷۶۹۱۷۱۹:۰۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شما دلایل برنده بودن را شرح بده
رضا۳۵۷۶۸۸۷۱۸:۱۷:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
خب دوست عزیز همین الان بلند شو برو جنوب لبنان. جبهه جنگ اونجا برقراره ما خواهان ویران شدن کشورمون بخاطر وجود افراد جنگ طلب مثل شما نیستیم
ناشناس۳۵۷۷۳۹۴۱۲:۲۳:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۹
جنگ طلب، دوست نیست. مطمئن باش.
ناشناس۳۵۷۶۶۲۲۱۳:۵۶:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
الان بهترین زمان مذاکره با امریکا و گرفتن حداکثر امتیاز به جهت مقابله به مثل نکردن هست. این یعنی سیاست. با یک حمله بسیار ضعیف و نابرابر که هیچ بازدارندگی هم ندارد و همه هم دست ما رو خوتدن دردی دوا نمیشه.
ناشناس۳۵۷۶۶۳۱۱۴:۰۲:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جواب خیلی ساده هست همانگونه که مردم عاقل در زندگی شخصی خود عمل میکنند، اگر توان دفاع از کشور وجلوگیری از ضررهای بیشتر را دارید حتما به شدت واکنش نشان دهید واگر ندارید با ملاحظه وبه شکلی که از آسیب‌های میلیارد دلاری به زیرساخت های کشورجلوگیری شود واکنش نشان دهید
ناشناس۳۵۷۶۶۳۲۱۴:۰۳:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
دارندگان این افکار که نباید چنین جنایات صهیونیستها را جواب داد بدون تعارف دو دسته اند دسته اول خائنین به وطن ومردم واستقلال این کشور که وابسته ودلبسته ومزدور ومستخدم دانسته غربی ها هستند اعم بهائیان وبهایی زادگان و ضالین و منحرفین جنسی و وابستگان به رژیم شاهنشاهی دسته دوم احمقان تا اعماق جان بی شعور که قدرت فهم موقعیت حقیقی خود وشأن انسانیت را نمی فهمندو ترسوها وبزدلانی که حاضرند ناموس وزن وبچه و خاک هر چیز خود را تقدیم هر دشمنی کنند بخاطر ترس وبز دلی و نداشتن روح انسانی وغیرت خود
ناشناس۳۵۷۶۹۱۸۱۹:۰۲:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اکثر این جماعت غرب گرا و برجام پرست و طرفدار امریکا هستن
ناشناس۳۵۷۶۶۳۶۱۴:۰۷:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
الحمدلله از نظر اقتصادی توانایی یک جنگ طولانی مدت و پرهزینه را داریم
ناشناس۳۵۷۶۶۸۰۱۴:۳۲:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ریشه تمام معضلات کنونی کشور به سیاستهای نا معقولی بر می گردد که توسط تندروهای اصولگرا به مملکت تحمیل شده است و اکثریت ملت ایران باید تاوان این سیاستهای ضدمنافع ملی را بدهند
ناشناس۳۵۷۶۷۱۶۱۵:۱۲:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۸
حالا چنانچه غربگراها محافظه کاری میکنند و‌میترسند،شما شرق گراها برنامه ریزی اساسی کنید و حساب همه جای کار از دفاع قوی در مقابل آنها وحتی احتمال بروز یک‌جنگ چندین ساله را بکنید و سرکوفت نقصان های بوجود آمده مثل آب و برق و.....را به مردم نزنید،اینک با قدرت وارد حمله شوید.دستتان را هم میبوسیم.
ناشناس۳۵۷۶۷۱۸۱۵:۱۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
ایران باید غروروش رو کنار بذاره و از تکروی دوری کنه چون توان دفاعی و تهاجمیش معلوم هست حداقل میتونه با دو تا از کشور های اسلامی یک ائتلاف نظامی تشکیل بده و اگر این این ائتلاف متشکل از کشور های قدرتمند باشه احتمال اینکه کشور های دیگه هم اضافه بشن زیاد هست با این شرایط اسراییل مجبور به عقب نشینی میشه و چه بسا باث نابودیش میشه
ناشناس۳۵۷۶۸۱۹۱۶:۲۸:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
مولوی میگه; اول ای جان دفع شر موش کن وانگهی در جمع گندم کوش کن منطقی است که اول با نفوذهای(موش های) داخلی ( نظامی سیاسی اقتصادی…) برخورد شود و بعدا به سایر راه حل ها توجه گردد تا نتیجه مطلوب حاصل شود
امیر۳۵۷۶۸۳۵۱۶:۵۴:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۸
کسانی که موافق زدن اسراییل هستند در لیستی اسامی خود و آدرس خود را ارسال کنند تا در صورت وقوع جنگ خودشان به جبهه و جنگ بروند نه آنکه پنهان شوند .
ناشناس۳۵۷۶۸۴۳۱۷:۰۶:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اونها میهمان ما را کشته اند ما هم باید یک شخص مهم از آنها بکشیم با موشک پرانی فقط زیر ساخت های ما نابود می شه و امکان داره وارد جنگ طولانی شویم که شرایط اقتصادی و روانی مردم برای جنگ خوب نیست
رصا۳۵۷۶۹۱۶۱۹:۰۰:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۸
نویسنده خیلی دوست دارد بجنگد ، برود لبنان و یمن بجنگد ، این جریان مشکوک که خود را حق مطلق در تمامی مسایل می پندارند ۴۵ سال است بر طبل جنگ می گوبند
ناشناس۳۵۷۶۹۳۶۱۹:۴۲:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۸
سعید خان ونکی از کی مزد می گیری؟
رضا۳۵۷۶۹۵۰۱۹:۵۳:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
عزیز پاسخ گویی به دشمن فقط در اختیار رهبری و نیروهای مسلح است لطفا حرفهای انحرافی با اغراض سیاسی نزنید
PPSSPP۳۵۷۷۰۳۵۲۱:۵۸:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱۸
جنگ رو شروع میکردم بدون هیچ مذاکره یا برجامی !!
ناشناس۳۵۷۷۰۴۳۲۲:۰۸:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۸
شما نیاز نیست برای نظام نسخه بپیچید.... اتفاقا تعلل و تامل کار بسیار عاقلانه ای است. پرتاب چند موشک دردی را درمان نخواهد کرد .
ناشناس۳۵۷۷۱۱۳۲۳:۴۸:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۸
اصلاحطلبهای ترسو برید پناه بگیرید که به حول قوه الهی حمله ایران نزدیکه و غربگراها با شوک بزرگی مواجه میشن
هالو۳۵۷۷۱۹۸۰۴:۴۶:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۹
فقط این را می دانم که ارز‌وی ضد انقلاب جنگ ایران با جبهه اسرائیل-امریکا است.
محمدپور۳۵۷۷۱۹۹۰۴:۵۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۹
سلام دوستان مخالف پاسخ بفرمایند،اگر فردا آمد و رئیس جمهور را زد تکلیف چیست؟روز بعد مجلس رو و .... .تا کی نباید پاسخ داد؟واقعا منطق آقایان قابل درک نیست.
ناشناس۳۵۷۷۲۴۳۰۸:۳۲:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۹
تا حد یک نوشته می‌تواند بی خردانه، مزورانه و دروغ باشد!!!!!؟؟؟؟ پدر مملکت را تندروها در آوردند باز امثال این فرد به طرفداران برجام طعنه میزنند . شرم چیز خوبیست
ناشناس۳۵۷۷۲۵۹۰۸:۵۸:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۹
حاصل شعار‌ جنگ جنگ تا پیروزی ما در جنگ با عراق چه شد؟ پیروز شدیم؟ خسارت گرفتیم؟از دنیا و رقبا و رفقا جلو زدیم؟
ناشناس۳۵۷۷۵۰۷۱۵:۳۸:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۹
محمدحسین عادلی، دیپلمات ارشد سابق می گوید: ترور هنیه یک عملیات خرابکارانه تروریستی بوده که هدفش افزایش تنش در منطقه و کشیدن پای ایران به یک جنگ مستقیم است. هدف این بوده که ایران پاسخ بدهد و نتانیاهو پای ایران و آمریکا را به یک جنگ بکشاند و ایران و آمریکا را مستقیماً درگیر کند. این کار به نفع نتانیاهو است زیرا موضوع آتش بس دایمی در غزه و طرح دو دولتی به محاق می‌رود و از طرف دیگر تشنج بین ایران و آمریکا باعث شکست احتمالی دموکرات‌ها و پیروزی احتمالی ترامپ می‌گردد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  7. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  8. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  10. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  11. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  12. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  13. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  14. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  15. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  16. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  17. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  18. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  19. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  20. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  21. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  22. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  23.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  24. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

  25. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

آخرین عناوین