اعلام پرخطرترین ساعات تصادف در تهران

  4030523026

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ساعات ۲۰ تا ۲۴ پرخطر ترین ساعات تصادفات در تهران است.

اعلام پرخطرترین ساعات تصادف در تهران

به گزارش مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران در حوادث رویداد داده ۴۰ در صد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بودیم که آمار چشمگیری بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته‌اند و آگاه‌تر نسبت به پارسال در خیابان‌ها قدم می‌گذارند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه بر اساس آمار در این مدت ۴۴ در صد متوفیان تصادفات پایتخت را راکبان موتور و ۴۰ درصد را عابرین پیاده تشکیل داده‌اند اظهار داشت: علت اصلی این تصادفات در شهر تهران، عدم توجه به جلو بوده است.

وی افزود: اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است.

سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراه‌ها می‌باشد اشاره داشت.

وی گفت: شهروندان در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند؛ همچنین در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

وی افزود: افراد برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند؛ همچنین از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه افراد از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند؛ گفت: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند؛ همچنین از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.

وی با اعلام این مطلب که افراد در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند ادامه داد: در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند.

سرهنگ شریفی خاطر نشان کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است؛ همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴ در صد را ۳۶ تا ۴۶ سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده‌اند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  8. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. چماق بنزین !

آخرین عناوین