پلیس باید خلع سلاح شود!

غلامرضا بنی اسدی، گروه سیاسی الف،   4030528008 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

لطفا پلیس را خلع سلاح کنید! پلیس را بگردانید به دورانی که "خالی می بست"! به خاطر توسعه یلگی در جامعه، پلیس را "جاکوب" کنید! برای باز بودن دست اهالی هوا، دست و پای پلیس را ببندید!"

  فکر نمی کنم هیچ عاقلی بتواند چنین گزاره هایی را از ذهن عبور دهد چه رسد به این که به زبان آورد. نیابد هم زبان بدان بچرخاند یا قلم به نوشتن چنین گفتاری بر کاغذ برد. اما آنچه در این خبر می خوانیم چیزی از این دست پندارها را اقتضا می کند. 

بخوانید؛" راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشداردهنده، از جمله چراغ گردان، آژیر و حتی لحظاتی مسدود کردن مسیر فرار از سوی پلیس، اقدام به فرار از صحنه کرد که در نهایت عوامل انتظامی خودرو را متوقف کردند. در بررسی‌ها مشخص شد یکی از دو سرنشین که خانم بودند، متأسفانه دچار مصدومیت شدند که سریعاً از طریق هلی‌برن به مرکز درمانی مجهز منتقل شدند." 

این را پلیس در بیانیه خود نوشته و تاکید کرده است:" وقتی با همه اقدامات ماشین همچنان فرار می‌کند، پلیس اقدام به شلیک می‌کند و پس از توقف ماشین، متوجه زخمی شدن یکی از سرنشینان خودرو به نام آرزو بدری می‌شوند." 

خب، پلیس این جا چه باید می کرد تا مورد هجومِ رسانه های آن ورآبی و شبه رسانه های مجازی نشود؟ 

معلوم است که آنان از کاه، کوه می سازند. مهم هم نیست مهم این است که ما مردم، کوه شان را همان کاهی که بود ببینیم.

 مهمتر این که مسئولان محترم هم تحت تاثیر فضاسازی آنور آبی و این ور آبی قرار نگیرند و دست اقتدار قانون را در شرایط چنین نبندند. 

من خیلی نگران شدم وقتی در خبر خواندم پلیسی که طبق قانون و مقررات به کارگیری سلاح، با شلیک راه بر فرار بسته است خود گرفتار شده است.

 این را به نفع جامعه نمی دانم که مامور قانون به خاطر اجرای قانون، زمین گیر شود.

 من که بارها در این زمینه نوشته و بر رعایت حقوق شهروندان تاکید ورزیده ام در شرایطی که پلیس گزارش می دهد، حق را به ماموران می دهم مگر این که سکه را روی دیگری باشد که ما از آن بی خبریم. به آن روی زمانی خواهیم پرداخت که با خبر شویم. 

فعلا با فرض صدق گزارش پلیس، معتقدم حتما باید طرف مردان قانون ایستاد. سمت درست احقاق حق جامعه همین است. 

اگر قرار است براساس فضا سازی رسانه های بیگانه که ری و روم را به هم می دوزند قضاوت کنیم، جای شهید و جلاد، جای مامور قانون و قانون شکن عوض خواهد شد. در شرایطی چنین هم سنگ روی سنگ بند نمی شود.

 اگر قرار باشد هرکس به خود جرات تخطی از دستور پلیس بدهد، نظام جامعه به هم می ریزد.

 بله پلیس حق ندارد فراتر از قانون قدم بردارد. حق ندارد ناحقی را حتی در حق مجرم روا دارد. تخطی کرد، تنبیه مضاعفش کنید اما در هنگام اجرای قانون، خالی کردن پشت پلیس یعنی میدان دادن به متجاسران. وقتی پلیس خالی ببندد، قانون شکن، خشاب اش را پر خواهد کرد.....