راهپیمایی جاماندگان اربعین با ۲ هزار موکب در استان تهران برگزار می‌شود

  4030531054

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: راهپیمایی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با ۲ هزار موکب در مناطق مختلف استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی اظهار داشت: مردم انقلابی و ولایتمدار تهران به یاد پیاده روی اربعین از نجف بسوی کربلا ، مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

وی افزود: این مراسم از ساعت ۵:۳۰ صبح روز اربعین از میدان امام حسین(ع) با قرائت زیارت عاشورا آغاز شده و سپس عزاداران حسینی حرکت خود را از ساعت ۶ صبح آغاز می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر مسیر اصلی، ۶ مسیر فرعی از ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، شمال و جنوب بزرگراه شهید رجایی، سلمان فارسی و چهاردانگه برای این مراسم عظیم در نظر گرفته شده است.
محمودی اظهار داشت: در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از ۲ هزار موکب مردمی برپا شده و خدمات مختلفی به شرکت کنندگان در این همایش عظیم ارائه می‌کنند.

وی همچنین از برپایی موکب‌های فرهنگی و خدماتی در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و افزود: در این روز، ۱۱۰ پردیس فرهنگی وهنری به اجرای تعزیه پرداخته و منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی های تلاوت و نماز جماعت برپا می‌شود ضمن این که غرفه های ویژه کودکان ، مادران و فرزندان شیرخواره و ۵۰ غرفه روایت گری حماسه مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل فعال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: مردم شهرستان ری سال ها است که افتخار میزبانی جاماندگان اربعین را دارند و چه خوب است به سنت حسنه مردم عراق اقتدا کرده و در منازل و مغازه ها از عزاداران پذیرایی کرده و آنانی که وسایل نقلیه دارند با حمل ونقل زائران بصورت رایگان در این ثواب الهی مشارکت کنند.

وی ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های استان، سپاه و بسیج و شهرداری و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، فعالان مردمی، مساجد و هیئات مذهبی، رسانه ها وفعالان فضای مجازی وآستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گفت: علاقمندان می توانند اطلاعات لازم از اجتماع عظیم جاماندگان اربعین حسینی را از را از سامانه map.farhangsara.ir دریافت کنند.