واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  4030619083 ۲۱ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به موضوع پرداخت وام به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار، گفت: درخصوص موضوع پرداخت وام به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار، چند نکته مطرح است که باید برای عموم مردم شفاف و روشن شود؛

اول آنکه آیا پرداخت این وام، امری مسبوق به سابقه بوده است و در ادوار گذشته نیز چنین وامی با مصوبه شورای عالی بورس، به اعضای هیئت مدیره بورس پرداخت می‌شد یا خیر؟

ثانیاً، اگر چنین امری مسبوق به سابقه بوده و شورای عالی بورس هم چنین اختیاری را برای تصویب پرداخت وام به هیئت مدیره داشته است، آیا مبلغ و نرخ و بازپرداختی که در این قضیه مطرح است نیز منطبق با قوانین و مقررات بوده است؟

ثالثاً، آیا این وام به همه کارکنان پرداخت شده یا صرفاً به هیئت مدیره پرداخت شده است؟ رابعاً، چه تضامین و وثایقی از آن‌ها بابت این وام، اخذ شده و این تضامین و وثایق، نزد کدام بخش از سازمان بورس محفوظ است؟

علی‌ایحال، دادستان کل موظف است به موضوع ورود کند و این قبیل مباحث و سایر مباحث مربوط به موضوع پرداخت وام به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس را مورد بررسی دقیق قرار دهد؛ قطعاً در این قضیه چنانچه جرمی به وقوع پیوسته باشد، دستگاه قضایی برخورد مقتضی و قانونی را به عمل خواهد آورد و چنانچه تخلفی نیز رخ داده باشد، بخش‌های ذیصلاح، اقدامات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

رئیس عدلیه افزود: علی‌الظاهر، دستورالعملی ناظر بر پرداخت وام و تسهیلات به کارکنان بورس وجود دارد که سقفی نیز برای آن درنظر گرفته شده است؛ موضوع دیگر در قضیه مزبور آن است که بر چه اساسی، نرخ ۴ درصد برای این وام درنظر گرفته شده است؟ ما قوانین و مقرراتی ناظر بر پرداخت وام و تسهیلات به منظور امور مختلف اعم از خرید مسکن، کار تولیدی، کشاورزی، تجاری و ... داریم که هرکدام بر اساس سازوکار‌های موجود، دارای نرخ‌های متفاوت هستند؛ اما در قضیه پرداخت وام به هیئت مدیره بورس، نرخ ۴ درصد تعیین شده که ضرورت دارد دلیل و توجیهش ذکر شود؟ 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه بیان داشت: براساس مصوبه هیئت مدیره بورس مقرر بود این وام به کلیه کارکنان بورس پرداخت شود، اما ظاهرا فقط به اعضای هیئت مدیره پرداخت شده است و همچنین سوالات دیگر نیز در همین راستا وجود دارد علی‌ایحال، ضرورت دارد دادستان کل به این موضوع با دقت ورود داشته باشد و تمامی ابعاد آن را بررسی و موشکافی کند. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مجدداً تاکید می‌کنیم که چه جرم و چه تخلفی در این قضیه رخ داده باشد، برخورد‌های قانونی به عمل خواهد آمد؛ همچنین در این قضیه، باید یک آسیب‌شناسی نیز صورت گیرد؛ شورای‌عالی بورس نیز در این باب، روشنگری کند؛ به هر حال، فضای سنگینی ایجاد شده و ابهاماتی در اذهان مردم وجود دارد که ضروری است رفع شوند. 

***

سردار نوذری: هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار فضل الله نوذری جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا درباره ادعای اوکراینی‌ها مبنی بر تحویل موشک‌های ایرانی به روسیه هم عنوان کرد: هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده و این ادعا نوعی جنگ روانی است.

جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ اوکراین که بارها هم اعلام شده این است که حامی هیچ‌یک از طرفین جنگ نبوده و مشروعیتی برای این جنگ قائل نیست.

***

کومله تحت نظارت عراق قرار گرفت

دولت عراق به‌منظور اجرای بخش دیگری از توافقنامه امنیتی تهران و بغداد و در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق، برخی گروهک‌های تروریستی را مجبور به تخلیه مقرهای فعلی و عقب‌نشینی از نزدیکی مرز به عمق اقلیم شمال عراق کرده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم با تأیید خبر عقب‌نشینی تروریست‌ها از نزدیکی مرز ایران، گفت: این اقدام به‌خواست دولت جمهوری‌ اسلامی ایران و با همکاری دولت مرکزی عراق انجام شده است و همه دستگاههای امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران اعم از شورای‌عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در آن دخیل بودند.

وی گفت: مردم کرد منطقه (ایران و عراق) متقاضی خلع‌سلاح و تخلیه پایگاه‌ها بودند چرا که گروه‌های کردی از این پایگاه‌ها برای باج‌گیری، ترور و گرفتن سرباز از میان کودکان و نوجوانان (کودک‌سرباز) علیه مردم استفاده می‌کردند.

این منبع آگاه تصریح کرد: این پایگاه‌ها، محل طراحی علیه ایران و همکاری با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان بوده است و ایران برای تأمین امنیت پایدار، موضوع تخلیه‌ پایگاه‌های تروریست‌ها را پیگیری و عملی کرد.

وی گفت: هم‌اکنون گروه‌های کردی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، همه مقرهای جدار مرز را تخلیه کرده‌ و به عمق کردستان رفته‌اند و با تدابیر صورت‌گرفته، در عمق کردستان هم خلع‌سلاح شده‌‌اند.

وی گفت: استقلال گروه‌ تروریستی کومله از آنها سلب و مقرر شده است که آنها تحت نظارت کامل دولت عراق در پایگاه باشند.

عضو حزب دموکرات کردستان تحویل ایران شد

به گزارش تسنیم، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد «بهزاد خسروی» عضو حزب دموکرات کردستان، توسط اتحادیه میهنی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده شده است.

به‌گفته اتحادیه میهنی، این اقدام به‌دستور رئیس اتحادیه میهنی انجام شده است و "خسروی" عضو حزب دموکرات کردستان به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

***

نقد روزنامه دولت به قرائت‌های آسیب‌زا از وفاق ملی

روزنامه ایران نوشت: «رجوعی به مواضع بعضی سیاسیون جناح‌های مختلف در همین مدت کوتاه حکایت از آن دارد که این گفتمان در معرض آسیب برخی حاشیه‌سازی‌ها و آسیب ناشی از قرائت‌های حداقلی و حداکثری قرار دارد. وفاق ملی اگر چه در مقام بیان با تعریف و تمجید و استقبال اکثریت قریب به اتفاق سیاست‌ورزان کشور مواجه شده، اما در مرحله عمل با تعبیر و تفسیرهای مختلفی همراه است.

در چنین وضعیتی است که اگر چه معدودی از چهره‌ها و نمایندگان مجلس که به تعبیری در جناح مخالف دولت معرفی می‌شوند و با توجه به تفکرات سیاسی متبوع‌شان می‌توانستند بر کرسی مخالفت با دولت بنشینند اینک از حامیان آن به شمار می‌روند، اما در هر دو جناح سیاسی همچنان هستند کسانی  که وفاق را تا آنجا که به حضور وزرای هم‌گرایش خودشان در کابینه بینجامد قبول داشته‌اند و درست از روز معرفی فهرست همکاران کابینه چهاردهم به بهانه‌جویی و زیر سؤال بردن این گفتمان مشغول‌اند.

چنانکه در یکی از اخیرترین موضعگیری‌ها دیده شد که یکی از نمایندگان حتی رئیس‌جمهور را به واسطه تأکید بر هماهنگ بودنش با رهبری و نهادهای مختلف در انتخاب وزرا به کذب گویی متهم کرد و به سخن‌فرسایی پیرامون انتصابات پرداخت بی‌آنکه باور داشته باشد وفاق ملی و پایان دادن به دعاوی بیهوده سیاسی از مسیر شخم‌زدن و پیش کشیدن شایعات و استناد به اظهارات منقطع افراد در سال‌های گذشته عملی نیست.

همچنان که قرار نیست منتقدان وفاق را به اتهام «دوقطبی‌سازی» منکوب کرد. آن هم در زمانی که رئیس‌جمهور آشتی و قرابت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را برای تحقق منافع ملی دنبال می‌کند...

پیگیری مطالبات اجتماعی همچون بهبود شرایط بهره‌گیری مردم از فضای مجازی، رفع فیلترینگ و نظایر آن نیز مواردی هستند که دولت چهاردهم در همین مدت نشان داده است درباره آنها دغدغه دارد و بنا دارد از مسیر ایجاد وفاق و اجماع در مراجع تصمیم گیرنده برایشان راه‌حل‌یابی کند.

با این همه همچنان مروری بر تحولات سال‌های گذشته و بحران‌های اجتماعی - سیاسی که در سال‌های 1396، 1398 و 1401 بروز یافت، نشان داد که چگونه وجود نداشتن وفاق و همدلی میان نخبگان سیاسی و تشدید رقابت میان آنها به افزایش شکاف میان حاکمیت و جامعه می‌انجامد و چگونه به جرقه رویدادهایی تبدیل می‌شود که در امتداد خود امنیت کشور و به طریق اولی منافع ملت را دستخوش تهدید می‌کنند.

همه تلاش دولت چهاردهم در پیگیری وفاق ملی جلوگیری از تکرار همه آن رویه‌ها و رویدادهای مخرب است.»

***

تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

مشرق نوشت: «بهزاد نبوی، فعال ستادی اصلاح‌طلب و از معاریف این جریان خاص سیاسی با شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون وفاق ملی و دولت پزشکیان مصاحبه کرده است.

در بخشی از این مصاحبه؛ خبرنگار از نبوی می‌پرسد: "برخی تحلیلگران معتقدند تحقق وفاق ملی و متعاقب آن آشتی ملی نیازمند پیش‌زمینه‌هایی چون پایان حصر، آزادسازی زندانیان سیاسی، تحقق حقوق شهروندی و...است. فعالان سیاسی معتقدند سیستم در ادامه باید به سمت گره‌گشایی از این معادلات هم برود. طی روزهای اخیر اخباری از پایان حصر و تعدیل در برخورد با زندانیان سیاسی منتشر می‌شود. شما این قطعات را چگونه کنار هم قرار می‌دهید؟"

بهزاد نبوی که در سرتاسر متن مصاحبه بر اولویت اقتصاد برای دولت پزشکیان تأکید کرده است؛ در پاسخ به این سؤال نیز می‌گوید:

"این موضوع بحث جدیدی است که شخصا هنوز به جمع‌بندی کاملی درباره آن نرسیده‌ام. مع‌الوصف به نظرم می‌رسد که این موارد هم ذیل اولویت‌های دولت قرار دارد. رفع حصر برای بسیاری از طیف‌ها و جناح‌های سیاسی یک اولویت جدی است که باید به آن توجه شود. اما من چون حل مشکل اقتصاد و معیشت مردم، همچنین تغییر در حوزه سیاست خارجی را به عنوان اولویتی که همه طیف‌ها روی آن اشتراک نظر دارند، می‌دانم به آنها بیشتر اشاره کردم. البته که دولت باید به مساله حجاب توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین رفع فیلترینگ یک اولویت جدی است که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد. رفع حصر هم مطالبه و خواسته بسیاری از ایرانیان است. منتها من کماکان اولویت بنیادین و فراگیر کشور را تجدید نظر در حوزه سیاست خارجی برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی می‌دانم."

*"مهندس بهزاد" مدت مدیدی است که به پارادایم پیشرفتگی سیاسی تغییر گفتمانی انجام داده و این امر بسیار مغتنم است.

از تأکید وی بر حضور در انتخابات و رأی دادن در حین عزم هسته سخت اصلاحات برای تحریم انتخابات تا واقع‌بینی نبوی برای اولویت حل مشکلات اقتصادی به جای مقوله حصر؛ همگی نشان از پختگی سیاسی نبوی بعنوان یک چهره معمّر اصلاح‌طلب دارد...

جدای از پیشرفته شدن گفتمان سیاسی بهزاد نبوی؛ واقع‌بینی او نسبت به مقوله فک حصر عملا یک نقطه عطف در تاریخ گفتمان سیاسی جریان چپ محسوب می‌شود که مداقه‌کنندگان بر مسئله حصر را به راه حل اصلی نزدیک‌تر می‌کند.»

***

حمایت روزنامه اصولگرا از برنامه احتمالی دولت برای بنزین

جوان نوشت: « دولت نشانه‌هایی از یک برنامه عقلانی در موضوع قیمت بنزین از خود نشان داده است. اکنون یک باک بنزین از پول آبی که در رادیاتور ریخته می‌شود، ارزان‌تر است و تقریباً با قیمت تنظیم باد برابر! به‌نظر می‌رسد اظهارات رئیس‌جمهور و معاون‌اول به‌نوعی آماده‌کردن اذهان عمومی برای یک کار بزرگ است...

اول باید با مردم واقعیت‌ها را گفت. مردم متین و پذیرای واقعیت‌ها هستند. کنش‌گری «صبح جمعه باخبر شدم» یک افتضاح تاریخی بود. می‌توان بنزین وارداتی را از بنزین داخلی جدا و با نرخ متفاوت عرضه کرد. برخی گفته‌اند بنزین سوپر وارد کنید و هرچه می‌خرید همان را حساب کنید.

حتی می‌توان همین بنزین سهمیه‌ای را با همین قیمت یا اندکی بیشتر یا دوبرابر کردن حفظ کرد و مصرف بیشتر را که بر گردن پولدار‌ها می‌افتد، با قیمت آزاد محاسبه کرد. چرا کسی که آینه بغل ماشینش ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و در کل سال همیشه در جاده و تفریح است، در مجموع سال یک میلیون هم پول بنزین ندهد؟! باید از روش عاقلانه دولت برای آماده‌کردن افکارعمومی حمایت کرد...

یکی از جلوه‌های وفاق باید همراهی  در همین جراحی‌های اقتصادی باشد. رویکرد نیرو‌های انقلاب نیز باید کاملاً حمایتی و همراهی با این اقدامات اقتصادی دولت باشد. نباید در زمان این کار‌های خطیر، رفتاری جناحی داشت و دولت را در این مسیر تنها گذاشت.»

روزنامه دولت: برای حل مسئله بنزین باید مردم را همراه کرد

روزنامه ایران نوشت: «بنزین پدیده‌ای چندوجهی است و مانند هر پدیده چندوجهی دیگری، راه حل ساده و یک خطی ندارد. بلکه راه حل ضروری برای آن یک راه‌حل چندوجهی، طولانی مدت و با لحاظ کردن ابعاد مختلف است. می‌توان نام این راه‌حل را، طرح ملی حل ناترازی بنزین،‌مثلا برای یک دوره زمانی ده ساله نامگذاری کرد.

اهمیت این طرح ملی چندوجهی در این است که در سال‌های مختلف و به دفعات، دولت‌ها در ایران راه حل ساده و یک خطی افزایش قیمت را دنبال کرده‌اند، اما درست به همین دلیل باز هم به سر خط رسیده‌ایم. از سوی دیگر، این مسأله چندوجهی، تاریخچه پیچیده هم دارد. این تاریخچه پیچیده، همان تاریخچه سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف از خودروها تا حمل و نقل عمومی است. این تاریخچه باعث انباشت مسائل حوزه‌های مختلف شده و این مسائل انباشته شده در یک جا، یعنی قیمت و مصرف بنزین، بروز و ظهور بیشتری دارد....

اگر اجرای سیاستی دقیقاً برای حفظ منافع مردم ضروری باشد، اما همکاری مردم جلب نشده باشد، باز هم این سیاست موفقیت پایدار نخواهد داشت. در مسأله ناترازی بنزین در ایران نیز، هر سیاست و شیوه‌نامه‌ای برای حل بحران، جز با همکاری و همراهی مردم اجرایی نخواهد شد.

جلب همکاری نیز به نوبه خود نیازمند دو ضرورت است: نخست داشتن یک سیاست توجیهی. یعنی مردم بدانند که چرا هر تصمیمی درباره بنزین گرفته می‌شود، پیامد آن چیست و دولت چه راه حل جبرانی برای آن در نظر گرفته است. دوم اینکه مردم باید بدانند در کنار این گام‌های کوتاه مدت، چه نقشه یا سیاستگذاری بلندمدتی برای حل ریشه‌ای این مسأله وجود دارد. این دقیقاً همان رویکردی است که رئیس جمهور پزشکیان در دوران انتخابات نیز به صراحت اعلام کرد.»

***

ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست

به گزارش ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری، حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاک سوریه در بامداد امروز دوشنبه را محکوم کرد.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت‌های خود حد و مرز قائل نیست و انجام جنایت‌های فرامرزی را در دستور کار قرار داده است، گفت: باید جامعه جهانی در برابر این اقدامات ماجراجویانه رژیم صهیونیستی، اقدام جدی و بازدارنده انجام دهد.

کنعانی همچنین با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم در حمله بامداد امروز برخی از مراکز مرتبط با ایران در سوریه را مورد حمله قرار داده است، اظهار کرد: چنین چیزی را تایید نمی‌کنیم و بر اساس آنچه که منابع سوریه اعلام کرده‌اند، رژیم صهیونیستی به مراکز سوری از جمله به یک مرکز تحقیقاتی که مربوط به ارتش سوریه بوده حمله کرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۱۲۲۹۲۱:۳۵:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۱۹
جواب کشتن هنیه داده نشد. اسرائیل به سوریه هم حمله کرد و ۱۴ نفر را کشت. منتظر جواب هستیم
ناشناس۳۶۰۱۲۶۲۲۲:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۱۹
ریاست محترم قوه قضاییه جناب اژه ای قاضی القضات محترم امروز بسیاری از رسانه ها پرده از پاداش های بسیار کلان مدیران بانکی که در کنار حقوق های نجومی و وام های کلان صورت گرفته برداشته اند لطفا از کارشناسان نظارت و بازرسی دستگاه های مربوطه بخواهید همچون مسله وام های کلان مدیران بورس با قاطعیت برخورد نمایند
ناشناس۳۶۰۱۲۶۳۲۲:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۹
قابل توجه‌ ریاست قوه قضا بانک‌ مرکزی و بانک ها همه ساله مجمع عمومی برگزار می کنند و در کنار وام های کلان و حقوق های کلان و انواع مناسبتی های مختلف در طی سال دو پاداش کلان یکی پاداشی بنام پاداش مجمع عمومی و دیگری پاداشی به عنوان ترازنامه که معادل شش ماه حقوق و مزایای هر مدیر است دریافت می کنند قوه قضاییه باید به این زیاده خوری ها ورود نماید و بطریق مقتضی تمامی این زیاده خوری ها را از سالیان دراز تا حالا از آنها پس بگیرد .
ناشناس۳۶۰۱۲۷۲۲۳:۰۴:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۱۹
روزنامه جوان که میگه اب ریخته شده در رادیاتور ماشین ارزان تره خوب نمیگه همون ماشین ۵ لیتر اب رادیاتور میخواد ۵۰ لیتر بنزین مصرفی ۱۰۰کیلومتر ۱۴ لیتر؟رادباتور یه بار توش اب بریزی ۶ ماه اگه موتور ایراد نداشته باشه کم نمیشه اما خودروهای وطنی ماشالاه تا دلتون بخواد بنزین مصرف میکنن .
ناشناس۳۶۰۱۳۳۶۰۱:۴۹:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۰
جناب اژه ای بفرمایند تمام وام هایی که گرفتند و درصد آن چه مقدار بوده!!
ناشناس۳۶۰۱۴۹۶۰۹:۴۶:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۰
با توضیحات قوه قضائیه صورت مسئله کلاً پاک شد باید به مردم هم بعنوان ولی نعمتهای بورس از این وامها بپردازن
ناشناس۳۶۰۱۳۹۱۰۷:۲۸:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۰
متاسفانه راجع به اینگونه متهمان و مجرمان اونقدر در ابعاد و شرایط و روزنه‌های مختلف توضیح میدن که موضوع عادی به نظر میرسه و مردم شاکی یا منتقد ناچاراً متقاعد و توجیه میشن و از شکایت و انتقاد و پیگیری منصرف میشن
ناشناس۳۶۰۱۳۹۴۰۷:۴۱:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۰
روزنامه جوان خیلی جالب در مقاله خود نوشته که رئیس جمهور قبل از انتخابات مجبور بوده حقیقت را نگفته و به دروغ گران شدن بنزین را تکذیب کند چون انتخابات بوده و هدف رای آوردن! ولی االان باید به شدت بنزین را گران کرد و از هیچ چیزی نترسید و برای اثبات این موضوع با یک اقتصاد دان طرفدار سرمایه داری بی ضابطه نیز گفتگو می کند! اینگونه برخورد رسانه ها با مردم عامل کاهش رای است چون مردم می بینند رسانه ها چقدر از مردم دور هستند و به همین دلیل به جای خواندن رسانه ای مانند جوان و مراجعه به صدا و سیما به رسانه های بیگانه پناه می برند!
ناشناس۳۶۰۱۳۹۹۰۷:۵۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۰
روزنامه ایران به چند واقعیت اشاره نکرده است : 1- بیان می کنید که اگر مردم بدانند که گرانی بنزین چه تاثیرات بلند مدتی را به نفعشان دارد حتما راضی می شوند ! نویسنده مقاله! شما اگر در ایران زندگی می کنی از سال 1388 جهش های بنزینی چه نفع بلند در 15 سال گذشته داشته است؟ که همان نسخه را تجویز می کنید! مردم به خوبی دیده اند که بعد از گرانی بنزین و حذف ارز ترجیحی فقط تورم رخ داد و در پی آن دولت اقدام به بالا بردن قیمت ارز برای جبران کسری بودجه نمود و در پی آن دوباره فاصله قیمت ریالی بنزین و کالاهای اساسی بیشتر شد ! 2- سیاستهای حمایتی شما که با حذف یارانه عموم مردم در گذشته همراه بوده چه تناسبی دارد از یک طرف هر روز به هر بهانه مردم بیشتری را از یارانه محروم می کنید از طرف دیگر برای فریب مردم به سیاست حمایتی دولت اشاره می کنید ! شما اگر یادتان رفته قرار بود وقتی بنزین از 700 به 1000 تومان رسید و یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه نموند طرح تحول سلامت و کاهش هزینه مردم در درمان اجراییی شود. بنزین گران شد و مالیات بالا رفت ولی نسبت پرداختی از جیب بیمار هم افزایش داشت ! طرح دارو یار هم به همین سرنوشت افتاد. دلیل و اصرا روزنامه ایران و جوان بر اجرای این گونه طرح های شکست خورده چیست ؟! 3- وقتی رسانه به عمد و برای منافع دولت و جناحی فراموشکار شده و واقعیت را به مردم و تصمیم گیران نمی گوید باعث می شود تصمیمات غلط اجرایی و مردم به جای مرجعیت قراردادن رسانه داخلی به رسانه بیگانه تکیه نمایند هر انسان عاقلی اگر مطالب روزنامه ایران و جوان در زمینه بنزین را بخواند به وضوح دور بودن این مقاله ها از خواسته عموم مردم را متوجه می شود!
ناشناس۳۶۰۱۴۵۴۰۹:۰۷:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۰
سرکوب قیمت بنزین با آزاد سازی فرق دارد
ناشناس۳۶۰۱۴۱۱۰۸:۰۶:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۰
.... حتی می‌توان همین بنزین سهمیه‌ای را با همین قیمت یا اندکی بیشتر یا دوبرابر کردن حفظ کرد و مصرف بیشتر را که بر گردن پولدار‌ها می‌افتد، با قیمت آزاد محاسبه کرد... پولدارها بنزین زیاد استفاده نمی کنند اکثر کسانی که بنزین زیاد مصرف می کنند کرایه برها و مسافرکش ها با خودروهای 3 برابر مصرف هستندو لذا گران شدن بنزین فقط به ضرر مردم فقیر است کسی که ماهی 200 میلون تومان حد اقل درآمد دارد بنزین را با هر قیمتی می تواند بخرد چرا که خودرواش هم کم مصرف است هم مجبور نیست صبح تا شب تو خیابون اینو و آنور برود
ناشناس۳۶۰۱۴۵۶۰۹:۰۹:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۲۰
با تورم های دو رقمی اما قیمت ثابت بنزین هر سال ناترازی بیشتر می شود و ربطی به‌این چیزها هم ندارد
ناشناس۳۶۰۱۴۲۰۰۸:۱۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۲۰
اگه جرم و خیانت و رانت و جنایتی مسبوق به سابقه باشه ، میتونه عادی تلقی بشه؟ اگه وثایق این به اصطلاح وامها قابل توجه باشه قابل توجیه میشه؟ آیا همه‌ی مردم میتونن از این وامها نه ، حتی به ۱۰٪ از حجم و مبالغ این وامها دست پیدا کنن؟
ناشناس۳۶۰۱۴۸۰۰۹:۲۹:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۰
سخنان بهزاد نبوی کجاش تقدیر داشته؟ ایشون هم که رفع حصر رو تایید کرده فقط در اولویت ندانسته. کسانی که کشور رو به آشوب کشیدن و باعث ریخته شدن خون انسان ها و وضع تحریم ها شدن اصلا مستحق تخفیف نیستند
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۰۱۸۰۰۱۶:۵۳:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۰
رک بگویم اگر در یکی دو دهه اخیر دولتمردی بسان مهندس بهزاد نبوی را می داشتیم بدانید که وضعیت اقتصادی و غیراقتصادی مان به مراتب خیلی بهتر از وضعیت فعلی می بود و صدافسوس که به جای بهره گیری از توانمندی ها و توانایی های چنین دولتمردانی فقط همه هنرمان شده است ایراد تهمت و افترا به آنان که جای بسی تأسف است. ضمنا کسانی کمک کردند به وضع تحریم ها که علنا و رسما صدور قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران را کاغذ پاره قلمداد می کردند و هیچگاه آن واقعیات تلخ از ذهن و ضمیر مردم ایران زدوده نخواهد شد. باز هم خوب است که در همین حد حداقلی هم بعضی ها مثل این روزنامه اصولگرا از ایشان(مهندس بهزاد نبوی) تقدیری کرده است. والله اعلم
ناشناس۳۶۰۱۴۸۴۰۹:۳۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۰
هر وقت در بزرگراهای تهران وسیله نقلیه عمومی که قابل برنامه ریزی باشد داشتید بنزین گران شود مردم چطور از شرق بروند غرب . صدر . همت . نیایش . حکیم . یادگار . امام علی . غروب پارکینگ هستند .
صمصام۳۶۰۱۴۸۹۰۹:۳۶:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۰
جناب اژه ای تا شما جواب این اولا ثانیا ثالثا رابعا را پیدا کنید آبها از اسیاب افتاده و سر و صداها هم افتاده و تمام ...... فقط مانده ام در جواب این سوال ؟ محدودیت و شرایط کارکنان سازمان بورس بد است یا آن کارگر شریف و زحمتکشی که دهها متر زیر زمین بدون اکسیژن در معادن کار میکند ؟ محدودیت و شرایط کارکنان سازمان بورس بد است یا ان رفتگر شریف و امانتدار و زحمتکش شهرداری که از 4 صبح در خیابانها مشغول نظافت محیط شهر است ؟ کدام یک ؟!
محراب۳۶۰۱۵۳۵۱۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۰
جناب اژه ای اینکار کار را بکنید اما ای کاش برای جرائم آن سارق موبایل معروف هم از این اولا ثانیا ثالثا رابعا مطرح کنید
ناشناس۳۶۰۱۶۸۱۱۳:۳۶:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۰
همه می دانیم که مشکل اقتصادی با این جراحی ها حل نمی شود و فقط تورم را افسار گسیخته تر از قبل می کند. اگر با این کارها مشکل اقتصاد حل شدنی بود احمدی نژاد مشکلات را بر طرف کرده و یا کمی کمتر کرده بود. مشکل اقتصادی در تعامل با دنیا حل شدنی است و لا غیر. رئیس جمهور نان را گران کرد بنزین را هم گران می کند و از اول دوره بحران عدم محبوبیت را برای خود ایجاد می کند؟؟؟؟
ناشناس۳۶۰۲۰۸۷۰۶:۴۸:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
ریاست محترم عدلیه توجه جنابعالی که حتما اشراف دارند رو به ماده 132 قانون تجارت جلب می کنم. نوشته وام به هیات مدیره ممنوع و بخودی خود باطله.
ناشناس۳۶۰۲۲۱۴۰۹:۴۳:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۲۱
طبق اعلام رسمی بانک مرکزی ، بانکها در سال 1402 مبلغ 91 هزار میلیارد تومان (همت ) به کارکنان خودشون وام دادن که با توجه به تعداد کارکنان بانکها ، میانگین هر کارمند 415 میلیون تومان وام در یک سال بوده است !!!!! یک لحظه تصور کنید آیا کارکنان سایر ادارات و نهادها و کلا مردم عادی میتوانند میانگین 50 میلیون تومان وام در سال هم بگیرند؟؟؟ این حد از تبعیض و بی عدالتی حیرت انگیز آقای اژه ای ، این وامی که مدیر بورس برای خودش و هیئت مدیره ش برداشته ( متاسفانه این یک رویه ی زشت و خلاف است ) به این دلیل در بوق و کرنای رسانه ای شد که آن مبلغ نجومی 91 همت کارکنان بانکها و پاداشهای همیشگی سه ماهه و شش ماهه و سالانه کلان مدیران و هیئت مدیره بانکها از اذهان عمومی مردم پاک بشه !!!
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  2. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  3. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

  4. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  5. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  6. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  7. چرت زدن همتی در حاشیه نشست خبری پزشکیان !

  8. ۱۱ دقیقه تا تل‌آویو

  9. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  10. پزشکیان: چاره‌ای نداریم FATF و برجام را حل کنیم 

  11. جزئیاتی از قابلیت های موشک یمنی شلیک شده به تل آویو

  12. وعده زاکانی برای خانه‌دار کردن تمام کارکنان شهرداری تهران

  13. گروسی: مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم

  14. حادثه برق گرفتگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری سرمربی استقلال

  15. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

  16. اظهارنظر جدید عباس عراقچی درباره برجام

  17. تصاویر هولناک از لحظه اصابت بمب به یک مدرسه در غزه

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. وقاحت غربی!

  4.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  13. زنگِ زور!

  14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  17. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  20. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  21. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  24. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  25. فکرش را هم نمی کردند!

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. وقاحت غربی!

  3. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  4. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  5. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  7. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  8. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  9. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  10. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  11. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  12. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  13. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  14. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

  15. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  16. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  17. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  18.  گزارش میدانی از کریدور ارس؛ گذرگاه ایرانی برای قفقاز جنوبی

  19. مطهری: با پیشنهاد پزشکیان، اثری از اسراییل نخواهد بود

  20. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  21. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

  22. قدردانی ناطق نوری از حضور موثر جبهه اصلاحات در انتخابات اخیر

  23. راه حل یک نماینده برای ناترازی بنزین

  24. احمدیان: در هیچ نقطه جهان پیشرفتی برای آمریکا نیست؛ اسرائیل شکست خورده است

  25. پوتین: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم

آخرین عناوین