هر سال ۱۰۰ هتل؛ این تکلیف برنامه هفتم است

  4030624125 ۶ نظر، ۵ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه هفتم تعهد داریم تعداد هتل‌ها را از  هزار و ۴۰۰ به هزار و ۹۰۰ برسانیم و سالی یکصد هتل در کشور ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنکابن، سیدرضا صالحی‌امیری در همایش رویداد نود سالگی شهرستان تنکابن اظهار کرد: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد جذابیت، رونق زیرساخت و حفظ امنیت است که خوشبختانه ایران و مازندران دارای جذابیت‌ و مواهب الهی فراوان و هر نوع جذابیت گردشگری و باستانی است.

وی با بیان اینکه گردشگری معرفی یک فرهنگ است، افزود: مازندران دارای دریا، جنگل، فرهنگ، سنت، آداب و صنایع دستی فراوانی است که باید به بحث گردشگری دریایی هم در این استان توجه ویژه شود.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری یک نمایش نیست، بلکه معرفی و احیای فرهنگ و تمدن یک اجتماع است، ادامه داد: گردشگری نمایش کانون قدرت نرم و  مردمان با اخلاق و آداب رسوم جامعه ماست تا در مقابله با ایران هراسی دشمنان، قدرت نرم خود را به رخ جهانیان بکشیم.

وی گفت: شهر منطقه‌ای محدود با جمعیتی مشخص است و تمدن و هویت تاریخی لازم است برای جهانیان مردان، زنان و جوانان این مرزو بوم ترسیم شود. شهرستان تنکابن دیار تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است. تمدن و تبار ایرانی در دنیا سرآمد است، جغرافیای ایران عزیز سرزمین رمزها و رازهاست، رسالت امروز ما معرفی تاریخ هویت و تمدن نسل جوان است.
 
صالحی امیری اذعان کرد: 35 هزار اثر باستانی در کشور ثبت شد اما این سرزمین یک میلیون اثر در دل خود جای داد و هر نقطه از خاک این سرزمین را حفاری کنیم یک اثر و شناسنامه به نمایش گذاشته می‌شود و باید با رونق گردشگری به دنیا ثابت کنیم ایران کشوری امن است، مردمان ما احساس امنیت می‌کنند و حافظان امنیت هستند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: باور داشته باشیم دولت به تنهایی توانایی حل مسائل را ندارد و باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار استقبال کنیم، تمام توان دولت پاسخگوی 20 درصد نیاز کشور است و باید سرمایه گذاران و بانک‌ها به کمک دولت بشتابند.

صالحی‌امیری مطرح کرد: در برنامه هفتم تعهد داریم تعداد هتل‌ها را از  هزار و 400 به هزار و 900 برسانیم و سالی یکصد هتل در کشور ساخته شود. همچنین درآمد ارزی را از 224 میلیون یورو به 500 میلیون یورو برسانیم که این امر با کمک مردم، دولت و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.