اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  4030626127 ۲۰ نظر، ۶۲ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بحران کم آبی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر است. دانشمندان زیادی در تلاش برای حل این مشکل هستند و اخیرا به نتایج قابل توجهی دست یافته‌اند.

می‌دانیم که جهان از نظر بحران اقلیمی و خشکسالی‌های بزرگی که در سراسر جهان تجربه می‌شود، بحران‌های واقعاً نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به طور مداوم در تلاش هستند تا راه‌حلی برای این مشکلات عمده مربوط به کمبود آب در کشورهای مختلف با استفاده از انرژی فضا پیدا کنند.

 

راه جدیدی برای مبارزه با بحران آب: این می تواند پایان یکی از بزرگترین مشکلات بشر باشد

اکنون تیمی از محققان راهی برای تولید مقادیر زیادی آب پیدا کرده‌اند. با این نوآوری امیدوارکننده، ما در مورد کمک قابل توجهی به مناطقی صحبت می‌کنیم که در آن خشکسالی شدید وجود دارد که به جمعیت و توسعه مناسب منطقه آسیب می‌رساند.

تیمی از محققان دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله یک دستگاه خورشیدی انقلابی را ابداع و اجرا کردند که نوید می‌دهد روش جمع آوری آب را در مناطقی که کمبود آب دارند، به طور قابل توجهی تغییر دهد. این یکی از امیدوارکننده‌ترین ابزار برای مناطقی است که بیشترین آسیب را از بحران آب دیده‌اند.

 

این ابزار نوآورانه چگونه کار می کند؟ راز این است که تجدید پذیرترین انرژی که تا به حال ساخته شده است

این دستگاه ابتکاری ساختاری از کانال‌های میکرو عمودی دارد که با محلول نمکی پر شده‌اند و به گونه ای اعمال شده که به درستی با مولکول‌های آب موجود در هوا تعامل داشته باشد.

 

البته این دستگاه برای تولید آب مناسب باید چهار مرحله را طی کند. ابتدا باید آب موجود در هوا گرفته شود و برای این منظور ساختاری در پایین دستگاه وجود دارد که در معرض دید قرار می‌گیرد و رطوبت هوا جمع می‌شود.

پس از آن، بخار باید به عنوان بخش مهمی از فرایند تولید شود. در این مرحله قسمت بالایی دستگاه که با دقت در محفظه‌ای هوابند محصور شده است نقش اساسی را ایفا می‌کند. با کمک خورشید، آبی که از هوا جمع شده گرم می‌شود، شروع به تبخیر می‌کند و در نهایت به بخار تبدیل می‌شود.

سپس، مرحله تراکم بخار وارد عمل می‌شود که فرایندی حیاتی برای تولید نهایی آب مایع است. به طور خاص، این فرایند در سطح داخلی محفظه ذکر شده در بالا رخ می‌دهد، جایی که بخار تولید شده قبلی شروع به خنک شدن می‌کند و آب مایع کاملاً قابل شرب تولید می‌کند.

برای پایان دادن به این فرایند تنها کاری که باید انجام دهید جمع آوری آب است که اکنون کاملاً آماده مصرف انسان است. این اختراع مهم می‌تواند یکی از پاسخ‌های عالی برای مبارزه با خشکسالی‌های بزرگی باشد که در محروم‌ترین و گرم‌ترین مناطق جهان تجربه می‌شود. همچنین می‌توانید از این دستگاه برای آبیاری محصولات کشاورزی یا دام استفاده کنید.

 

این دستگاه چقدر آب می تواند تولید کند؟ این اختراع همه چیز را تغییر خواهد داد، و سوخت هیدروژنی ندارد

آزمایش‌هایی که در عربستان سعودی انجام شد، نشان داد که این ژنراتور می‌تواند بین دو تا سه لیتر آب در هر متر مربع در روز تولید کند. این می‌تواند خیلی سودمند باشد زیرا برای انجام این فرایند نیازی به دخالت انسانی نیست.

با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده، این دستگاه نشان می‌دهد که می‌تواند به طور کارآمد عمل کند و مقدار زیادی H2O را در هفته‌ها تولید کند و آن را به ابزاری با پتانسیل بالا برای استفاده در مناطق بسیار بیابانی که دسترسی به آب آشامیدنی تقریباً صفر است، تبدیل می‌کند.

این دستگاه خورشیدی با توانایی تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوا، راه حلی بسیار امیدوارکننده برای مناطقی است که بیشتر تحت تاثیر خشکسالی قرار دارند. این دستگاه با توانایی تولید آب به طور کارآمد و کاملاً مستقل، ابزاری حیاتی برای مکان‌هایی است که دسترسی کمی به H2O قابل شرب دارند.

 

منبع: /www.ecoticias.com/en