مگر شما پزشکید؟!

  4030627116 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت را مصرف بی‌رویه دارو بدون نسخه پزشک دانست و گفت: این اقدام عوارض جانبی بسیاری به دنبال دارد که می‌تواند برای بیمار جبران‌ناپذیر باشد.

به گزارش ایرنا، امید براتی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی ایمنی بیمار که در بیمارستان جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد: خوددرمانی نه تنها مشکل اصلی را حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند مشکلات جدیدی را نیز ایجاد کند که در همین راستا بیماران باید بسیار مراقب باشند.

وی از مردم خواست تا برای درمان بیماری صرفاً به پزشک مراجعه و از اعتماد به افراد غیر متخصص خودداری کنند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش اشاره به آمار بالای خطاهای پزشکی در جهان، بیان کرد: بخش اعظمی از خطاهای پزشکی پنهان هستند، که با پروژه نسخه الکترونیک در بیمارستان کیش خطاهای ناشی از نسخه نویسی به شدت کاهش یافته است.

وی به حساسیت بالا نسبت به رفتار پرسنل بیمارستان با بیماران اشاره و بیان کرد: میزان رضایت مندی از بیمارستان کیش به طور قاول توجهی رشد داشته که بخشی از آن نیز به تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ارتقاء خدمات ارائه شده در بیمارستان باز می‌گردد.

براتی با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر بازگشت به مراقبت‌های اولیه بهداشتی، از پزشکان بیمارستان کیش خواست تا به جای اتکا به آزمایش‌های متعدد، به معاینه دقیق بیمار و بررسی تاریخچه بیماری او بپردازند.

همچنین در این مراسم سید ابراهیم هاشم ورزی مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش بخش عمده‌ای از ایمنی بیمار را به ایمنی روانی کادر درمان مرتبط دانست و بیان کرد: ایجاد یک محیط کاری شاداب و با انگیزه برای کادر درمان، می‌تواند تا حد زیادی بر کیفیت خدمات ارائه شده تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: هر یک از ما در طول روز با تصمیماتی مواجه می‌شویم که ممکن است به طور ناخواسته بر روحیه و انگیزه همکاران تاثیرگذار باشد، بنابراین باید همواره مراقب باشیم که اقدامات ما به تقویت ایمنی روانی در محیط کار کمک کند.

هاشم ورزی با تاکید بر اهمیت ایجاد یک محیط کاری امن و آرام برای پرسنل، افزود: وقتی پرسنلی شاداب و با انگیزه به بیماران خدمت کند، بخشی از بار روانی بیماران نیز کاهش می‌یابد.