جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا برگزار شد

  4030629043 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،  جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان دستگاه های عضو در سالن جلسات سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه شینا انصاری، معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه لازم است یک بررسی کلی از وضعیت آلودگی هوا واقدامات دستگاه‌ها در عمل به تکالیف قانون هوا صورت پذیرد، بیان کرد: اقدامات دستگاهها در اجرای تکالیف مشخص شده در قانون هوای پاک و هفت محور اصلی از جمله بهبود کیفیت سوخت، اسقاط خودروهای فرسوده، توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی در بهبود وضعیت کیفی هوا تاثیرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و رخداد پدیده پایداری جوی و وارونگی دما افزود: اقدامات در این حوزه باید اثرگذار باشد و نمی توان با ارائه مطالب کلی از پرداختن به موضوعاتی که در بهبود کیفیت هوا موثر هستند، غافل شد.

انصاری با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات کارگروه آلودگی هوا اظهار داشت: با همکاری دستگاههای مربوط و در اولویت قرار داشتن محورهای کاهش آلودگی هوا باید برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور تلاش کرد.