۲۲ کارگر در بلوک C معدن طبس گرفتار هستند

  4030701036 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

=استاندار خراسان جنوبی گفت: تیم‌های امدادی استان آماده آغاز امدادرسانی به ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C معدن طبس هستند.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس به دلیل تصاعد آنی گاز متان افزود: شاهد تراکم فراوان گاز متان در بلوک C هستیم و سعی گروه امداد بر این است با ایجاد کانالی وارد این بلوک شده و کار امداد و نجات را انجام دهند.

وی بیان کرد: شب گذشته شاهد اتفاق تلخی در شهرستان طبس بودیم، در ۲ بلوک B و C شرکت معدنجوی تعداد ۶۹ نفر کارگر زحمتکش مشغول استخراج زغالسنگ بودند که دچار حادثه نشت گاز متان شدند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از شب گذشته تاکنون شاهد حضور مدیران عضو ستاد مدیرات بحران شهرستان و استان در صحنه حادثه هستیم و اعضای شورای تامین و مدیران شهرستان نیز حضور دارند.

وی تصریح کرد: به تعداد کافی آمبولانس در منطقه حضور دارد و تیم های امداد و نجات و اورژانس همه پای کار بوده و مشغول به کار هستند.

قناعت عنوان کرد: همچنین هشت تیم امداد و نجات با متخصصان HSE مربوط به ۱۰ تا ۱۲ شرکتی که در زمینه استخراج این معادن این منطقه فعالیت داشته، حضور دارند و مشغول تخلیه گازهای معادن هستند.

وی یادآور شد: تا این لحظه کار بلوک B تمام شده و از ۴۷ نفرکارگر این بلوک ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر نیز مصدوم و به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس انتقال پیدا کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وزاری کشور، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال سفر به شهرستان طبس برای رسیدگی به ابعاد حادثه هستند، بیان کرد: همچنین رئیس جمهور و معاون اول وی هم طی تماس تلفنی جویای آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه و جویای احوال کارگران شدند.

وی در خصوص زمان اتمام امدادرسانی در بلوک سی این معدن هم گفت: این را باید متخصصین اچ اس ای نظر بدهند، فضای متراکمی که گاز متان ایجاد کرده جوری نیست که هر فردی بتواند داخل برود و امدادرسانی کند، باید این گازها تخلیه شود و بعد کار امداد و نجات صورت بگیرد.

قناعت بیان کرد: سعی ما بر این است امدادرسانی به این حادثه تا ظهر به اتمام برسد ولی احتمال اینکه تا بعد از ظهر هم کار امدادرسانی طول بکشد، وجود دارد.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.