حاجی‌بابایی: مجلس هرگونه اهمال در حادثه انفجار معدن طبس را بررسی می‌کند

  4030701084 ۰ نظر، ۵ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه ناگوار انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس گفت که مجلس به صورت لحظه‌ای این موضوع را از دستگاه‌های مسئول دنبال کرده و درصورت هرگونه اهمال احتمالی در این زمینه و عدم چاره‌جویی لازم وعاجل ورود قانونی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، متن پیام حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس در پی حادثه انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دلخراش انفجار معدن زغال‌سنگ معدنجو در شهر طبس که موجب جان باختن عده‌ای از هم‌میهنان و تلاشگران سخت‌کوش عرصه کار و نیز مصدوم‌ شدن گروهی دیگر شد، موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

نمایندگان خانه ملت نیز همانند آحاد مردم شریف ایران خود را داغدار این حادثه ناگوار می‌دانند و همدرد و شریک غم خانواده‌های ضایعه دیده است.

اینجانب از طرف خود و همکارانم در مجلس شورای اسلامی به جامعه زحمت‌کش کارگری کشور و به ویژه خانواده‌های مصیبت‌ زده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان صبر و شکیبایی و برای جان‌ باختگان رحمت و مغفرت واسعه الهی طلب می نمایم و همچنین برای مجروحان و مصدومان این حادثه عافیت و سلامت عاجل مسئلت دارم.

بدون شک مجلس شورای اسلامی به جهت نقش نظارتی خود موضوع را بصورت لحظه‌ای از دستگاه‌های مسئول دنبال و درصورت هرگونه اهمال احتمالی در این زمینه و عدم چاره جویی لازم وعاجل ورود قانونی خواهد داشت.»

به گزارش ایسنا، نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد. گفته می‌شود بیش‌از ۷۰ نفر در کارگاه استخراج این معدن زغال‌سنگ، مشغول به‌کار بوده‌اند.