وزیر کشور لبنان: وضعیت حساس است

  4030702094

به دنبال تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، وزیر کشور لبنان وضعیت را حساس توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، بسام المولوی، وزیر کشور لبنان گفت: وضعیت حساس است و حساس‌تر می‌شود و ما می‌خواهیم همه لبنانی‌ها بیش از پیش به اصالت و لبنانی بودن خود بازگردند. دولت و همه دستگاه‌های آن اعم از امنیتی، نظامی و حتی دستگاه‌های مرتبط با ادارات محلی و شهرداری‌ها برای حفاظت از آن‌ها و رفع نیازهایشان در کنار آنها هستند و در این مرحله ما خواهان آگاهی و اتحاد هستیم.

طبق گزارش النشره، المولوی در سخنانی پس از دیدار امروز (دوشنبه) با عبداللطیف دریان، مفتی لبنان گفت: از مردم می‌خواهیم تا بیشتر به دولت خود و به یکدیگر توجه داشته باشند. چیزی وجود ندارد که بتوانیم با آن به مردم در برابر تجاوزات اسرائیل اطمینان دهیم اما به آنها می‌گوییم که دولت شما با شما است و هر کاری را که لازم است برای ارائه کمک و حمایت از شما انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: در وزارت کشور و شورای امنیت مرکزی، جلسات ما برای رصد و تحلیل وضعیت موجود برگزار می‌شود تا بتوانیم در کنار مردم باشیم و از امنیت داخلی در برابر هر گونه تجاوزی حفاظت کنیم.

رژیم صهیونیستی امروز حملات گسترده‌ای را به جنوب لبنان انجام داد که طبق گفته وزارت بهداشت لبنان تاکنون منجر به شهادت ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شده است. برخی از شهدا و مجروحان کودک، زن و امدادگر هستند.

اخیرا نیز در انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی در لبنان که تل‌آویو پشت آن قرار دارد و حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.