واکنش چمران به ماجرای پرحاشیه فروش تابلوهای موزه امام علی

  4030703028

رئیس شورای‌شهر تهران به ماجرای پرحاشیه خرید و فروش تابلوهای موزه امام علی نشان داد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با اعطای وام تاکسی‌های برقی با تاکید بر اینکه مشکل وزارت نفت است که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی‌دهد، تاکید کرد: بنده با اینکه شهرداری تاکسی خریداری کند و تحویل دهد مخالف بودم چرا که بخش‌های دیگر در این زمینه مسوول هستند و ما گفتیم تاکسی‌های جدید را به وزارت صمت بدهند که آنها تحویل دهند.

وی افزود: وزارت نفت می‌گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه‌تفاوت صرفه‌جویی در مصرف سوخت را بپردازد؛ باید این مشکل را در دولت حل کنند و ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

وی اضافه کرد: قرار بود شهردار با معاون اول رییس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کنند اما با وضع موجود ما هم نمی‌توانیم با این رقم تاکسی برقی بخریم تا چه برسد به تاکسیرانان.

چمران در رابطه با خبری که شهرداری از ورود اتوبوس‌های چینی به کشور منتشر کرده بود، یادآور شد: تا اتوبوس‌های وارد شده‌ای که می‌گویند در بندرعباس است را نبینم، باور نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: البته اتوبوس‌های ساخت داخل دریافت شده و در حال تردد در شهر هستند ولی وارداتی‌ها هنوز به پایتخت نرسیده است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز رییس سازمان فرهنگی هنری در ارتباط با موزه امام علی (ع) و مباحث فراوانی که در فضای مجازی منتشر شده در شورا حضور پیدا می‌کند تا توضیحات خود را ارائه دهد.

چمران در مورد گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها در مورد موزه امام علی، گفت: اگر خوب نوشته‌اند که هیچ اما اگر بد نوشته‌اند و بنده بد هستم خداوند بنده را هدایت کند.

وی افزود: درست است موزه امام علی، موزه است اما تنها موزه‌ای که تابلوهای نفیس را جمع آوری کند، نیست؛ این موزه آثار هنرمندان را خریداری می‌کند و اگر مورد مشابهی وجود داشته باشد چون جای نمایش و نگهداری ندارد، بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف یا تبادل می‌کنند و یا به فروش می‌رسانند؛ برخی اشیا موزه‌ای است و از هنرمندی خریداری شده که نظیر آن در بخش‌های مختلف وجود دارد.