بازی تبلیغاتی اسرائیل

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030703150 ۱۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیستی به تازگی بر شدت حملات خود علیه لبنان افزوده است. در این راستا، جنگنده های این رژیم با انجام حملات مکرر و متعدد، بخش های مختلف لبنان به ویژه در جنوب این کشور را هدف قرار داده و می دهند. حملاتی که تاکنون منجر به شهادت‌رسیدن بیش از 500 غیرنظامی لبنانی و زخمی شدن صدها تن دیگر شده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشدید حملات رژیم متبوعش به لبنان، 2 هدف و دستورکار محوری را دنبال می کند: اول اینکه وی سعی دارد تا ارتباط میان جبهه شمالی و غزه را قطع کند. 

دوم اینکه وی بر آن است تا زمینه های لازم جهت بازگشت بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست به شهرک های اسرائیلی در شمال اراضی اشغالی را که به دلیل حملات حزب الله لبنان از ابتدای جنگ غزه تاکنون(در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین)آوازه شده اند، فراهم سازد. اهدافی که اسرائیل در همین آغاز کار، در تحقق آن ها با شوک های قابل توجهی از ناحیه حزب الله رو به رو شده است. این جنبش با حملات گسترده موشکی و پهپادی خود به بخش های مختلف فلسطین اشغالی، عملا این پیام را به صهیونیست ها رسانده که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین کاملا مصمم و راسخ است و قصد عقب نشینی در برابر دستورکارهای مطلوب اسرائیل را ندارد. 

با این همه، یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه تشدید حملات اسرائیل به لبنان، استفاده این رژیم از حربه های تکراری و منسوخ است. به طور خاص، مقام های ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی نظیر یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در موضع گیریهایی مدعی شده اند که در بحبوحه حملات روزهای اخیر اسرائیل به لبنان، این رژیم توانسته بیش از نیمی از توان موشکی حزب الله لبنان از جمله موشک های کروز و نقطه زن این جنبش که در زرادخانه های تسلیحاتی آن قرار داشتند را منهدم کند. 

این قیبل مقام های اسرائیلی همچنین مدعی شده اند که نیروهای یگان رضوان حزب الله لبنان هم خلع سلاح شده اند و توانایی مقاومت در برابر حملات اسرائیل را نخواهند داشت! تمامی این موضع گیری ها در شرایطی مطرح شده اند که تنها اندکی پس از مطرح‌شدنشان، سیلی از موشک های مقاومت و البته پهپادها به قلب اراضی اشغالی شلیک شده اند و ویدئوهای مرتبط با اصابت آن ها به اهدافشان نیز در شبکه های اجتماعی و گزارش های رسانه ای قابل مشاهده است. جالب‌تر اینکه بسیاری از تئوریسین های نظامی اسرائیلی نیز به صراحت تاکید می‌کنند که ادعای اسرائیل مبنی بر نابودسازی بیش از نیمی از توانمند های موشکی حزب الله لبنان هم به هیچ عنوان دقیق نیست و اساسا درک دقیقی از توان موشکی و تسلیحات در دسترس حزب الله وجود ندارد. 

بگذریم که مقامت اسلامی لبنان و شخص سید حسن نصرالله نیز به صراخت تاکید کرده اند که تهدیدات دشمن مبنی برحمله زمینی به لبنان را به چشم فرصت می پندارند و آماده مقابله روی زمین با دشمن اسرائیلی هستند. از این رو، بایستی توجه داشت که صهیونیست ها و بازیهای تبلیغاتی آن ها در بحبوحه اوج گیری تنش و درگیریها را به هیچ عنوان نباید باور کرد. 

کما اینکه همین رژیم بود که پس از اجرای عملیات وعده صادق ایران، آن را عملیاتی نه چندان مهم ارزیابی کرد اما به تدریج به صورت قطره چکانی، اخبار مختلفی دال بر اصابت مستقیم موشک‌های ایرانی به اهداف خود در قلب اراضی اشغالی و یا استعفاهای مقام های ارشد نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی به دلیل ناکارآمدی در مواجهه با عملیات بزرگ ایران منتشر شد. در مورد عملیات چند وقت قبل حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی موسوم به اربعین نیز با معادله ای مشابه رو به رو بودیم. جایی که اسرائیل کارزار تبلیغاتی گسترده ای را با محوریت مهم‌نبودن این عملیات و خسارات ناچیز آن به راه انداخت با این حال، اندکی بعد معلوم شد بیش از 20 نظامی اسرائیلی تنها در یک سایت نظامی این رژیم در گالیلوت به هلاکت رسیده اند و بیش از 80 تن دیگر نیز زخمی شده اند. 

از این رو، لازم است که افکار عمومی در سطح منطقه و محیط بین المللی، به هیچ عنوان فریب تبلیغات و بازی‌های رسانه ای صهیونیست ها را نخورند. تبلیغات و جوسازی های رسانه ای همواره یکی از اهرم های مهم اسرائیل در میدان های نبرد بوده است.