دانش‌آموزان بدون سرویس به مدارس مراجعه کنند

  4030704061

معاون انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به دلیل ناتوانی سامانه سپند در تأمین سرویس برای تمام متقاضیان، به مدیران مدارس اعلام شد تا با پیمانکاران قرارداد سرویس را منعقد کنند.

مجید هراتی؛ معاون انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تأمین نشدن سرویس مدارس از سوی سامانه سپند برای برخی از دانش‌آموزان اظهار کرد: هیئت دولت در تاریخ 26 شهریور در مصوبه‌ای اعلام کرد مدیران مدارس در مناطقی که سرویس تأمین نشده است به حل مشکل کمک کنند و با پیمانکاران مجاز مورد تأیید شرکت‌های تاکسیرانی، سرویس مدارس را منعقد کنند.

وی افزود: متأسفانه وزارت کشور و شهرداری‌ها چندین ماه کار را معطل نگه داشتند و در آخر سامانه سپند نتوانست برای تمام متقاضیان، سرویس مدرسه برقرار کند، اکنون مدیر مدرسه در مدت زمان کوتاه چگونه می‌تواند قرارداد سرویس را منعقد کند.

بیشتر بخوانیدفرصت درخواست سرویس مدرسه تا 10 شهریور
معاون انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: متأسفانه وزارت کشور و شهرداری خود را از موضوع سرویس مدارس کنار کشیده و مردم را مقابل مدارس قرار داده‌اند؛ حدود 600 هزار نفر در سامانه سپند که متعلق به وزارت کشور است درخواست سرویس مدرسه ثبت کردند که برای آنها سرویس فراهم نشده است و اکنون آنها را به سراغ مدارس فرستاده‌اند.

وی بیان کرد: در دستورالعمل مصوب دولت گذشته، مدارس از انعقاد قرارداد با سرویس مدارس منع شدند اما به دلیل ناتوانی سامانه سپند از ارائه سرویس مدرسه، هم‌اکنون به مدیران مدارس اعلام شده است در مناطقی که سرویس تأمین نشده است با پیمانکاران قرارداد منعقد کنند و تا 15 مهر مشکل را حل خواهیم کرد.