واکنش معاون شهردار تهران درباره باز بودن در مترو

  4030704108

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به باز بودن در یکی از واگن‌های مترو پایتخت در روزهای گذشته گفت: در زمان بروز نقص فنی در سیستم درب واگن‌های مترو به ویژه در زمان شلوغی، امکان تخلیه مسافر نیست.

به گزارش ایرنا، محسن هرمزی عصر چهارشنبه در واکنش به حرکت مترو با در باز در یکی از ایستگاه‌ها اظهار کرد: حرکت قطارهای مترو با درب باز به لحاظ فنی امکانپذیر ‌نیست اما در زمانی که نقص فنی برای سیستم درب قطارهای مترو پیش می‌آید یا اینکه باید مسافران کاملا تخلیه شود که این اقدام در زمان شلوغی هم غیرممکن است.

وی ادامه داد: اقدام دوم که مطابق با اصول ایمنی جهانی است قرار دادن کاور و نوارهای مطابق با اصول ایمنی در مقابل مسافران است و تا آخر مسیر این نوارها وجود دارد تا مشکل برطرف شود.

هرمزی اظهار کرد: حرکت قطارهای مترو با در باز به نوعی می‌توان گفت امکانپذیر نیست و در مواقع بحرانی با قرار دادن کاور و نوارهای ایمنی امکان حرکت قطار وجود دارد. البته همه جای دنیا برای این موضوع پروتکل ایمنی وجود دارد و به همین شکل انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: با اینکه آزمایش‌های دوره‌ای درها انجام می‌شود اما در نهایت قطار هم مانند هر وسیله نقلیه دیگری ممکن است دچار مشکل غیرقابل پیش‌بینی شود.

همچنین حسین امیراحمدی، مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره باز ماندن در یکی از قطارهای خط ۳ که از ایستگاه قائم به سمت آزادگان در حال حرکت بود، توضیحاتی ارائه داد که می‌توانید ادامه این مطلب را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است که به طور میانگین روزانه حدود یک میلیون مسافر از طریق این ناوگان جابجا می‌شوند.