حماقتش را پایانی نیست!

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030704126 ۰ نظر، ۲۶ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اسرائیل در تامین امنیت مناطق شمالی اراضی اشغالی شکست خورده و چون نمی خواهد به خواست حزب الله لبنان و محور مقاومت در پایان دادن به جنگ غزه تن دهد و اهداف خاص خود را دنبال می کند، سناریوی تشدید درگیریها با حزب الله لبنان را به نحوی جدی مورد توجه دارد.»

حماقتش را پایانی نیست!

منطقه غرب آسیا روزهای سرنوشت‌سازی را سپری می کند. رژیم اشغالگر قدس حملات سنگینی را به بخش های مختلف لبنان و به ویژه مناطق جنوبی این کشور در دستورکار قرار داده و حزب الله لبنان هم با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، به حملات اسرائیل واکنش نشان داده است.

رژیم صهیونیستی از حملات سنگین هوایی به لبنان و مواضع حزب الله، دو هدف مهم را دنبال می کند. اول اینکه این رژیم سعی دارد تا ارتباط میان جبهه شمالی و جنگ غزه را قطع کند و دیگر اینکه زمینه را برای خاتمه یافتن حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و بازگشت بیش از 200 هزار شهرک‌نشین صهیونیست که از ترس این حملات، ماه هاست فرار کرده اند، فراهم سازد. با این همه، بسیاری از تحلیلگران مسائل راهبردی نظیر ژنرال اسحاق بریک از فرماندهان ارتش اسرائیل در گفتگو با رسانه های اسرائیلی به صراحت تاکید می کنند که بعید است حزب الله لبنان عقب نشینی کند و اسرائیل بتواند به راحتی به اهداف مذکور دست یابد. 

در این چهارچوب، به نظر می‌رسد که در روزهای آتی بایستی انتظار وقوع دو تحول مهم را از سوی صهیونیست‌ها داشته باشیم. 

اولا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه با تاخیر عازم نیویورک می شود تا در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد شرکت کند. به احتمال زیاد، هدف و دستورکار اصلی او از حضور در مجمع عمومی و سخنرانی در آن، مشروعیت‌بخشی به حملات اسرائیل علیه لبنان است. این دستورکار از سوی نتانیاهو در شرایطی دنبال می‌شود که تاکنون شمار قابل توجهی از مقام های بین المللی(در جریان برگزاری مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد) علیه اسرائیل و رویکردهای نخست‌وزیر آن در بحبوحه تحولات بیش از 11 ماه اخیر که از جنگ غزه می گذرد، دست به انتقاد و اعتراض زده اند. از این رو، نتانیاهو سعی در سفیدشویی جنایات چند ماه اخیر اسرائیل و زمینه چینی برای ارتکاب به جنایات بیشتر در آینده نزدیک خواهد داشت. 

نکته دوم اینکه به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی گزاره حمله زمینی به لبنان را به نحوی جدی دنبال کند. اسرائیل در تامین امنیت مناطق شمالی اراضی اشغالی شکست خورده و چون نمی خواهد به خواست حزب الله لبنان و محور مقاومت در پایان دادن به جنگ غزه تن دهد و اهداف خاص خود را دنبال می کند، سناریوی تشدید درگیریها با حزب الله لبنان را به نحوی جدی مورد توجه دارد. 

البته نتانیاهو می داند اگر به جنگ غزه در شرایط کنونی خاتمه دهد، این به معنای پایان عمر سیاسی وی خواهد بود و حتی بعید نیست او پس از پایان جنگ محاکمه شود و روانه زندان گردد. از این رو، وی و متحدان افراطی‌اش تنش‌زایی را به محاکمه شدن ترجیح می دهند و سعی دارند به هر نحو ممکن که شده به زعم خود در قامت یک پیروز از جنگ با مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان خارج شوند. در این رابطه، اسرائیل در ساعات اخیر اقدام به منتقل کردن دو لشکر کماندویی خود به مناطق مجاور با مرز لبنان کرده و هیچ بعید نیست که دشمن اسرائیلی این مرتبه نیز حماقت کند و به لبنان حمله کند. 

این در حالی است که حزب الله لبنان هم برگ های برنده موثری دارد و نیروی زمینی و چریکی قدرتمندی را برای مقابله با دشمن صهیونیست در اختیار دارد. به اذعان نشریه هاآرتص نیز بیش از 40 هزار نیروی مقاومت در مناطق نزدیک به مرزهای فلسطین اشغالی در خاک سوریه، آماده اشاره سید حسن نصرالله هستند تا به نفع جریان مقاومت وارد میدان جنگ با اسرائیل شوند. با این همه، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، دیوانگی‌های نتانیاهو و افراطیون متحدش پایانی ندارد و باید برای مقابله با سناریو جنگ تمام عیار آماده بود. جنگی که می تواند سرنوشت بسیاری از معادلات آتی در سطح منطقه را تغییر دهد. 

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین