رئیس قوه قضائیه: صیانت از کارکنان دستگاه قضا در اولویت است

  4030705039 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر آن است تا دلسوزانه و خیرخواهانه از فرد فرد کارکنان و قضات دستگاه قضایی صیانت کند، لذا همه ما باید نهایت همکاری را با این بخش داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه: صیانت از کارکنان دستگاه قضا در اولویت است

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در‌ دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان سمنان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در ایام دفاع مقدس، ملت ایران تنها با رژیم بعث صدام نمی‌جنگید، بلکه با تمام قدرت‌های استکباری در حال نبرد بود. مستکبران که روزی در توهم اشغال سه روزه ایران بودند، امروز به صراحت اذعان می‌کنند که نقش جمهوری اسلامی ایران در اثرگذاری بر معادلات جهانی چشمگیر است.

وی افزود: آنها امروز مدعی آن هستند که ایران به روسیه تسلیحات می‌دهد، از سویی دیگر در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نیز ایران و نحوه مواجهه با ایران به یکی از محورهای اصلی تبدیل شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عیادت خود از جمعی از مجروحان اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، گفت: از یک سو جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه و لبنان و از سویی دیگر مجاهدت‌ها و پایمردی‌ها و ایستادگی‌های مردم غزه و لبنان، حقیقتاً انسان را شگفت‌زده می‌کند. مجروحان لبنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با وجود مجروحیت و مصدومیت و آسیب‌دیدگی شدید همچنان با روحیه بالا به تمجید و دفاع از محور مقاومت می‌پرداختند و آرزو داشتند که هر چه سریع‌تر بهبود یابند تا بار دیگر به دفاع و حمایت از محور مقاومت بپردازند.

محسنی اژه‌ای گفت: صهیونیست‌ها که مستظهر به حمایت‌های نظامی، لجستیکی، اطلاعاتی، سیاسی، مالی و رسانه‌ای مستکبران و غربی‌ها هستند، امروز به رغم جنایات گاهی بی‌سابقه، به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست نیافته‌اند و نتوانسته‌اند جنبش حماس را از بین ببرند، صهیونیست‌ها امروز دیگر در فکر توسعه موجودیت نامشروع خود نیستند، بلکه دغدغه‌ بقا دارند.

وی بیان کرد: در بیش از چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما همواره با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها از جانب مستکبران مواجه بودیم و بالطبع بدین‌واسطه خسارات و تضییقاتی بر کشور ما وارد شده است، کسی تردید ندارد که ما امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و قطعاً باید این مشکلات را تبیین و پیگیری کنیم و در جهت رفع آنها تلاش مجدانه داشته باشیم. اما در مقابل باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز بگوییم و برای همگان تبیین کنیم که چگونه در دل انبوهی از سختی‌ها،جنگ‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها توانستیم به دستاوردهایی شگرف در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، امنیتی و غیره نائل شدیم. 

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه علاوه بر تعامل حسنه و مطلوب با مجلس، تعامل خوبی نیز  با دولت دارد؛ رئیس‌جمهور بر سه مؤلفه‌ «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در برابر قانون» و «استفاده از همه ظرفیت‌ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضائیه بر این سه مؤلفه پای می‌فشاریم. ما تمکین به قانون را یک اصل اساسی می‌دانیم و معتقدیم چنانچه در مواردی اختلاف برداشت از قانون پیش آمد باید با گفت‌وگو با دولت به یک نظر واحد نائل شویم و چنانچه از رهگذر گفت‌وگو به نتیجه مشخص نرسیدیم، روال‌های قانونی معینی از جمله رجوع به رأی وحدت رویه و یا درخواست تفسیر قانون از مجلس، وجود دارد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: مشکلات معیشتی موجود که من نیز به آنها اذعان دارم نباید به هیچ‌ وجه در انگیزه کارکنان و قضات دستگاه قضایی برای خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم خلل ایجاد کند. ما در قوه قضائیه اگر چه نمی‌توانیم رضایتمندی 100 درصدی مراجعان را برآورده کنیم، اما با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم او می‌توانیم جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را بگیریم. ما کارکنان و مسئولان قضایی باید مستمراً تمرین و ممارست کنیم که در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن وجه مواجه شویم و همواره آنان را تکریم کنیم.

وی عنوان کرد: توصیه دیگر من به شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی آن است که در رسیدگی به کار مردم، به هر میزان که می‌توانید تسریع کنید و چنانچه مقدور است کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنید. من در رده‌ها و مناصب مختلف قضایی حضور داشتم و از حجم بالای کار شما آگاه هستم، بنابراین نگویید فلانی در صدر نشسته و از حجم و صعوبت کار ما آگاه نیست، اتفاقاً کاملاً سختی‌های کار در بخش‌های مختلف عدلیه را می‌دانم و برخی از آنها را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌ام، اما با این همه، موکداً تاکید دارم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع داشته باشیم. خیلی از مراجعان به من، یکی از مواردی را که مطرح می‌کنند این است که فارغ از نتیجه رأی، می‌خواهند آرای مرتبط با پرونده‌های‌شان هر چه زودتر صادر شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بر آن است تا دلسوزانه و خیرخواهانه از فرد فرد کارکنان و قضات دستگاه قضایی صیانت کند، لذا همه ما باید نهایت همکاری را با این بخش داشته باشیم. حقیقتاً من وقتی یک قاضی به واسطه لغزشی که داشته با سلب صلاحیت مواجه می‌شود دلم به درد می‌آید و این موضوع برای من بسیار اندوهناک استف لذا مکرر تاکید دارم که باید تمام تمرکز و تلاش خود را به صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و قضات معطوف داریم.

محسنی اژه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کارکنان و قضات دستگاه قضایی، گفت: یکی از مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان دستگاه قضایی بحث مسکن است، بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی مستمر برای رفع این مشکل تاکید داریم و در این راستا اقداماتی در دست اجرا است.

الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه قضا و اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضا پرداخت.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه در‌ این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به آمار‌ 98 درصدی ابلاغ‌های قضایی الکترونیک در‌ این استان، گفت: همچنین در استان سمنان 50 درصد پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی بررسی می‌شوند که از این میزان 80 درصد مربوط به دادرسی زندانیان است. 

وی‌ افزود: در حال حاضر 83 درصد قرارهای کارشناسی در محاکم قضایی استان سمنان بر اساس قرعه‌کشی سیستمی صورت می‌گیرد. 

همچنین در این نشست، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شوراهای حل اختلاف، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      پربحث‌های اخیر

        پربحث‌های دیروز

          پربحث‌های هفته

          1. متولی و حرمت امامزاده!

          2. رویابینی در سیاست خارجی !

          3. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

          4. نقشه دشمن را کامل نکنید!

          5. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

          6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

          7. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

          8. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

          9. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

          10. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

          11. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

          12. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

          13. جنگ برده را نبازیم

          14. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

          15. تله جنگ!

          16. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

          17. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

          18. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

          19. روزنامه جوان: بپذیرید ظریف سیاستمدار خوبی نیست

          20. پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: مردم جهان در یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیدند

          21. خبر مهم قالیباف درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

          22. دیپلماسی التماسی یکطرفه با اروپا چه آورده‌ای جز خسارت داشت؟!

          23. انتقاد اژه‌ای از عدم ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها/ روایت عراقچی از احتمال آغاز مذاکرات هسته‌ای

          24. عراقچی: امکان شروع جدیدی از مذاکرات رفع تحریم‌ها در نیویورک وجود دارد

          25. محسن رضایی: از اقدام شتابزده در پاسخ به صهیونیست‌ها پرهیز می‌کنیم/ به نتانیاهو سیلی محکمی می‌زنیم

          آخرین عناوین