وحدت ؛ گفتمان دفاع مقدس

  4030706019 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دکتر علی دارابی

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی حاکم در عراق به ایران با هدف سقوط جمهوری اسلامی و جلوگیری از گسترش پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی تجاوزی آشکار را آغاز کرد. این جنگ ظالمانه، نابرابر، که به مدت ۸ سال طول کشید خسارات مادی و معنوی بی شماری را برای دو کشور به دنبال داشت که براساس برخی برآوردها خسارات مادی به ایران تاکنون بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد دلار می شود. 
- آمریکا، شوروی، آلمان، فرانسه، کشورهای عربی و بیش از ۷۰ کشور حمایت همه جانبه از رژیم متجاوز بعثی علیه ایران داشتند، اما در نهایت این دشمن بود که با شجاعت و دلیری رزمندگان و پایمردی ملت ایران با شکست روبرو شد. 
- درباره چرایی و زمینه های جنگ تحمیلی ۸ ساله، پیامدهای آن بر سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد دو کشور مقالات، کتاب های زیادی نوشته شده است. فیلم ها، سریال ها و مستندهایی در داخل و خارج تولید و پخش گردیده است که باز هم جای کار حرفه ای، اثرگذار و مناسب با عصر و زمانه اکنون و مخاطبان جوان امروزی بس ضرورت دارد. 
- گفتمان دفاع مقدس مبتنی بر ایثار، فداکاری، تقدم منافع ملی بر منافع جناحی و فردی، شجاعت و ایثارگری، آخرت گرایی و خدا باوری، دفاع از میهن ، وطن و دفاع از استقلال و پاسداری از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی بود. گفتمان دفاع مقدس «وحدت ملی ایرانیان» بود. 
- به مناسبت هفته دفاع مقدس، پنجمین آئین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، روز چهارشنبه چهارم مهر ۱۴۰۳ در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. همه آمده بودند؟، از مبارزان و مجاهدان و پیشکسوتان تا نسل جوان. از هنرمندان و شاعران، نویسندگان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه. فرماندهان و وزرا و مقامات دیروز و امروز با گرایش های سیاسی مختلف همه زیر چتر وحدت که دفاع مقدس آن را ایجاد کرده بود. 
- با سپاس از بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و همه دست اندرکاران این امر مهم، «گفتمان وحدت، وفاق، همدلی» نیاز مبرم امروز جامعه است، قدر آن را بدانیم.