نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  4030706028 ۰ نظر، ۵ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

مطلب «کشوری که درس عبرت شد!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*بعدا ز جنگ‌جهانی دوم اروپای ایالات متحده امریکا به این‌نتیجه رسیدند که برای حفظ منافع خود دیگر با هم‌نجنگند وبرای حفطو تداوم منافع خود کشورهای دیگررا با هم در گیر کنند تاهم با ازبین رفتن تجهیزات و زیر ساختها به انها وابسته شوندو سود ببرند و هم بتوانند. نیروی کار ارزان و منابع طبیعی ارزان و بدون دغدغه فراهم کنند نمونه ان جنگهای قاره اسیا. امریکای جنوبی و افریقا

*تجاوزروسیه به کشوراکراین علت بروزهمه ی مشکلات است

*به قول امام رحمه الله علیه (نقل به مضمون ) آمریکا از روسیه بدتر و روسیه از آمریکا و انگلیس از هردوی اونها. اما چیزی که هست غربی ها سیخ تو دماغ خرس کردند. حالا یک بار تحمل میکنه ،دو بار تحمل میکنه ... ناتو قول داده بعد از فروپاشی شوروی نزدیک روسیه نشه. اما اونا هی تو این کشور ، تو اون کشور انقلاب مخملی کردن ، انقلاب رنگی و... کردن ، دیگه هرکی باشه یک صبر و تحملی داره. ضمنا در عالم سیاست دوست و دشمن دائمی وجود ندارد. و منافع حرف اول رو میزنه.

*عجب پس باید برای کشور متجاوز روسیه ایستاده دست بزنیم. سلاح‌هایی که غرب به اوکراین داده تحت عنوان کمک تسلیحاتی بوده و کسی بابت کمک پول نمی گیره. مطمئن باشید بعد از جنگ هم تمام کمک های مالی به اوکراین بخشیده خواهد شد. حتی اگر اوکراین رو نیروی نیابتی غرب بدونیم باز هم هر قدرتی به نیروهای نیابتیش کمک های بلاعوض می کنه .

*باوجود پیمان منع گسترش ناتو در مرزهای روسیه ،آیا اگر روسیه در مرز امریکا انگلیس کانادا یا هرکشوری دیگری از اروپا ،اقدام به ساختن پایگاه و آزمایشگاهای بیولوژیکی بکند آیا اجازه خواهند داد؟؟

*یک ملت حق دارد سرنوشت خود را خودش تعیین کند و این موضوع به هیچ کسی مربوط نمی شود.تجاوز روسیه نقض فاحش قوانین و حقوق بین الملل است و بس.

*آمریکا و هم‌پیمانانش هیچوقت به فکر کشور دیگری نبوده اند آمریکافقط بفکر راه‌انداختن جنگ زرگری هست تا بتواند جایگاه خودش را که مثلا ابرقدرت جهان هست حفظ کند و سلاحهایش را در این جنگهای زرگری به کشورهای دیگر که آنها را در گیر جنگ کرده است بفروشد، کاش کشورهای اروپایی زودتر از پشتیبانی آمریکا و تحت نظر آمریکا بودن دست بردارند و خودشان را مستقل کنند

*دلیل جنگ فقط اینه که این کشور های اطراف روسیه جزء شوروی بودند وتنها کشوری که قدرت هسته ای و اقتصاد بالا دارد روسیه هست و روسیه نمخواد اجازه بده این کشورها حیاط خلوت امریکا و اروپا بشه وامریکا باوعده سر خرمن دادن که جزء ناتو شوند اوکراین انداخته به جان روسیه نه فقط اوکراین کشورهای استقلال یافته شوروی همین کار باهاشون میکنه امریکا تا روسیه را ضعیف کنه به هدفش برسه که میرسه چرا برای اینکه خود امریکا از ابرقدرت نیفته که بازم مییفته دیر یازود وقتی ازقدرت افتا امریکا اروپا به دنبالش کشیده میشه پایین از قدرت .

*اگر ناتو فکر مردم اکراین وحقوق بشر است چرا اسرائیل را محکوم نمیکند ادامه جنگ اوکراین عمدا توسط غربی ها است تا قدرت روسیه را ضعیف کند مرگ بر غرب

*اگه اوکراین خودش رو وسط دعواهای آمریکا و روسیه ننداخته بود روسیه هم کاری باهاش نداشت نمیشه اوکراین به طمع عضویت در ناتو در مقابل روسیه بایسته و نیروهای ناتو رو نزدیک مرز روسیه بیاره و سالم از معرکه بیرون بیاد

*واقعیت غرب همینه اوکراین هم مثل سودان قربانی جاه طلبی غرب خواهد شد

*سوال اینه که ایا اوکراین براساس منافع ملیش تصمیم میگیره؟ چرا بارها فرصت صلح را بخاطر اوامر دیگران از دست داد؟ چرا دست از شکنجه مردم روس تبار دونسک و .. برنداشت؟ چرا نئونازی ها در این کشور چنین ازادانه جنایت میکنن؟ چرا مردمش شدن بازیچه دیگران؟ چرا استقلال ندارن؟ چرا می خواستند عضو ناتو بشوند که برخلاف تعهدات رسمی و موکد پیشین بود به همه ی منافع ملی رجحان پیدا کرد؟ اگه دست از ایجاد ناامنی برای روسیه برمیداشت یا تضمینهای معقولی که خواسته شده بود میداد وضع مردمش این بود؟

*طوری حرف میزنید که انگار نمیخواهید ببینید که اروپا با تشویق اوکراین به پیوستن به ناتو بر خلاف معاهده خود با روسیه این مصیبت را برای اوکراین ایجاد کرد در واقع آنها از اوکراین سوء استفاده کردند تا روسیه را درگیر جنگ کنند و اصلا مردم اوکراین برایشان اهمیت ندارد

*در اینکه روس ها قابل اعتماد نیستند باید گفت هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.اما منافع و مصالح مشترک دو کشور میتونه اونهارو در کوتاه یا دراز مدت متحد همدیگه قرار بده و هیچ ضمانتی در دایمی بودنش نیست.اما با مطالعه دهه ۹۰ به بعد روابط روس ها و اوکراینی ها و امریکایی ها کاملا مشخصه که امریکایی ها و خاصه ناتو اوکراین رو طعمه قرار دادند تا روس هارو به زانو دربیارن.فعلا هم بازنده جنگ روس ها و ملت اوکراین هستن نه اروپا و امریکا.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «متولی و حرمت امامزاده!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*معمولا این رفتارها در صدا و سیما از طرف افرادی صورت می گیره که قصد مطرح شدن دارند

*متاسفانه به نظر می رسه صدا و سیما به وفاق ملی اعتقادی نداره و به تندروی خسارت بار خود ادامه می دهد این کار برای جامعه خسارت محض است و خودش به دوقطبی دامن می زند فراموش نکنیم هزینه های صدا وسیما از بیت المال مردم ایران تامین می شود.

*این آقا معلوم نیست در چه قامتی به تلویزیون دعوت شده است

*من نظرم اینه ، وقتی رییس جمهور با صداقت همه چیز را بیان می کنه . یقین داشته باشیم اگر انتقادات بر اساس عقل و دور از حب و بغض باشه اتفاقا به دل اون می چسبه . هر دو عزیز در صدا و سیما نظرشون قابل احترامه .

*متاسفانه در کشور ما تلویزیونی که از بودجه ی دولتی استفاده می کند ، راحت به رییس جمهوری که توسط مردم انتخاب شده توهین می کنند.

*بر خلاف چیزی که در این سالها مدام تکرار میشود ، جوانان و نوجوانان درک کاملی از روالهای سیاسی ندارند و غالبا تحت تاثیر القائاتی هستند که به آنها طی سالهای کودکی از مدرسه و رسانه شده اند. زمان باید بگذرد تا واقعیات را درک کنند.

*شائبه که نبود. یک توهین و تخریب واضح و آگاهانه و عمدی بود. اما نکته مهمتر این است که صدا و سیما اگر خصوصی بود عملکردش به حساب اشخاص نوشته میشد . رئیس دولت هم باید واکنش نشان دهد.

*اتفاقا انتقاد از هر کسی در هر کجا هیچ اشکالی ندارد و خیلی هم خوب است. اگر جوابی دارد که حتما هم دارد باید پاسخ داده شود. اما آیا شما اجازه انتقاد از خودی هایتان را هم می دهید؟

*اکثریت مشکلات جوامع ناشی از طرز فکر و اعمال تندروهایی است که غالبا بی دانش و بی ادب و ناآگاه از مسائل هستند و اغلب هم از گوشه ای حمایت میشوند و دارای تریبون های انحرافی نیز میباشند.

*اتفاقا رفتار مجری کاملا حرفه ای بود ، هر چند معتقدم هر کس میتواند به دلیل آزادی بیان چنین تعابیری را به کار ببرد ولی مجری تذکر داد که در چهارچوب موضوع برنامه صحبت شود . البته سو گیری صدا و سیما همیشه در طرفداری از یک جریان خاص مشخص بوده ،اما اینکه صدا و سیما میخواهد وانمود کند که حرفه ای عمل میکند ، امیدوارم صدا و سیما آزادی بیان را به رسمیت بشناسد و این آزادی بیان را برای همه گروه ها داشته باشد

*من موافق زنده با مخالف من هستم اما عدالت باید برقرار باشد .نباید تریبون صرفا در اختیار یک جناح برای منکوب نمودن رقیب قرار بگیرد. ایا می توان در همین برنامه صداوسیما مثلا از رییس قوه قضاییه و یا رییس مجلس و یا دیگران هم انتقاد کرد و یا با این لحن

* می شود سخت ترین و تندترین و حتی گزنده ترین انتقادها را از مسئولان داشت اما هرگز از کلمات و عبارات و جملات توهین آمیز هم استفاده نکرد. بحث نویسنده گرامی قابل درک و فهم است اما مهمتر از آن توجه دادن به این نکته است که علاوه بر تعمد و یا حتی سهو در ایراد توهین به دیگران ضعف گفتار و کلام و نوشتار گوینده یا مجری و نویسنده است. یعنی هنوز ما یاد نگرفته ایم چنان انتقاد کنیم که طرفی که مورد انتقاد مان است آن را حمل بر توهین به خودش نداند و دلخور هم نشود. در تماس با روابط عمومی صدا و سیما در ماه های گذشته حداقل دو بار به صراحت خواستار تذکر به همین مجری برنامه شده ام و با توجه به سابقه اجرای برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی توسط ایشان خواستار عدم اجرای برنامه های سیاسی توسط ایشان شده ام چرا که متاسفانه ایشان در جریان مناظره های انتخاباتی هم امتحان شأن را خوب پس نداده اند و این نشان از عدم تسلط کافی و وافی برای اجرای برنامه های سیاسی است که به نظر هم می رسد به این تذکر اینجانب ترتیب اثری داده نشده است! 

*با آنکه اعتقاد این دانشجوی مخالف رئیس جمهور را قبول ندارم ، اما افتخار میکنم که رئیس جمهوری داریم که میتوان در برنامه زنده به او توهین کرد و ایشان از سر اعتقاد به آزادی بیان معترض نشود ، و خوب است این آزادی بیان . کاش همه میگفتند درود بر مخالف من

***

مطلب «شمارش معکوس آغاز شد!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*جنگ جزویرانی ویتیم شدن خانوادها چیزی ندارد ولی ظلمم حدی دارد چاره ای نماده

*یک بار برای همیشه باید تکلیف این قلدری و کودک کشی و وحشیگری این سگ هار نو ظهور شوم و حامیانش روشن بشه.. اینطور فایده نداره جواب باید درست و حسابی باشه....همه گروه‌های مقاومت باهم..همزمان....

*جنگ بد است خانمان سوز است ولی یک طرف دعوا نمی‌تواند صلح بخواهد چون طرف مقابل حد وحدوی را قبول ندارد یا همه چیز برای خودش یا هیچ دشمن وقتی تورا ووجود تورا بودن تورا قبول ندارد حالا هرچه میخواهی بگو صلح می‌گوید تو وجود بودنت مزاحمت دارد تا جای که دیگر انسانهای آدم نمی‌داند.کسی به صلح اعتقاد دارد که دیگران را به کمترین حق زندگی وتنفس قبول داشته باشد وقتی تمام خواسته دشمن نابودی موجودیت ما است!!!همه از جنگ وکشتار آسیب می‌بینند دشمن تازمانی که نداند اگر کشت کشته می‌شود به صلح اعتقادی پیدا نمی‌کند تو هرچه میخواهی بگو صلح ،صلح اوکسی را مقابل خود نمایند هماوردی نمی‌بیند همه برای او و او برای خودش .لعنت به افکار صهیونیستی واستکباری و برده داری پیشرفته.

*کفر شاید از نظر تکنولوژی و فناوری سر تر باشد اما راه حق و حقیقت همیشه پیروز بوده و هست.انشالله در این جنگ هم نیروهای مقاومت این غده سرطانی رو نابود خواهد کرد.

*خون شهدای غزه دامان اسرائیل غاصب و آمریکا را خواهد گرفت ، حزب الله پیروزی را به دست خواهد آورد و پیکره و ساختار اسرائیل خواهد ریخت و اقتصاد اشغالگران ضعیف خواهد شد ، جنگ باعث خروج مردم اسرائیل یا حبس در پناهگاه ها خواهد شد ، کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و تجارت آنها را فلج خواهد نمود .

*لبنان هم وارد جنگ نابرابر شد اشتباه دراشتباه چون نتانیاهو یک خونخوار تمام عیار است درغزه آن را نشان داد اسرائیل پشتوانه ای صدرصد درمیدان بنام آمریکا واروپا را دارد یعنی درگیری مستقیم با اسرائیل یعنی رویارویی با آمریکا واروپا واسرائیل هرکشوری سلاحهای نظامی هسته ای هوایی دریایی قویتر از اینها دارد وارد رویارویی شود امیدوارم نتانیاهو بمیرد مردم لبنان از این جنگ نابرابر نجات یابند ترامپ وهریس هردو برای پیروزی در انتخابات نیازمند حمایت بیشتر از یهودیان هستند و نتانیاهو از این فرصت برای بهره مندی مضاعف ازکمکهای امریکا بیشتر استفاده میکند

*همان ظلمی که درزمان جنگ هشت ساله به کشورمان کردند کشورهای ظالم با کمک کردن به صدام امروز نیز همان ظلم را با حمایت کردن ازاسرائیل به مردم فلسطین ولبنان میکنند امریکا وغرب وبقیه کشورهای ظالم خواهان نابودی کشورهای جهان سوم هستند.

*جبهه عراق و یمن باید فعال تر عمل کند واز سلا حهای بهترو قدرتمندتری استفاده کنند وچون اینا از جبهه اصلی دورن موقعیت بهتری دارن و باید همزمان با حزبالله ویمن عمل کنند که پدافند اسراییل دچار سردرگمی شود

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. کشوری که درس عبرت شد!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  8. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  9. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  10. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  13. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  14. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  15. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  16. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  17. حزب الله از نفس نمی افتد

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  19. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  20. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  24. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  25. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. متولی و حرمت امامزاده!

    2. رویابینی در سیاست خارجی !

    3. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

    4. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

    5. نقشه دشمن را کامل نکنید!

    6. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

    7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

    8. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

    9. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

    10. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

    11. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

    12. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

    13. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

    14. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

    15. جنگ برده را نبازیم

    16. پزشکیان: به چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟

    17. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

    18. تله جنگ!

    19. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

    20. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

    21. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

    22. یاد شهیدان ضامن منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است  

    23. باز هم امارات، باز هم ادعای تکراری

    24. روزنامه جوان: بپذیرید ظریف سیاستمدار خوبی نیست

    25. سرلشکر باقری:توحش رژیم صهیونیستی در تاریخ ماندگار خواهد شد

    آخرین عناوین