قالیباف: نگاه سلطه‌گرانه آمریکا سابقه تاریخی دارد

  4030706038 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعه تاریخ ۱۰۰ ساله گذشته و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که آمریکا به مردم ایران، همیشه نگاه سلطه‎‌گرانه داشته است.

قالیباف: نگاه سلطه‌گرانه آمریکا سابقه تاریخی دارد

به گزارش روز جمعه ایرنا از فرمانداری شهرستان طرقبه شاندیز، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای روستای «ازغد» شهرستان طرقبه و شاندیز افزود: خطاب به جوانان عزیز می گویم به تاریخ نگاه کنید، برخی نوع نگاه ها و تحلیل هایشان اشکال دارد، فکر می‌کنند که ما با آمریکا به طور مرتب دشمنی می کنیم.

وی با اشاره به تقابل آمریکا با ایران در دوران معاصر بیان کرد: در نگاه به تاریخ و نزدیک به ۱۰۰ سال قبل به عنوان مثال در روند ملی شدن صنعت نفت در دولت مصدق و همچنین در جریان جنگ تحمیلی و حتی در برجام دشمنی آمریکا مشخص است، در همین اواخر موضوعی که در حوزه برجام پیش آمد، ببینید که چه کسی از برجام خارج شد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سالگرد وقوع عملیات طوفان الاقصی افزود: اگر مجاهدان فلسطینی دشمن را غافلگیر می کنند و اینگونه حیثیت رژیم نامشروع و ملحد صهیونیستی و دکترین نظامی و هیمنه آن را به هم می ریزنند، این رزمندگان با ایمان و اتکا به مقاومت در غزه در برابر دشمن می ایستند که همه حاصل مجاهدت و فداکاری شهدا است.

وی بیان کرد: حرکت رزمندگان از اقصی نقاط کشور عزیزمان به جبهه نبرد حق علیه باطل، به برکت انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) بود، امامی که هم به خدا و هم به مردم ایمان داشت، این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت.

قالیباف امام خمینی (ره) را مجاهدی تیزبین، آینده نگر و با نگاهی پیامبرگونه توصیف کرد و گفت: امام راحل آن زمان اعلام کردند که همه بدبختی های جهان اسلام از این‌ رژیم جعلی است، به طوریکه همه گرفتاری های جهان اسلام، همه عقب ماندگی ها، جنایات و ناامنی ها از این غده سرطانی و رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی است و بی شک این رژیم بدون حمایت آمریکا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و همه چیز ریشه در حمایت های آمریکا دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدای روستای "ازغد" اظهار کرد: حضور دکتر علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی کشور و از قهرمانان سرافراز، متدین و انقلابی و مدیر جهادی در این یادواره را خیرمقدم می گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: چند روز قبل که جوایز قهرمانان کشتی را اهدا می کردیم گفتم تا زمانی که بچه های کشتی در المپیک پاریس روی تشک نیامدند، مردم ما همه ناراحت بودند چون مدالی نبود، اما جوانانی در سن ۲۲ سالگی افتخار قهرمانی المپیک را کسب کردند، این جوانان سالیان زیادی پیش رو دارند و می توانند افتخار آفرینی کنند.

قالیباف گفت: اینها با وجود مدیران لایق، کاردان و مجاهد مثل این برادر عزیزمان که مسئولیت کشتی را بر عهده دارد، محقق می شود.

روستای ییلاقی "ازغد" از توابع شهرستان طرقبه شاندیز و در فاصله ۲۵ کیلومتری مشهد قرار دارد، این روستا در جریان هشت سال دفاع مقدس ۴۱ شهید تقدیم کرده است.
 
 
 
 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. کشوری که درس عبرت شد!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  8. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  9. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  10. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  13. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  14. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  15. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  16. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  17. حزب الله از نفس نمی افتد

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  19. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  20. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  24. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  25. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

آخرین عناوین