سخنگوی اصلاحات: آمریکا حامی اصلی جنایات نتانیاهو است

  4030708112 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی جبهه اصلاحات اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل رژیم صهیونیستی مدیریتی که تاکنون انجام داده را بازبینی کند و با توجه به شرایط روز و با رویکردهای جدید تصمیم اتخاذ کند.

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با نقش آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها در لبنان و کشورهای منطقه بیان کرد: هر جنایتی که در منطقه توسط رژیم غاصب اسرائیل و موجود وحشی و درنده خوی و خون‌آشامی به نام نتانیاهو صورت می‌گیرد، قطعاً نقش اصلی و مورد حمایت در آن را کشورهای غربی به خصوص آمریکا بر عهده دارند.

وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی علی رغم ادعاها و ژست‌های حقوق بشری که دارند، ظلم و جنایات متعددی در مقابل چشمان مردمان دنیا علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم لبنان، فلسطین و غزه انجام می‌دهند. مسلمانان جهان و اتحادیه عرب باید تلاش کنند در کنار سازمان کنفرانس اسلامی بسیج شوند و نسبت به این جنایات واکنش موثر نشان دهند.

سخنگوی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید از خون مظلومانی همچون سید حسن نصرالله رهبر مبارز، آزادیخواه، عدالت خواه و ظلم ستیز حزب الله لبنان خونخواهی و دفاع کنند. و از آنجایی که ایران هم یکی از قربانیان تروریست است، باید دیپلماسی جدی‌تری را در پیش گیرد و در بسیج مسلمانان پیشگام شود. جمهوری اسلامی نباید در دام صهیونیست‌های کثیف و خون آشام قرار بگیرد.

امام ادامه داد: مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیازمند حرکت جمعی دولت‌های عرب و مسلمان سراسر جهان است و ایران می‌بایست نقش سیاسی برای این اتحاد را به صورت موثر که امروز همه دنیا شاهد این جنایت‌ها هستند، ایفا کند و پرونده مسئله خون‌خواهی را به‌طرق حقوقی و دیپلماتیک و در چارچوبی جمعی و مبتکرانه پیش ببرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه ساز و کارهای بین‌المللی کاربردی برای مقابله با رژیم کودک‌کش نداشته‌اند، نه شورای امنیت و نه سازمان ملل. این‌گونه است که اسرائیل مثل سگی هار علیه مردم اعم از زن و کودک در منطقه رها شده و همچنان حمایت می‌شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل رژیم صهیونیستی مدیریتی که تاکنون انجام داده را بازبینی کند و با توجه به شرایط روز و با رویکردهای جدید تصمیم اتخاذ کند. به نظر می‌رسد با توجه به بسیج دنیای غرب در مقابل مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل، نیازمند همراهی و بازنگری جدی و همراهی همه مسلمانان جهان و کشورهای عرب در مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

امام ادامه داد: ایران باید در مقابل بسیج دنیای غرب علیه مظلومیت مردم غزه و لبنان، هوشمندتر عمل کند. از اصلی‌ترین مسائل در این رابطه نفوذ است که علی رغم هشدارهای فراوان واکنش چندانی مشاهده نشده و این اماره‌ای است که مقابله با نفوذ می‌بایست مورد توجه جدی‌تر حاکمیت قرار گیرد که پاسخگو نمودن نهادهای امنیتی شرط لازم آن است.