نتانیاهو: به دنبال تغییر واقعیت‌ استراتژیک در خاورمیانه هستیم/ در ۷ جبهه در حال جنگیم

  4030708143 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ترور تعدادی از فرماندهان جنبش حزب‌الله لبنان، مدعی تلاش برای تغییر در واقعیت استراتژیک در کل منطقه غرب آسیا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، توسعه ائتلاف کابینه و پیوستن «گدعون ساعر» وزیر سابق صهیونیستی به کابینه را اعلام کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با ساعر گفت: گدعون ساعر با درخواست من موافقت کرد و به دولت پیوست، ساعر در تلاش‌های من برای مدیریت جنگ کمک خواهد کرد، پیوستن ساعر به دولت گامی به سمت تقویت وحدت در برابر دشمنان است.

گدعون ساعر عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «امید نو» ۲۵ مارس گذشته در پی مخالفت نتانیاهو با پیوستنش به کابینه جنگ از کابینه رژیم صهیونیستی استعفا داده بود.

ساعر نیز گفت: من در این مرحله و بدون توافق ائتلافی به دولت پیوستم.

وی تصریح کرد: دولت ما با جنگ سختی در ۷ جبهه مواجه است، روزهای دشواری در انتظار ماست و چالش‌ها و خطرات هنوز به پایان نرسیده است.

نتانیاهو همچنین با اشاره به ترور تعدادی از فرماندهان جنبش حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش مدعی شد: ما به طور سیستماتیک برای ترور رهبران حزب‌الله و تغییر واقعیت استراتژیک در کل خاورمیانه تلاش می‌کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود ناکامی در تحقق اهداف اعلامی در جنگ علیه غزه علی رغم گذشت حدود یک سال از این جنگ ادعا کرد: تغییر موازنه قدرت احتمال ایجاد ائتلاف‌های جدید را در منطقه فراهم می‌کند چرا که اسرائیل پیروز است.

وی افزود: ما به حوثی‌ها در یمن حمله کردیم و همگان اهداف و بهایی را که هر کسی در صورت حمله به ما متحمل می‌شود، دیدند.

نتانیاهو همچنین گفت: وحدت، شرط لازم برای مقابله با دشمنان و نابودی حماس است، از بازگشت ساعر به دولت قدردانی می‌کنیم و این گامی است که به اتحاد صفوف ما کمک خواهد کرد، ما با هم برای مدیریت جنگ تلاش خواهیم کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای واهی خود در خصوص نابودی حماس با وجود گذشت ۱۲ ماه از جنگ علیه نوار غزه اظهار داشت: ما با ۷ جبهه جنگ مواجه هستیم، حماس را در غزه نابود کردیم، به حزب‌الله ضربه زدیم و ساعتی پیش نیز به حوثی‌ها در یمن حمله کردیم، آنگونه که در تورات آمده است، دشمنان را تعقیب و آن‌ها را نابود خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید. حملات به ضاحیه جنوبی بیروت طی روز شنبه و امروز نیز ادامه یافت.

از سوی دیگر شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.