توضیحات احمدیان درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی/ انتقاد دو رسانه اصولگرا از حمله به پزشکیان و دولت

  4030710093 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد رسانه اصولگرا از حمله به پزشکیان و دولت

فرهیختگان درباره مقصر دانستن دولت در تعلل در پاسخ به ترور شهید هنیه نوشت: «عموما در بحران‌های امنیتی‌ای که در کشور رخ می‌دهد، لابه‌لای نقدهایی که در‌مورد چرایی و چگونگی برخورد با یک بحران یا ترور‌ مطرح می‌شود، یک سمت انتقادها همواره متوجه دولت است. عموم انتقادها نیز حول این موضوع است که دولت قاطعیت لازم در برخورد با اقداماتی را که از جانب رژیم‌صهیونیستی علیه ایران انجام می‌شود، نداشته است و با ترساندن افکار عمومی از احتمال وقوع جنگ، موضع‌گیری صریح را عقب می‌اندازد.

در این راستا می‌بایست توجه داشت‌ در موضوعاتی که پای امنیت ملی در میان است، نه موضع دولت که اصل بر موضع نظام حکمرانی است. رئیس‌جمهور نیز به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی ‌‌اگرچه در تصمیم‌گیری در مورد نوع مواجهه با بحران‌ها نقش مؤثری دارد اما تصمیم‌گیری نهایی همراستا با موضع نظام حکمرانی است.

البته نگاه دولت به مسائل و بحران‌ها می‌تواند در شدت و ضعف برخی تصمیمات اثر‌گذار باشد اما همه بار تصمیم کشور در این موضوع بردوش دولت نیست. سؤالی که وجود دارد این است که نقش دولت در برخورد با این اقدامات چیست؟ نکته‌ این است که دولت یکی از بازوهای مهم و اثر‌گذار در پیشبرد هدف و خواست نظام حکمرانی است.

 [در شرایط کنونی] اشتباه‌ترین رفتار، مقصرنمایی و باز کردن باب اختلاف‌ها در داخل کشور است. در شرایطی که منطقه در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار دارد، بلند شدن صداهایی که تلاش دارند تا دولت را مقصر عدم پاسخ به اقدامات رژیم‌صهیونیستی معرفی کنند و آن را مقصر انفعال بدانند، تنها باب اختلاف و تسویه‌حساب‌های سیاسی را در دولت باز می‌کند و منجر می‌شود تا به جای اینکه تمرکز بر چگونگی پاسخ استوار باشد، بر پاسخ دادن به انتقادات و اتهام‌زنی‌ها متمرکز شود.

باید توجه داشت ‌زمانی که در میانه یک بحران‌ قرار داریم، فرصت خوبی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی و عقده‌گشایی رقابت‌های انتخاباتی نیست و می‌تواند حتی در مواردی دستاویزی را در اختیار رژیم‌صهیونیستی قرار دهد که از این آب گل‌آلود نیز ماهی خود را بگیرد.

در این شرایط بهتر است رسانه‌ها و در خط مقدم آنها رسانه ملی نیز توجه داشته باشد که آنچه از تریبون صداوسیما منتشر می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی در باور افکار عمومی داشته باشد و مطرح کردن صحبت‌هایی که به اختلاف‌ها دامن می‌زند، در شرایط فعلی نادرست‌ترین موضع‌گیری ممکن است. »

خراسان با اشاره به توییت امیرحسین ثابتی نماینده تهران نوشت: «امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد موج جدیدی از تبلیغات منفی از سوی رسانه‌ها و افرادی از یک جریان خاص هستیم. این گروه‌ها هر روز از "فتنه بزرگ بعدی" سخن می‌گویند و آینده‌ای را ترسیم می‌کنند که در آن دولت منتخب مردم، به‌عنوان بانی بحران‌ها و عامل تهدید ارزش‌ها معرفی می‌شود...

متأسفانه منافع سیاسی برخی جریانات باعث شده تا به جای نشانه‌گیری دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی، انگشت اتهام به سوی مسئولین داخلی و فرماندهان نظامی کشور گرفته شود. این رویکرد نه تنها تضعیف روحیه عمومی را به همراه دارد، بلکه انسجام و همبستگی ملی در مقابله با دشمن را نیز به خطر می‌اندازد...

در ظاهر، این گروه‌ها خود را مدافع انقلاب و نظام معرفی می‌کنند، با لباس و شعارهای انقلابی به میدان می‌آیند و از مقابله با فتنه صحبت می‌کنند. اما در واقعیت کاملا خلاف بیانات رهبر انقلاب ، پروژه‌ای برای ناامیدسازی و تخریب مسئولین نظام کلید زده‌اند...

تبلیغ اختلاف و دوگانگی میان ارکان اصلی حکومت، به‌ویژه میان رئیس‌جمهور، فرماندهان نظامی و رهبری، به‌عنوان بخشی از این عملیات روانی و اطلاعاتی مطرح است...چنین اقداماتی به‌نوعی ادامه عملیات دشمنان خارجی، به‌ویژه رژیم صهیونیستی است که این بار به‌جای ابزار نظامی با جنگ رسانه‌ای و روانی در داخل کشور پیش می‌رود...

خطرناک‌ترین بخش این پروژه، برهم زدن آرامش روانی نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی به‌عنوان هسته سخت نظام است. این جریان با القای این ایده که دولت جدید ارزش‌های انقلاب را در معرض نابودی قرار داده، تلاش می‌کند تا حتی نیروهای حامی نظام را علیه دولت بسیج کند و تمرکز و انرژی نیروهای ارزشی را به جای این که به سمت دشمن معطوف کند، به سمت داخل می‌کشاند.

آن‌ها با این رفتار خود، کشور را به سمت دوقطبی‌سازی خطرناکی سوق می‌دهند که نتیجه‌ای جز تضعیف اتحاد ملی نخواهد داشت. مسئله زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که این طیف، پیش از هر اتفاقی، از کلیدواژه‌هایی نظیر «عدم کفایت سیاسی» و «خیانت به مقاومت» و سایر مفاهیم تخریبی برای حمله به رئیس‌جمهور جدید استفاده می‌کند. این حملات زودهنگام، چیزی جز زمینه‌سازی برای حذف سریع و بی‌رحمانه رقیب نیست.»

ابراهیم رضایی، نماینده مجلس نزدیک به زاکانی در توییتی نوشت: «آیا دولت کارشکنی میکند؟ خیر

آیا فرماندهان محافظه‌کار شده‌اند؟ خیر، همان رشادت پابرجاست.

صادقانه میگویم به سیاستگذاری نظام، درایت حکیم انقلاب وشجاعت فرماندهانمان اعتماد کنیم این۳ضلع، ۴دهه انواع توطئه‌ها را پشت سر گذاشته است بشارت رهبری بر پیروزی آینده مقاومت تعارف نیست واقعیت است.»

***

پاسخ سردار جوانی به انتقادها درباره تعلل در انتقام ترور هنیه

به گزارش تسنیم، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در نشست سیاسی با پرسنل سپاه استان قزوین گفت:  اتفاقاتی در یک سال اخیر رقم خورده و نیروهای میدان کارشان را بلدند اما در سطح جامعه تحلیل‌های  پراکنده در جریان است که در زمین دشمن بازی می‌کنند و ما خواسته به بخشی از عملیات روانی دشمن تبدیل می شوند. اگر درست تحلیل نکنیم مردم و جوانان در دام رسانه‌های معاند می‌افتند. پاسداران که پیش‌برنده اهداف انقلاب اسلامی هستند باید تا پای جان به نظام و رهبری و انقلاب وفادار باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: در فضای مجازی در مورد سپاه و فرماندهان میدانی نیروهای مسلح اطلاعات نادرستی را بیان می کنند. مثلاً اگر جواب ترور سردار سلیمانی، ترور هنیه را می‌دادیم این اتفاق نمی افتاد یا اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند. هیجان برای اقدام است و طراحی اقدام را که انجام می دهید باید با در نظر گرفتن عقلانیت، تدبیر و سنجش همه جوانب اقدام به تحلیل صحنه و اجرای عملیات کرد. 

بیشتر بخوانید: 

برای حفظ منافع ملی کشور لحظه ای درنگ نمی‌کنیم

***

واکنش روزنامه دولت به پیام نتانیاهو به ملت ایران

روزنامه ایران نوشت: «در بحبـوحه رویارویی محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم با انتشار ویدیویی، مردم ایران را مخاطب قرار داد و از نزدیک بودن روز براندازی جمهوری اسلامی سخن گفت. وی در این پیام ویدیویی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی در کنار مردم ایران ایستاده است و کشورمان را متهم به اقدامات ضد حقوق بشری کرد.

اما چرا در این برهه، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر فلسطین تصمیم به صحبت با مردم ایران گرفته است؟ پر واضح است که نتانیاهو خطر و عواقب پاسخ ایران به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان را بسیار نزدیک ارزیابی می‌کند و برای جلوگیری از چنین اتفاقی شخصاً رهبری عملیات روانی علیه کشورمان را بر عهده گرفته است.

او تلاش می‌کند با متهم کردن جمهوری اسلامی به مسائل حقوق بشری و حمایت از گروه‌های ضدایرانی و البته تمرکز روی اختلافات و مسائل داخلی، بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کند. اما نتانیاهو یک نکته را در نظر نگرفته است، اینکه شخص او به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم تروریستی صهیونیستی منفورتر از آن است که بخواهد نظر مردم ایران را جلب کند. مردم ایران به رغم دیدگاه‌های متفاوت و اختلافات سیاسی که دارند، بر یک اصل مشترکند و آن هم جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی است؛ واقعیتی که مشاوران فارسی‌زبان نتانیاهو آن را در نظر نگرفته‌اند.

البته با وجود تنفر مردم ایران از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی، پیام ویدیویی نخست‌وزیر اسرائیل مخاطبین خاص خودش را دارد؛ از گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین گرفته تا سلطنت‌طلبان حامی رضا پهلوی، در ازای جیره و مواجبی که از سرزمین‌های اشغالی دریافت می‌کنند، با آب و تاب پیام نتانیاهو را بازنشر کردند.

چه آنکه اولین شبه‌رسانه‌ای که پیام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را منتشر کرد، شبکه اینترنشنال بود.»

***

توضیحات احمدیان درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور عرض تسلیت در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان، در دفتر حزب‌الله در تهران حضور یافت و با «عبدالله صفی‌الدین» نماینده این جنبش در ایران نیز دیدار کرد.

احمدیان همچنین در حاشیه حضور در دفتر حزب الله لبنان، در جمع خبرنگاران گفت: با شهادت رهبران الهی در طول تاریخ هیچ‌گاه در جریان مکتب آن‌ها خللی ایجاد نشده است، در کار حزب‌الله هم خللی ایجاد نخواهد شد و آسیبی به حزب‌الله، به قدرت رزم حزب‌الله وارد نشده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: همان‌گونه که وظیفه خود می‌دانستیم از حزب‌الله در دوران دبیرکلی سید حسن نصرالله حمایت کنیم، این وظیفه را کماکان برای خود پابرجا می‌دانیم چون بر مبنای یک اعتقاد، یک آرمان همکاری مشترک شکل گرفته بود و برای همه مردم لبنان و جبهه مقاومت آرزوی موفقیت می‌کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره پاسخ احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی در پی اقدامات جنایتکارانه اخیر این رژیم گفت: عزیزان ما باید دقت داشته باشند که جبهه مقاومت درگیر یک جنگ است. تَک‌اقدام مفهوم ندارد. این حادثه، این تقابل با کنش جبهه مقاومت آغاز شد نه با کنش جبهه دشمن. از آن روز تا به امروز، دشمن در حال واکنش است نه در حال کنش و دشمن در حالت استیصال است و تلاش می‌کند با عملیات روانی خودش را با یکی دو عملیات که عمدتا متکی بر ترور است، موفق نشان دهد، اما چنین موفقیتی برای او وجود ندارد.

او در همین ارتباط ادامه داد: همین دیشب و در عملیات به‌اصطلاح خودشان محدود زمینی که آغاز کردند، بلافاصله عقب‌نشینی کردند.

احمدیان تاکید کرد: بدون تردید پیروزی با جبهه مقاومت است و شکست از آنِ دشمن.

***

نظر قالیباف درباره ارز چندنرخی

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور گفت: عرضه و تقاضا در بازار ارز تنظیم نیست و این موضوع باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: باید ارز بر اساس اولویت تخصیص داده شود. متأسفانه طی سال‌های گذشته ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به کالاهایی داده شده است که مشمول و در اولویت نبوده‌اند. بر اساس قانون برنامه هفتم باید صادرات غیرنفتی ۲۳ درصد شود که تحقق این موضوع نیازمند تنظیم عرضه و تقاضا در بخش ارز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مطابق با یک بخش دیگر از قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور باید سیاست‌های ارزی به گونه‌ای تنظیم شود که امکان بیش اظهاری در واردات و کم اظهاری در صادرات نداشته باشیم اما الان سیاست‌های ارزی به گونه‌ای است که انگیزه برای واردات وجود دارد اما انگیزه‌ای برای صادرات نداریم، اگر این روند اصلاح نشود و عرضه را بالا ببریم نتیجه آن، امضاهای طلایی در وزارتخانه‌ها و شیوع رانت خواهد بود. کمیسیون‌های اقتصاد و صنایع مجلس برای اصلاح این روند جلسات کارشناسی تشکیل دهند.

قالیباف گفت: ما بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ساخت خودرو تخصیص می‌دهیم و این به غیر از بخشی است که به صورت قاچاق به کشور می‌آید و باعث خارج شدن ارز از کشور می‌شود. چند نرخی بودن ارز بر مبنای ۴،۵ نرخ را قبول نداریم و انتظار می‌رود سیاست‌های ارزی کشور هر چه زودتر اصلاح شود. مباحث ارزی کشور مانند زخم کهنه است که از دهه ۷۰ آغاز شده و هنوز ادامه دارد و باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

***

حمله تروریستی به خاش و نیکشهر

به گزارش تسنیم صبح امروز بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سمت خودروی مأموران انتظامی در حال تردد در شهرستان خاش دو نفر از حافظان امنیت به شهادت رسیدند.

شمس‌آبادی دادستان زاهدان ‌درباره جزئیات حمله تروریستی در محور خاش به زاهدان گفت: امروز در پی تیرانداری اعضای گروهک تروریستی در محور خاش به زاهدان به سوی ماموران یگان تکاوری، 2 مامور شهید شدند.

دادستان زاهدان گفت: در این حادثه تروریستی حسینعلی کیخا از نیروهای هنگ مرزی جکیگور و ابوالفضل جهانی از ماموران یگان تکاوری شهید شدند.

شمس آبادی گفت: در رابطه با این حادثه تروریستی دستورات قضایی صادر شده است.

همچنین روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه درباره حادثه تروریستی شهرستان نیکشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

صبح امروز رئیس شورای شهر بنت شهرستان نیکشهر بنام یوسف شیرانی که همراه تنی چند از مردم در جشن عاطفه‌ها در مدرسه دخترانه محدثه روستای شیخان شرکت کرده بود، در حین خروج از مدرسه مورد حمله تروریستی و تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرارگرفت و به همراه سه نفر دیگر بنام‌های ستوان‌سوم پاسدار پرویز کدخدایی فرمانده حوزه عشایری شهر بنت، نجیب بلوچی دانشجوی اهل سنت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی بنت و سرباز وظیفه سید جواد ساداتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

***

برای رفع فیلترینگ باید در حاکمیت، اجماع شکل بگیرد

محمد کشوری کارشناس حوزه فناوری اطلاعات درباره رفع فیلترینگ به خبرآنلاین گفت:«واقعیت این است که تصمیم‌گیری برای فیلترینگ، تا حدی مثل موضوع حجاب یا بنزین، جز مسائل نسبتاً پیچیده نظام حکمرانی ما است. درهرصورت چیزی نیست که یک نفر بتواند برای آن دستور بدهد. واقعیت این است که اگر رفع فیلتر بخواهد صورت بگیرد، باید یک اجماعی در ناحیه حاکمیتی شکل بگیرد که در این اجماع رئیس‌جمهور قطعاً نقش مهمی دارد.»

او افزود:« اینکه یک نفر بخواهد با یک دستور و بدون این فرآیندها مسئله فیلترینگ را حل کند، امکان‌پذیر نیست. همراهی بخش حاکمیتی و وفاق ملی که از آن گفته می‌شود، ضروری است، در غیر این صورت، تصمیم‌گیری باعث بروز مشکلات می‌شود.»

محمد کشوری در خصوص اینکه آیا می‌توان به رفع فیلتر در این شرایط خوش‌بین بود یا نه، گفت:« احتمالاً یک یا دو پلتفرم در کوتاه‌مدت رفع فیلتر شود، یا با شرایطی تسهیلی صورت بگیرد؛ اما امکان اینکه رفع فیلتر همه پلتفرم‌ها یک‌باره و با دستور یا اجماعی صورت بگیرد تقریباً بعید است.»