در جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس جمهور چه گذشت؟

  4030711010

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس جمهور گفت: محور کار در ریاست جمهوری برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبری است.

 به گزارش ایرنا، ابراهیم رضایی درباره حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهوری و دیدار با مسعود پزشکیان به خبرنگاران گفت: در این دیدار رئیس جمهور به وفاق ملی تاکید کرد و گفت که مجلس و دولت و سایر بخش های کشور باید نگاه مشترک داشته تا بتوانیم به نتیجه رسیده و مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

رضایی یادآور شد: رئیس جمهور گزارشی از سفر خود به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد از جمله ملاقات با ۱۷ تن از سران کشورها، ملاقات با رسانه ها و ایرانیان مقیم آمریکا از جمله این گزارش بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرد که نقدها را باید شنید و روندها را اصلاح کرد. همچنین ایشان تاکید کردند در برابر آمریکا کوتاه نیامده و کوتاه نخواهیم آمد. چرا که دشمن در نقطه ضعف قرار دارد.

ایران خود را در برابر دشمن کوچک نمی داند

این نماینده مجلس درباره بخش دیگر سخنان رئیس جمهور در این نشست مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نیست،‌ گفت: البته ما خود را در برابر دشمن کوچک نمی دانیم. همچنین رئیس جمهور درباره سفر به عراق توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رئیس جمهور در این دیدار به این موضوع اشاره کرد که همه اقوام ایران، ایرانی و متعلق به ایران هستند. همچنین به این موضوع تاکید کردند که هیچگاه حتی به مصلحت هم دروغ نگفته و دروغ نمی گویند و یک کلمه خلاف آنچه عمل کردند، ‌نگفتند.

رضایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر هماهنگی بین ارکان مختلف کشور تصریح کرد: رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرد که فردی را انتخاب نمی کنند که هماهنگ نباشد. همچنین در نخستین قدم به وفاق و همبستگی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرد که دولت تلاش می کند آنهایی که از قطار انقلاب پیاده شدند، باردیگر سوار این قطار شوند و علاقمند است هیچ فردی از قطار انقلاب پیاده نشود.

وی گفت: در این جلسه رئیس جمهور به پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که تلاش خواهد کرد مشکلات کشور را حل کنند و برای همین دلیل به ریاست جمهوری آمده است.

محور کار در ریاست جمهوری برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبری است

رضایی با بیان اینکه دکتر پزشکیان محور کار خود را سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه عنوان کرد،‌ گفت:‌ رئیس جمهور به چالش های کشور در حوزه برق، آب و گاز اشاره کردند و گفتند که اگر همه دست به دست هم ندهیم این مشکلات حل نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه رئیس جمهور آغاز سفرهای استانی را از جمله برنامه های دولت عنوان کرد،‌ گفت: رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرد که روش و نحوه اجرای آن اصلاح خواهد شد.

این نمایند مجلس با اشاره به سخنان برخی از اعضای کمیسیون که پیش از سخنان رئیس جمهور مطرح شد،‌ گفت: اعضای کمیسیون مطالب و دیدگاه های خود را بیان کردند. از جمله اینکه خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی کارکنان دولت طبق قانون شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:‌ اعضای کمیسیون به این موضوع تاکید کردند که هر اقدام دولت باید با پیوست افکار عمومی همراه شود و افکار عمومی توجیه شوند.

وی ادامه داد: در این نشست به استفاده از ظرفیت سفرای مقیم کشوربرای توسعه دیپلماسی تاکید شد. همچنین به این موضوع تاکید کردند که تفسیر قانون بر عهده مجلس است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به بخش دیگر نظرات اعضای کمیسیون مبنی بر اینکه افرادی معتمد و کارآمد به عنوان استاندار در کشور انتخاب شوند، یادآور شد: همچنین به این موضوع اشاره شد که سازوکاری برای مشارکت نمایندگان در سیاست خارجی دیده شود.

رضایی خاطرنشان کرد:‌ عدم هزینه از رهبری، دقت در بیان مواضع، لزوم حمایت از محور مقاومت، لزوم اصلاح نظام اداری و بروکراسی کشور، لزوم داشتن ایده حکمرانی در مدیریت کشور،‌ بهره مندی از فرصت های در کشورهای آذربایجان و افغانستان،‌ رفع تحریم ها، لزوم رسیدگی به وضعیت گزینش در استخدام ها، تقویت بودجه دفاعی،‌ اصلاح ساختار امورخارجه، نگرانی از ناترازی انرژی، تشکیل کارگروه ویژه برای آب های مرزی، لزوم هماهنگی با ارکان کشور از جمله دیدگاه ها مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون در دیدار با رئیس جمهور بود