اردن: وخامت اوضاع، منطقه را وارد درگیری فاجعه‌باری می‌کند

  4030711079 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی تحولات اخیر در منطقه، کابینه اردن اعلام کرد وقایع خطرناک اخیر، دامنه درگیری را گسترش داده و منطقه را وارد درگیری فاجعه‌باری می‌کند.

به گزارش ایسنا، کابینه اردن در جلسه‌ خود که به ریاست «جعفر حسان» نخست وزیر اردن برگزار شد، به بررسی تحولات در منطقه و امور داخلی پرداخت و تأکید کرد: «وقایع خطرناک اخیر، دامنه درگیری را گسترش داده و منطقه و جهان را به سمت درگیری فاجعه‌بارتری می‌کشاند.»

کابینه اردن خواهان تحرک فوری برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری، پایان دادن به محاصره غیرانسانی غزه توسط رژیم صهیونیستی و جنگش در لبنان و حفاظت از قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی در برابر نقض‌های مستمر صهیونیستی شد.

کابینه اردن بر تداوم تلاش‌ها برای توقف فوری تمامی تنش‌افروزی‌ها تأکید و اعلام کرد موضع اردن در حمایت از ملت فلسطین، رفع ظلم تاریخی علیه آنها و دستیابی این ملت به حقوق کامل و مشروع خود در سرزمین ملی به ویژه حق تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت کامل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی ثابت است.

این کابینه با بیان اینکه اردن بزرگترین عملیات امدادرسانی در غزه را هدایت می‌کند، از جامعه جهانی خواست از این تلاش‌ها برای پایان دادن به وخامت فاجعه انسانی در این باریکه حمایت کند.

کابینه اردن همچنین اعلام کرد با تمام امکانات در کنار ملت لبنان، امنیت و حاکمیت آن می‌ایستد و دستیابی به آتش‌بس فوری و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به گونه‌ای که امنیت لبنان و ثبات و حاکمیت آن را حفظ کند، ضروری است.

این کابینه اعلام کرد سخنرانی «عبدالله دوم» پادشاه اردن در مجمع عمومی سازمان ملل بیانگر موضع کشور در حفاظت از منافع خود و مخالفت با کوچ اجباری ملت فلسطین از سرزمین خودشان است که آن را جنایت جنگی می‌داند و هرگز اجازه نمی‌دهد اجرایی شود.