پزشکیان: با قطر تفاهم‌نامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امضا می‌کنیم

  4030711107

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو با مقامات قطر در سفر به این کشور برای تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان چهارشنبه بعد از ظهر ۱۱ مهر ۱۴۰۳ پیش از سفر به قطر در نشست خبری در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: سفر به قطر به دعوت رسمی امیر محترم این کشور انجام می‌شود و مربوط به برگزاری مجمع همکاری‌ها کشورهای آسیاست.

وی افزود: دو هدف را در این سفر پیگیری می‌کنیم، یکی اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی درباره تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم که به امضای تفاهماتی خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: هدف دوم گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه است و اینکه کشورهای اسلامی به چه شکل باید با یکدیگر همکاری کنند.

پزشکیان یادآور شد: در مجمع همکاری‌ها و گفت‌وگوهای آسیا با کشورهای این قاره درباره وضعیت بحرانی منطقه و جنایات اسرائیل در آن و نیز عدم پایبندی به هیچکدام از قوانین بین‌المللی و در نهایت، هدف قراردادن انسان‌های بی‌گناه و بیمارستان‌ها و مدارس برای رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک در بین همه کشورها گفت‌وگو می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این امر برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به دست‌بردارشتن از جنایاتش است. اگر غیر از این عمل کنند، طبیعتاً عکس‌العمل‌های سخت‌تری خواهند دید. امیدوارم بتوانیم در نشست با امیر قطر و دیگر سران کشورها ما را به یک نگاه و زبان مشترک در این زمینه برسانند.

وی ادامه داد: وزرای خارجه کشورهای آسیایی برای حل مشکلات و مسائل امنیتی در منطقه و امضای تفاهمات جلسه‌ای مشترک خواهند داشت که امیدوارم این نوع گفت‌وگوها ما را باهم به یک وحدت و انسجام برساند تا دشمنان از طمع ایجاد بلوا و شورش در خاورمیانه، مأیوس کند.