روایت موسویان از رفتار چند سلطنت طلب حامی اسراییل

  4030711152 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

‏دانشگاه دارتموت آمریکا دیشب مناظره ای بین من و سوزان ملونی دیپلمات پیشین و مدیر فعلی مطالعات ایران در اندیشکده بروکینگز آمریکا برگزار کرد. سوزان مدتی در ایران زبان فارسی آموخته و قبلا در مورد تعامل امریکا با ایران،  مثبت بود اما از دوران احمدی نژاد به بعد منفی شد و در این نشست هم مخالف نظرات من بود اما هنوز مسیر دیپلماسی را قبول داشت.

‏باوجودیکه این نشست آنلاین پخش می‌شد اما سالن کنفرانس پر و عده ای هم در بیرون سالن ایستاده مناظره را تماشا می‌کردند. 

‏قبل از نشست، یک ژورنالیست صهیونیست اسراییلی با حمایت لابی اسرائیل و چند معدود ایرانی وطن فروش؛ کمپین راه انداختند که دانشگاه این مراسم را لغو کند. 

‏چون موفق نشدند سه یا چهار ایرانی که خودشان را بهایی و سلطنت طلب معرفی می‌کردند، به مراسم آمده ‌و قصد متشنج کردن فضای نشست را داشتند. 

‏نویسنده صهیونیست قبل از نشست طی ایمیلی چند سئوال از من پرسید که جواب ندادم. در جریان نشست، این چند ایرانی عینا همان سئوالات فرد اسراییلی را اما توهین آمیز و بی ادبانه مطرح کردند که محترمانه جوابشان را دادم. 

‏اصل ادعایشان هم این بود که در دوران سفارت من در المان؛ قتل تعدادی از رهبران اکراد ایرانی در برلین رخ داد و من هم در این ماجرا دخالت داشتم. در جواب گفتم در حکم ۳۹۸ صفحه ای دادگاه برلین هیچ اتهامی متوجه من نشده، این حکم هم آنلاین در دسترس عموم است، بخوانید و دروغ نگویید. ضمن اینکه بعد از ماموریت هم هرساله به المان و اروپا سفر و ‌در محافل مهم اروپایی و بین المللی سخنرانی کرده ام. 

‏بعد از جلسه، تعداد زیادی از حضار آمریکایی بخاطر رفتار بی ادبانه این دوسه ایرانی از من عذر خواهی، از حضور و اظهاراتم تشکر کردند و پلیس دانشگاه هم اجازه خرابکاری 
‏نداد.

‏تاسف بار است که این به اصطلاح ایرانی‌ها، رادیکالتر از بسیاری از آمریکایی ها هستند. اساتید خاورمیانه و دانشجویان دانشگاه جلسات جداگانه ای با سوزان و من داشتند. چند استاد آمریکایی یهودی هم بودند. اساتید و دانشجویان آمریکایی منطقی و آکادمیک بحث میکردند اما دوسه ایرانی‌ سلطنت طلب، توخالی و شعاری. 

‏اساتید آمریکایی یهودی دانشگاه منتقد سیاستهای افراطی نتانیاهو بودند اما این معدود ایرانی، تحت پوشش شعار «تغییر رژیم»، شدیدا تشنه تحریم‌ها و حمله نظامی امریکا و اسراییل علیه کشور و مردم ایران!!!!

‏اما سخن من با حاکمیت ایران این است هرچه که در حق من ظلم شده بماند، اما حدود ۲ میلیون ایرانی در امریکا و حدود ۷ میلیون ایرانی در خارج از ایران داریم که اکثریت قاطع آنها مخالف جنگ و تحریم ایرانند هرچند از سیاستهای حکومت جمهوری اسلامی هم خشنود نیستند. 

‏از دوران ماموریتم در آلمان یعنی ۳۴ سال قبل تا کنون اصرار کرده ام که حاکمیت ایران یک طرح جامع و‌ ملی برای جذب ایرانیهای خارج از کشور داشته باشد چون اکثریت قاطع آنها خاموش اما نه تنها از معدود ایرانی‌های وطن فروش متنفرند بلکه جامعه ای قدرتمند، دلسوز کشور و مردم و خواهان رابطه خوب و حسنه ایران با کشورهای محل اقامتشان از جمله امریکا هستند. 

‏متاسفانه هیچ دولتی بعد از انقلاب در این مورد اقدام جدی و شایسته ای نداشته است.