مانور صلابت

بیژن مقدم،   4030713090

  حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه امروز تهران و سخنان رهبری مانوری بزرگ و نمایش قدرتی از پیوند محکم میان جامعه ایران با رهبر انقلاب بود.

 

بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، تلاش‌های رسانه‌ای زیادی از سوی غرب، رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آن‌ها صورت گرفت که با هیاهو موضوع واکنش نظامی اسرائیل علیه منافع جمهوری اسلامی را به صورت غلوآمیز در اذهان عمومی جا بیندازند، اما با این وصف نه تغییری در برنامه‌های عادی و دیدار‌ها و حتی محل ملاقات رهبری صورت گرفت و نه مردم اعتنایی به این القائات روانی کردند و از این رو، حضور پرشکوه مردم و بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران را باید نمایشی از اقتدار و یک مانور بزرگ سیاسی تلقی کرد. 


نکته دیگر اینکه پیام مهم خطبه‌های امروز رهبری نوید شکست قطعی رژیم صهیونیستی و پیروزی قطعی محور مقاومت و رزمندگان حماس و حزب الله است و این واقعیتی است که تجربه آن را در ماجرای سوریه و بروز آشوب‌های داخلی در این کشور داشتیم. در آن مقطع بسیاری از کشور‌های دنیا و منطقه از مخالفان حکومت قانونی بشار اسد و داعش حمایت کردند و در این بین تنها ایران بود که به حمایت از دولت سوریه پرداخت و تاکید داشت که باید بشار اسد بماند و او بر سر قدرت باقی ماند. 


به عبارت دیگر در آن زمان ایران به عنوان تنها حامی سوریه در کنار این کشور ماند و این در حالی بود که بسیاری از کشور‌های همسایه ما هم مخالف تداوم حکومت بشار اسد بودند، اما با حمایت‌های ایران، داعش و مخالفان سوریه شکست خوردند و آمریکا، غرب و برخی از کشور‌های عربی منطقه هم ناکام ماندند. 


براساس این تجربه معتقدم که قطعا کشور‌هایی مثل لبنان و فلسطین هم چنین سرنوشتی نصیبشان خواهد شد و اگرچه بسیاری از کشور‌های غربی و عربی پشت سر رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، اما سنت تاریخی حکایت از آن دارد که حتما پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهد شد.


حمایت از این مقاومت و پشتیبانی از مردم مظلوم لبنان و فلسطین از محور‌های مهم تاکیدات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بود. 


مرور گذشته نشان می‌دهد فرایند بلوغ، رشد و مقاومت در این سرزمین‌ها به صورت مرحله‌ای طی شده است و زمانی مردم ستمدیده فلسطین با سنگ در مقابل اشغال متجاوزان ایستادگی کردند، اما در چند سال گذشته مسیر سنگ تا موشک را پیمودند و امروز صاحب قدرتی هستند که می‌تواند رژیم اشغالگر قدس را ماه‌ها درگیر کند. این در حالی است که در مقاطعی ما شاهد جنگ‌هایی میان رژیم صهیونیستی با برخی از کشور‌های عربی بودیم که گاهی در یک بازه زمانی کمتر از سه روز به نفع اسرائیل به پایان می‌رسید، اما الان سال‌ها است محور مقاومت با این دشمن سرپا مسلح که هر روز جلوه‌های جدیدی از خشونت مدرن، وحشیگری و سبوعیت را به نمایش می‌گذارد دست و پنجه نرم می‌کند.

 

منبع : جام جم آنلاین