تاکید ایران و سوریه بر همکاری بیشتر دو کشور جهت توقف جنایات

  4030714111

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: وزرای خارجه ایران و سوریه بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در سطح دوجانبه و چندجانبه برای بسیج حمایت و همبستگی بین‌المللی جهت توقف تاکید کردند.

به گزارش  ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی با دولت سوریه در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به دمشق سفر کرده است، صبح امروز شنبه(۱۴مهرماه) با بسام الصباغ وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین با مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی، در خصوص راه های تقویت همکاری ها و اجرایی کردن کامل توافق ها و تفاهم های منعقده فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، از جمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل کشی فلسطینیان و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری جنگ افروزی دشمن صهیونیستی تاکید نمودند. 

وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین دو کشور در سطح سازمان های بین المللی را برای مقابله با یکجانبه گرایی و روندهای معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشورهای همفکر جهت تحقق این هدف تاکید کرد. 

عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت های همه جانبه آمریکا و انگلستان از این رژیم و کارشکنی آنها در برابر هرگونه تصمیم گیری معنادار این نهاد، بیانیه مشترک اخیر ده کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم دانست و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشورهای اسلامی و عربی منطقه جهت وادارکردن حامیان رژیم به توقف جنایات رژیم اسرائیل شد.

مقرر شد رایزنی ها و هماهنگی های دیپلماتیک بین دو کشور در این زمینه، توسط نمایندگی های دائم دو کشور در نیویورک و ژنو نیز دنبال شود.