روایت کاربران «ایکس» از رکوردهایی که توسط انصارالله یمن شکسته‌ شد

  4030715010

کاربران انگلیسی‌زبان «ایکس» (توییتر سابق) معتقدند یمن اولین کشوری است که موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) و نیز حمله پهپادی به تل‌آویو انجام داده و در این دو مورد رکورددار است.

به گزارش مهر، طی روزهای اخیر شلیک موشک مافوق صوت «فلسطین ۲» از سوی یمن به عمق رژیم صهیونیستی جهان به ویژه صهیونیست‌ها را در شوکی بزرگ فرو برد؛ طوری که حدود ۲ میلیون صهیونیستی را روانه پناهگاه‌ها کرد.

رسانه جنگ یمن تصاویری از لحظه شلیک موشک مافوق صوت را منتشر کرد که به تل‌آویو پرتاب شد و بلافاصله منابع خبری نیز از اصابت آن به نزدیکی تل‌آویو و وقوع آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

این ویدئویی که رسانه جنگ یمن منتشر کرد، اعلام شد که موشک «فلسطین ۲»، دارای برد ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتری است که در دو مرحله با سوخت جامد به حرکت خود ادامه می‌دهد و دارای ویژگی پنهان‌کاری و سرعت ۱۶ ماخ است. این موشک دارای قدرت بالای مانور دهی است به همین قابلیت باعث شد که از سامانه‌های پدافندی از جمله گنبد آهنین عبور کند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و منحصر به فرد روز یکشنبه ارتش این کشور علیه تل‌آویو را اعلام کرد و افزود: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد.

کاربران انگلیسی‌زبان «ایکس» نیز توجهی ویژه به این حمله موشکی یمن به عمق اراضی اشغالی نشان دادند و از زوایای مختلف به آن نظر افکندند.

نخستین واکنش کاربران فضای مجازی تحسین و حمایت از یمن به دلیل تجاوزهای رژیم صهیونیستی بود. برخی در حساب خود با ای موجی مشت گره کرده تاکید کردند که «ما در کنار شما می‌ایستیم» و برخی نیز شعار «زنده باد یمن» و «متشکریم یمن، زنده باد فلسطین» سر دادند.

برخی از کاربران ایکس نیز تصویری از یک رزمنده انصارالله یمن در حالی که سلاح در دست دارد و مقابل کشتی باربری حامل پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی روی صندلی نشسته است، انتشار دادند؛ کشتی که با چندین بالگرد و جنگنده‌های آمریکایی اسکورت می‌شود. یک کاربر با انتشار این تصویر نوشته‌است: «زنده باد حوثی‌ها».

اما توجه بیشتر کاربران به موضوع‌های فنی موشک هایپرسونیکی بود که طی روزهای اخیر از سوی یمن به عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

یک کاربر احتمال می‌دهد که با توجه به پیمودن مسافت ۲۰۴۰ کیلومتری در ۱۱.۵ دقیقه، سرعت موشک ۸ ماخ باشد.

کاربر دیگری با قرار دادن تصاویری از هراس صهیونیست‌ها و نیز خسارات به بار آمده در اراضی اشغالی توسط موشک در یک قاب، نوشت که موشک هایپرسونیک یمن به ۶ کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون در یافای اشغالی (تل آویو) اصابت کرد که یک هشدار جدی برای دشمن بود.

کاربر دیگر با انتشار فیلم ۴۸ ثانیه‌ای از تخریب یک پل در پی حمله موشکی و برجسته ساختن «رسیدن موشک مافوق صوت در کمتر از ۱۱ دقیقه از یمن به اسرائیل»، تاکید کرد که این اقدام انصارالله بازی را تغییر خواهد داد.

به باور کاربر دیگر «یمن رسماً دو رکورد را شکست. یمن اولین کشوری است که حمله پهپادی و نیز حمله موشکی بالستیک به تل آویو انجام داده‌است.

کاربر دیگر معتقد است که «غرب یمن را دست کم می‌گیرد تنها به این دلیل که ملت آن فقیرتر از کشورهای غربی است اما این به منزله آن نیست که یمنی‌ها ارتش قوی ندارند.»

برخی کاربران نیز به واکاوی پیام انصارالله از شلیک موشک هایپرسونیک پرداختند و یک کاربر با درج تصاویری از لحظه شلیک موشک، نوشت: حمله موشکی مافوق صوت یمن به تل‌آویو همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص)، پیام قدرتمندی از همبستگی با فلسطین را مخابره کرد. این اقدام جسورانه توانایی‌های نظامی پیشرفته و تعهد تزلزل ناپذیر یمن به عدالت را به تصویر می‌کشد.

یک کاربر دیگر نیز به برخی سران عربی همچون «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی (MBS) و «محمد بن زائد» رئیس جمهور امارات متحده عربی (MBZ)هشدار داده که بهتر است حوثی‌های یمن را تحریک نکنند چرا که این موشک مافوق صوت که در کمتر از ۱۵ دقیقه به هدف خود #تل آویو اصابت کرد، می‌تواند عربستان سعودی را ۶ دقیقه و امارات را در ۴ دقیقه مورد اصابت قرار دهد.

البته با توجه به بومی بودن دانش ساخت سلاح‌های پیشرفته در یمن، برخی مدعی هستند که این موشک هایپرسونیک ساخت ایران یا روسیه است. به عنوان نمونه یک کاربر انگاره «این اقدام جسورانه نشان دهنده توانایی‌های نظامی پیشرفته یمن است» را زیر سوال می‌برد و ادعا می‌کند که «ایرانی‌ها بودند که یک موشک ساخت این کشور را از خاک یمن پرتاب کردند.»