عارف: راهبرد وفاقِ دولت باید در همگرایی با سایر قوا نمود پیدا کند

  4030715087 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس‌جمهور با تمجید از مشی همدلانه قوه قضاییه در تعامل با دولت، گفت: همدلی و وفاق راهبرد اصلی دولت است و این مهم باید در همگرایی و همصدایی با سایر قوا نمود پیدا کند.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه مشترک دولت و قوه قضاییه صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ به میزبانی معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه،‌ محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور،‌ امین حسین رحیمی وزیر دادگستری،‌ حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه، ابراهیم زادگان رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه، الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت برگزار شد.

محمدرضا عارف در این جلسه تاکید کرد: همدلی و وفاق راهبرد اصلی دولت است و این مهم باید در همگرایی و همصدایی با سایر قوا نمود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در موضوعی اختلاف یا مساله‌ای حل نشده پیش آید، ابتدا باید نظرهای کارشناسی دو قوه حل شده و سپس با محوریت حل مساله و ایجاد هم صدایی و امید آفرینی دنبال شود و نتیجه اقدام مثبت و کار انجام یافته به مردم اطلاع رسانی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: فهم مشترک می‌تواند بسیاری از سو تفاهم‌ها را به توافق نزدیک کند و هرجا جلسات مشورتی با نگاهی مشفقانه برگزار شده نتیجه‌اش سرعت در یافتن پاسخ و ایجاد امید آفرینی در مردم بوده است.

عارف با تمجید از مشی همدلانه رئیس قوه قضاییه در تعامل با دولت وفاق ملی گفت: به یقین حل مشکلاتی چون رفع ناترازی‌ها و برخی نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی بدون همکاری قوا به ویژه قوه قضاییه امکان پذیر نیست و امیدواریم که در ماه‌های پیش رو نتایج اقدام‌های همگرایانه را به سمع و نظر مردم در قالب «خبرهای خوب» برسانیم.

اقدامات دستگاه قضا در مسیر کمک به دولت است

معاون اول قوه قضاییه نیز در این جلسه با تاکید بر این که اقدامات دستگاه قضا در مسیر کمک به دولت برای اداره بهتر کشور است گفت: حداکثر توان مجموعه‌های قضایی در حمایت از دولت به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم به کار گرفته خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای به منظور افزایش تعامل رسانه‌ای دو قوه تشکیل و جلسات آن به صورت منظم برگزار شود.