قهرمانی دختران و پسران تکواندو ایران در جهان

  4030715107

دختران و پسران تکواندو ایران با عملکردی درخشان به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی نوجوانان در کره‌جنوبی دست یافتند.

به گزارش مشرق، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که از سه‌شنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور به میزبانی کره‌جنوبی و در شهر چانچئون آغاز شده بود، امروز یکشنبه با قهرمانی دختران و پسران ایران به اتمام رسید.

در گروه دختران، تیم ایران با چهار طلا و یک نقره عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. برای تیم دختران پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین کمر و غزال هوشمند ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد. کره‌جنوبی با یک طلا و سه نقره نایب قهرمان شد. کرواسی با یک طلا، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد.

در بخش پسران تیم ایران در کورس قهرمانی از کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها در روز پایانی عبور کرد و با وجود اشتباه داوری و حذف غیر منصفانه رادین زینالی، نوجوانان شایسته کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را در این بخش از آن خود کردند. امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی مهدی رزمیان سه نشان طلا، علی اکبر ابراهیمی مدال نقره و امین محمد احمدوند به همراه امیرمحمد نصیر احمدی هم دو برنز کسب کردند.

کره جنوبی در بخش پسران هم با سه طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. ازبکستان و روسیه با یک طلا و یک برنز مشترکا سوم شدند.

تیم ایران در مجموع دختران و پسران نیز با کسب ۷ طلا، دو نقره و سه برنز برای نخستین بار جایگاه نخست جدول مجموع توزیع مدال‌ها را از آن خود کرد. کره جنوبی با چهار طلا، ۴ نقره و یک برنز دوم شد. کرواسی با دو طلا، یک نقره و سه برنز در جای سوم قرار گرفت.

تیم کشورمان در بخش پسران پیش از این دو بار و در بخش دختران هم یک بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. این اولین بار است که تیم ایران در دو گروه دختران و پسران به طور همزمان قهرمان جهان می‌شود.