آبی‌های شکست‌ناپذیر؛ چهاردهمین پیروزی متوالی سیتیزن‌ها

  4030716028

تیم فوتبال منچسترسیتی ۵۰مسابقه پیاپی است که در تمام رقابت‌ها نباخته‌ است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، منچسترسیتی پس از ۲تساوی پیاپی، چیزی نمانده بود باز هم امتیاز از دست بدهد، اما در دومین مسابقه پیاپی گل‌نزنی هالند، توانست با ۲گل کواچیچ و یک گل دوکو، فولام را ببرد و یکی از رکوردهای آرسنال را پشت‌سر بگذارد. حالا همشهری‌های پرسروصدا ۵۰مسابقه پیاپی است که در تمام رقابت‌ها نباخته‌اند، غیر از شکست مقابل رئال‌مادرید در ضربات پنالتی که البته باخت حساب نمی‌شود.

تیم‌های انگلیسی با طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در خانه در تمامی رقابت‌ها (از سال ۱۹۹۲): چلسی (۷۴بازی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸)، چلسی (۵۸بازی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶) و منچسترسیتی (۵۰بازی از ۲۰۲۲ تاکنون). سیتیزن‌ها در این مدت ۴۱برد و ۹تساوی داشته‌اند و آخرین باخت خانگی آنها به شکست ۲بر یک در برابر برنتفورد برمی‌گردد. در تاریخ لیگ سطح اول فوتبال انگلیس تنها ۱۱مورد وجود داشته است که تیم‌ها بیش از ۳۰بازی را بدون شکست انجام داده‌اند که ۶مورد آن در دوره لیگ برتر بوده است.

سیتی با ۳۰بازی بدون شکست پیاپی در لیگ برتر با رکورد خودش از آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ برابری کرد. بهترین رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ در اختیار آرسنال است با ۴۹مسابقه در فصل ۰۴-۲۰۰۳ که جام طلایی لیگ را بدون باخت فتح کردند.

در رده‌های بعدی لیورپول با ۴۴بازی (۱۲ژانویه۲۰۱۹ تا ۲۴فوریه۲۰۲۰)، چلسی ۴۰بازی (۲۳اکتبر۲۰۰۴ تا ۲۹اکتبر۲۰۰۵) و آرسنال ۳۰بازی (۲۳دسامبر۲۰۰۱ تا ۶اکتبر۲۰۰۲) قرار دارند. - منچسترسیتی با شکست یک بر صفر بورنموث در فوریه۲۰۲۴ رکورد جدیدی برای بیشترین برد متوالی توسط یک تیم لیگ برتری مقابل تیم دیگر به نام خود ثبت کرد و حالا فولام هم به این رکورد اضافه شده است. این چهاردهمین پیروزی پیاپی آنها بر این حریف در لیگ برتر بود. بیشترین بردهای پی‌درپی مقابل یک حریف در اختیار من‌سیتی است.


سیتی در این فصل خوب گل می‌خورد؛ آن‌هم با این همه مدافع گران‌قیمت. منچسترسیتی در این فصل در ۴بازی عقب افتاده اما درنهایت شکست نخورده است. در این فصل فقط در یک بازی لیگ دروازه این تیم بسته مانده. آخرین باری که منچسترسیتی تا هفته هفتم لیگ برتر کمتر از ۲‌کلین‌شیت داشت، به سال۲۰۱۶