ترامپ می خواهد غزه را بازسازی کند!

  4030717119 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که تاجری مشهور است، در اظهاراتی گفت که «در صورت بازسازی غزه به شیوه صحیح، این منطقه می‌تواند بهتر از موناکو شود.»

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوی این کشور عصر امروز - سه‌شنبه - اظهار داشت که در صورت پیروزی خود در انتخابات، می‌تواند به بازسازی نوار غزه کمک کند و آن را به منطقه‌ای «زیباتر» از موناکو تبدیل کند.

طبق گزارش نشریه پالتیکو، ترامپ در مصاحبه‌ای به مناسبت سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی و شروع جنگ غزه گفت که «غزه با داشتن بهترین‌ زمین‌ها، آب‌ها و بهترین از همه چیز در خاورمیانه می‌تواند به بهشتی روی زمین تبدیل شود.»

بهشت روی زمین توصیفی ترامپ اکنون به گفته مقامات سازمان ملل، کشورهای غربی و جامعه جهانی به «جهنم» برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که تاجری مشهور و حامی سرسخت رژیم صهیونیستی است درحالی می‌خواهد غزه را به بهشتی روی زمین تبدیل کند که جهنم جاری را نادیده گرفته است.

به اذعان سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون به شهادت بیش از ۴۲ هزار فلسطینی، جراحت ۹۶ هزار فلسطینی، آوارگی بیش از ۲.۳ میلیون از ساکنین غزه، نابودی بیش از ۹۲ درصد از جاده‌های این باریکه، ویرانی ۸۴ درصد از تأسیسات بهداشتی غزه، تخریب ۷۰ درصد از تأسیسات آب و بهداشتی این منطقه و نابودی کامل زیرساخت‌های اساسی این باریکه انجامیده است.

با این وجود ترامپ همچون «جرد کوشنر» داماد خود به غزه پس از جنگ و زمین‌های آن برای اشغالگری تحت عنوان «بازسازی» چشم دوخته است.

داماد ترامپ در ماه فوریه گفت: «اموال ساحلی غزه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین در وصف زیبایی غزه مدعی شد که قبلا به این باریکه سفر کرده است. اما نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی دروغ ترامپ را شفاف‌سازی کرد و نوشت: «ترامپ هرگز به غزه سفر نکرده است. او فقط در سال ۲۰۱۷ به اسرائیل سفر کرده و غزه دهه‌ها است که تحت محاصره اسرائیل است و به این کشور (رژیم) تعلق ندارد.»

سازمان ملل در ماه آوریل تخمین زد که بازسازی تأسیسات اساسی غزه به ۱۸.۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد اما این هزینه، فقط برای بازسازی زیرساخت‌ها و تأسیسات اساسی این باریکه است.

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جنایات رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰ میلیون تن آوار برجا گذاشته و آواربرداری ۱۵ سال زمان و ۶۵۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد که برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات عربی متحده به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین آمادگی خود برای بازسازی غزه را ابراز کرده‌اند اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این طرح مخالفت کرده است.