پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

گروه سیاسی الف،   4030718061 ۶ نظر، ۱۶ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اظهارات اخیر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران حاکی از انهدام و حمله دقیق ایران به اهرم قدرت اسرائیل در عملیات وعده صادق ۲ است که رژیم‌صهیونیستی سعی در لاپوشانی آن دارد.

به گزارش الف، پس از دو حمله تاریخی سپاه پاسداران به اسرائیل طی عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲، بسیاری از تحلیلگران تاکید بسیاری بر لاپوشانی اسرائیل در تلفات و خسارات وارد شده به خود داشته که این مسئله با گذر زمان بیش از پیش عیان شد. اسرائیل هم در نبرد با حزب‌الله و هم در مواجهه اخیر با ایران که ضربات بسیار سختی دریافت کرد، سیاست سکوت و یا در بهترین حالت تقلیل نتایج حملات را دنبال کرد که این مسئله ریشه در سیاست‌های امنیتی اسرائیل داشته. صهیونیست‌ها سال‌ها با تصویرسازی دروغین پیرامون توانایی‌های خود سعی داشتند انگاره‌ای شکست‌ناپذیر را به جهانیان القا کنند که پس از هفت اکتبر و ضرباتی که از حماس متحمل شدند و پس از آن ورود حزب‌الله به نبرد و دو عملیاتی که ایران انجام داد، این تصویرسازی دیگر کارآیی گذشته خود را ندارد.

طی عملیات وعده صادق ۲ و حملات موشکی سپاه پاسداران به مقرهای اطلاعاتی و نظامی اسرائیل،‌ سیاست‌ رژیم باز هم بر انکار و لاپوشانی مجدد و بی‌اثر‌بودن آن تکیه داشت اما حجم شلیک موشک‌ها و اصابت‌های آن به حدی بالا بود که دیگر رویکرد تقلیل عملیات نظامی ایران چاره‌ساز نبود. مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران طی اظهاراتی بخش کوچکی از نتایج ثبت‌شده وعده صادق ۲ را مطرح کرده که نشان می‌دهد آن نقطه قوتی که اسرائیل برای خود متصور است، در این عملیات و با حجم کمی از موشک‌های ایرانی از بین رفت.

*نابودی جنگنده‌های F۳۵ توسط موشک‌های ایران

سردار ابراهیم جباری مشاور فرمانده کل سپاه طی اظهاراتی در نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، از نابودی بخش قابل‌توجهی از جنگنده‌های F۳۵ اسرائیل سخن گفت. 

وی با اشاره به تقابل مقاومت و رژیم‌صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی بیان کرد: «امروز حزب‌الله و حماس قوی‌تر و مستحکم‌تر از گذشته هستند و قدرت نظامی آن‌ها بیش از پیش است. در عملیات وعده صادق ۲، ۹۰ درصد موشک‌های ما با موفقیت به اهداف مورد نظر اصابت کرد و صحنه‌های زیبای شکننده بودن جنایتکاران صهیونیستی را مشاهده کردیم».

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد:«در جریان این عملیات، همزمان عملیات سایبری و جنگالی را روی سامانه‌های دفاعی جنایتکاران صهیونیست انجام دادیم که موجب عبور موشک‌ها و اصابت‌شان به اهداف مد نظر شد».

سردار جباری اضافه کرد: «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جریان عملیات وعده صادق 2، همه امکانات و پیشرفته‌ترین تجهیزات خود را برای مقابله با ما به میدان آورده بودند؛ اما به‌شدت دچار غافلگیری نظامی و اطلاعاتی سنگین شدند؛ همچنان‌که در پی عملیات طوفان‌الاقصی، مقابل حماس در همان ابتدا دچار غافلگیری شدند، آسیب جدی دیدند و حیثیت آن‌ها بر باد رفت».

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد:«در این عملیات، موشک‌های ایرانی با موفقیت به پایگاه‌های مهم و آشیانه‌های جنگنده‌های F۳۵ جنایتکاران صهیونیست اصابت کردند که تعداد قابل توجهی از این جنگنده‌ها منهدم شد و این تنها بخش کوچکی از توانمندی دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح کشورمان بود.»

*انهدام اهرم قوت اسرائیل

اهمیت سخنان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، اینجاست که با استفاده بخش کوچکی از موشک‌ها، به نقطه قوتی که اسرائیل برای خود متصور است حمله شد و نتایج چشمگیری هم به‌ثبت رسید. رژیم‌صهیونیستی سال‌هاست که برخورداری از جنگنده‌های آمریکایی F۳۵ را یک مزیت بزرگ برای خود برشمرده و سعی داشت بدین وسیله قدرت خود را به رخ دیگر کشورها بکشد. این جنگنده واجد ویژگی‌های خاصی است که مهم‌ترین آن توانایی پنهانکاری و مصون‌ماندن از شناسایی توسط رادارهای پدافندی است که ایران نشان داد قادر است در بازه زمانی بسیار کوتاهی و با بهره‌گیری از ساده‌ترین سلاح‌های خود این اهرم قدرت را از دست اسرائیل گرفته و نقاط ضعف آن را عیان کند. اظهارات اخیر مشاور فرمانده کل سپاه از این حیث حائز اهمیت است که هم وجه دیگری از سیاست انکار رژیم را عیان کرد و هم ضعف‌های قابل‌توجه آن در عرصه نظامی را عیان ساخت.