بغداد اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

  4030718119 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت عراق باسم العوادی امروز چهارشنبه، اهانت رسانه‌های صهیونیستی به جایگاه مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش فارس دولت عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد «پس از ورود رژیم صهیونیستی به کشتارجمعی و ارتکاب جنایات آشکار علیه بشریت و قتل و تجاوز علنی به غزه و لبنان، رسانه‌های تحریک‌کننده و نژادپرست تلاش بیهوده می‌کنند تا به جایگاه مرجعیت عالی‌قدر دینی اهانت کنند».

العوادی افزود که دولت عراق به‌شدت با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت که مورد تقدیر و احترام همه ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه بین‌الملل است، مخالف است و درباره خطر این تلاش‌های مبتنی بر سبقه فکری نژادپرستانه و اصرار در اهانت به مقدسات ملت‌ها که منجر به تشویق گسترش دامنه جنگ و تهدیدی حقیقی برای امنیت و صلح بین‌المللی می‌شود، هشدار می‌دهد.

العوادی در بخش دیگری از این بیانیه، از دبیرکل سازمان ملل و همه محافل بین‌المللی خواست هر اقدامی که اهانت به مسلمانان و تلاشی برای توهین به شخصیت‌های دارای تأثیر و احترام در سطح بین‌المللی است را محکوم کنند.وی در ادامه با اشاره به شکست جامعه بین‌الملل در توقف جنگ جاری در منطقه، تأکید کرد که موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسائل سرنوشت‌ساز تغییری نخواهد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی دیروز سه‌شنبه تصاویری منتشر کردند که در آن مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق آیت‌الله سید علی سیستانی در بانک اهداف ترور رژیم صهیونیستی گنجانده شده بود. ریاست جمهوری عراق نیز امروز طی بیانیه‌ای مخالفت خود با چنین اهانت‌هایی به مقام مرجعیت را اعلام و بر لزوم احترام به مقدسات همه ادیان و مذاهب اسلامی یا غیر اسلامی تأکید کرد و آن را تعرض آشکاری دانست که به گسترش دامنه خطر و خشونت در منطقه منجر می‌شود