تلگراف:ایران قدرت شکست بزرگترین سیستم پدافندی جهان را دارد

  4030719038 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک رسانه انگلیسی با اعلام اینکه سرعت موشک‌های ایران شگفت‌انگیز است، تاکید کرد که ایران در حمله هفته قبل به اسرائیل ثابت کرد قدرت شکست بزرگترین سیستم پدافندی جهان را دارد و در صورت تشدید تنش‌ها، اسرائیل قادر به مقابله با موشک‌های ایران نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، با گذشت بیش از یک هفته از عملیات وعده صادق 2 جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به شرارت‌ها و جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر، تحلیل‌ها درباره این عملیات و نتایج آن در رسانه‌های عبری، غربی و آمریکایی همچنان ادامه دارد.

در این زمینه روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت: یک هفته بعد از یکی از مرگبارترین حملات تاریخ با استفاده از موشک‌های بالستیک پیشرفته علیه اسرائیل، تاثیر کامل این حمله به تازگی مشخص شده؛ به ویژه اینکه اسرائیل بعداً اعتراف کرد بسیاری از پایگاه‌های نظامی‌اش مورد هدف قرار گرفته شده بودند.

این رسانه غربی تاکید کرد: ایران قدرت خود را در نفوذ به بزرگترین سیستم پدافند هوایی جهان ثابت کرد. بنابراین عملیات بعدی که ممکن است ایران انجام دهد، بسیار ویرانگر و مرگبار خواهد بود؛ زیرا همه جهان درماندگی سیستم پدافندی اسرائیل را تماشا کردند و با وجود هشدارهایی که قبلاً صادر شده بود، سامانه بزرگ گنبد آهنین اسرائیل نتوانست با موشک‌های ایران مقابله کند و این موشک‌ها از این سامانه عبور کردند.

به گزارش تلگراف، سامانه پدافند هوایی اسرائیل از چند لایه تشکیل شده که شامل گنبد آهنین، مقلاع داوود و سیستم تسلیحاتی پیکان است که این رژیم برای دفع حملات ایران به آنها متوسل شده بود.

کارشناسان در گفتگو با روزنامه انگلیسی تلگراف، با ابراز نگرانی درباره سرعت و برد موشک‌های ایران، این سوال را مطرح کردند که آیا در صورت ادامه تشدید جنگ در خاورمیانه، اسرائیل قادر خواهد بود در برابر امواج موشکی بیشتر از خودش محافظت کند؟

فابیان هافمن، کارشناس موشکی و پژوهشگر امور هسته‌ای در این زمینه گفت: فیلم‌های مربوط به حمله موشکی ایران ضد اسرائیل، به وضوح نشان می‌دهد که موشک‌های ایران سرعت فوق العاده‌ای به میزان 600 تا 700 متر در ثانیه داشتند که بسیار شگفت انگیز است.

برخی دیگر از کارشناسان همچنین تاکید کردند: این ویدیوها نشان می‌دهد، احتمالاً اسرائیل سیستم پدافندی و یا موشک‌های رهگیر کافی برای مقابله با چنین حملات موشکی سنگینی را ندارد. این در حالی است که افزایش حملات پهپادی هم به شکل ویژه ممکن است نقص بالقوه یا نقاط ضعف گنبد آهنین را آشکار کند.

کارشناسان امنیتی این رسانه انگلیسی، نسبت به یک حمله موشکی هماهنگ شده بزرگ توسط ایران و سایر گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید کردند: چنین حمله‌ای سیستم پدافندی اسرائیل را کاملاً فلج خواهد کرد و موجب وارد آمدن خسارت‌های بسیار گسترده و ویرانگر به اسرائیل می‌شود.

پیش از این روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی به این منظور اعلام کرد: موج حمله موشکی ایران نشان داد که موشک‌های این کشور نه تنها می‌توانند بر تشکیلات دفاعی اسرائیل غلبه کنند، بلکه کلاهک‌های جنگی آنها دقیقاً در نقاط مورد نظر منفجر می‌شوند.

گاردین به نقل از تحلیلگران غربی که تصاویر ماهواره‌ای از تلفات رژیم صهیونیستی در نتیجه حمله موشکی ایران را مورد بررسی قرار داده بودند، گزارش داد که با توجه به شرایط کنونی، آنچه که موجب نگرانی می‌شود این است که اگر درگیری مستقیم ایران با اسرائیل به یک رویارویی طولانی تبدیل شود، اسرائیل چگونه می‌خواهد در برابر ضربات مقاومت کند؟

روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره تداوم تنش با ایران هشدار داد و نوشت: ایران قادر به تداوم جنگ طولانی مدت و ویران‌کننده علیه اسرائیل است، این در حالی است که اسرائیل در مقابل ایران ضعیف و کوچک و بعد از یک سال جنگ، واقعا خسته است.