روزنامه عبری: بایدن و نتانیاهو درباره تحولات منطقه و پاسخ به ایران هم‌نظرند  

  4030720033

منابع مطلع با اشاره به رایزنی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات اخیر منطقه و پاسخ به عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران گفتند که با وجود هم‌نظر بودن طرفین به طور کلی، آمریکا هنوز فکر می‌کند برنامه‌های تل‌آویو «زیادی تهاجمی و خصومت‌آمیز» است.

به گزارش ایسنا، یک منبع مطلع پس از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهارشنبه گذشته، اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی، به طور کلی، درباره چالش‌های راهبردی منطقه غرب آسیا هم‌نظر هستند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با انتشار این مطلب نوشت: این منبع مطلع گفته این تماس تلفنی برای گفت‌وگو درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به عملیات گسترده موشکی ایران، اوج رایزنی مقامات آمریکایی و اسرائیلی بوده که از زمان عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل در ۱ اکتبر جریان داشته است.

ایران ۱۰ مهر (۱ اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

تایمز اسرائیل نوشت: این منبع گفت که این رایزنی‌ها طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که سفرش به واشنگتن برای دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به تعویق افتاد، قرار است هفته آتی به آمریکا سفر کند.

یک مقام آمریکایی نیز به پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس ادعا کرد که طرفین پس از این تماس تلفنی، «در مسیر درستی پیش می‌روند».
اگرچه، یک مقام رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته آمریکا هنوز فکر می‌کند برنامه‌های رژیم صهیونیستی «زیادی تهاجمی و خصومت‌آمیز» است و این برای ایالات متحده کمی نگران‌کننده است.

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده رژیم صهیونیستی، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور شهید نصرالله، رسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌هایی مدعی مطلع نبودن آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی از برنامه‌های این رژیم شده و نوشتند که بایدن و نتانیاهو اختلافات زیادی پیدا کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی با عنوان «جار و جنجال‌های نتانیاهو را باور نکنید! آمریکا تا حد زیادی با او موافق است»، آورده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، همگی با موافقت آمریکا انجام می‌شوند.  

طبق گزارش این روزنامه، «رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن پیرامون خاورمیانه طی یک سال گذشته را مبتنی بر حسن نیت، اما غیرموثر توصیف کرده‌اند. طبق آنچه دستیاران رئیس‌جمهور به خبرنگاران می‌گویند بایدن و تیم او در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها است و بایدن هرگاه با نتانیاهو صحبت‌ می‌کند، او را آماج انتقادات گسترده قرار می‌دهد.»

طبق گزارش واشنگتن پست، شاید این ادعا حقیقت داشته باشد، اما با توجه به گسترش درگیری‌ها طی سال گذشته و وارد شدن کرانه‌باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، فقط می‌توان نتیجه گرفت که بایدن با نتانیاهو و سیاست‌های او موافق است. سیاست‌های نتانیاهو، سیاست‌های مورد تأیید آمریکا است.

در این مطلب آمده است: آمریکا در خارج‌ از مرزهای خود آن‌قدر که فکر می‌کند قدرتمند نیست، اما تصور این مساله که آمریکا، نمی‌تواند یکی از نزدیک‌ترین متحدان خود که میلیاردها دلار سلاح در اختیارش می‌گذارد را کنترل نکند، غیرقابل باور است. همواره کشورهای خارجی در برابر اراده آمریکا سر خم کرده‌اند.