نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی در خانه برای افزایش عمر آن

  4030720087

با جرم گیری لباسشویی در خانه باعث می‌شوید بیشتر عمر کند و لباسها را تمیزتر بشوید.

همه از لباسشویی خود انتظار دارند بیشتر عمر کند و لباسها را تمیزتر بشوید. به همین دلیل به دنبال خرید لباسشویی‌های گران هستند؛ اما باید بدانید چیزی که باعث می‌شود لباسشویی شما بهترین عملکرد را داشته باشد جرم گیری لباسشویی است.

 

عوارض عدم جرم گیری ماشین لباسشویی در خانه

اگر از جرم گیری ماشین لباسشویی خود در خانه غافل شوید اتفاقات زیر اتفاق خواهد افتاد:

  • در اجزای دیگ، جرم زیادی انباشته می‌شود.
  • راندمان شستشو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • این امر می‌تواند بوی بدی از خود به‌خاطر کپک‌های ایجاد شده باقی بگذارد.
  • پرزهای لباس و مواد شوینده در قسمت‌هایی از دیگ یا لاستیک دور درب جمع می‌شوند.

 

هر چند وقت یکبار باید جرم گیری لباسشویی را انجام دهیم؟

این روش‌ها که در ادامه ذکر می‌شود را لازم است تا هر شش ماه یکبار انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما نو و تمیز باقی بماند.

 

چرا باید لباسشویی را تمیز کنیم؟

ماشین‌های لباسشویی با هجوم الیاف لباس، مواد غذایی، میکروب و سایر توده‌های چرک و کثیف روبرو می‌شوند.

همه این موارد می‌تواند در هر کجا و هر مکانی در داخل قسمت‌های دیگ و همچنین لاستیک دستگاه گیر کند.

گذشته از آن، رسوبات معدنی از آب شهری می‌تواند در هر کجای دیگ انباشته و گاها برخی از مکانیسم‌های ورودی یا خروجی لباسشویی را با مشکل روبرو کند.

همچنین، رطوبت اغلب باعث رشد کپک و باکتری‌ها می‌شود و برای سلامتی خطرناک است.

این مشکلات می‌تواند کیفیت تمیز کردن لباس توسط ماشین لباسشویی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، در نتیجه لباس‌های تیره و مملو از لکه خواهید داشت. حتی آن بوی دلچسب تمیزی نیز بعد از شستشو برایتان از لباس‌ها ناپدید یا کم رنگ خواهد بود و بجای آن بوی نامطبوعی در گذر زمان جایگزین خواهد شد.

 

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه

سرکه سفید یکی از بهترین محصولات پاک کننده طبیعی برای جرم گیری ماشین لباسشویی است که باقیمانده، تجمع، لکه‌های آب سخت و حتی چربی را بدون زحمت از بین می‌برد.

برای فراگرفتن آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا سرکه سفید مقطر، بطری اسپری، پارچه (میکروفیبر یا نانو) و مسواک را در دسترس خود قرار دهید.
  • سرکه سفید خود را داخل یک بطری اسپری بریزید و داخل دیگ بپاشید. اطراف آن را با پارچه پاک کنید.
  • در مرحله بعد، لاستیک اطراف درب را پاک کرده و کف، کپک و حتی مو و پرزها را از آن پاک نمایید.
  • اکنون، دو فنجان سرکه سفید را داخل مخزن مواد شوینده بریزید و ماشین لباسشویی را طوری تنظیم کنید که در طولانی‌ترین چرخه با داغ‌ترین آب کار کند.
  • سرکه را روی پارچه بپاشید و بیرون و داخل درب لباسشویی را تمیز کنید تا درخشان شود.
  • اینکار را در تمام قسمت جلویی دستگاه انجام دهید، مطمئن شوید که دستگیره ها و صفحه نمایش برد را کاملا تمیز کرده‌اید.
  • سپس با باز گذاشتن درب، اجازه دهید هوا در دیگ و دستگاه به جریان افتاده و از ایجاد کپک و قارچ در بخش‌های داخلی جلوگیری کنید یا بلافاصله با یک پارچه خشک دیگر، رطوبت باقی‌مانده را کاملا پاک نمایید.

 

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین

روش دیگری که می‌تواند در جرم گیری و تمیز کردن دیگ دستگاه به شما کمک موثری داشته باشد، استفاده از جوش شیرین است.

  • درب لباسشویی را باز کرده و نصف فنجان جوش شیرین را درون دیگ بریزید و آن را در همان تنظیمات با بالاترین و گرم‌ترین درجه قرار دهید.

جرم گیری ماشین لباسشویی در خانه با پودر جرم گیر

بهترین روش ممکن برای جرم گیری ماشین لباسشویی، استفاده از پودرهای شرکتی است که می‌توانند در کمترین بازه زمانی، بهترین نتیجه را به شما برسانند. از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم این است که برای خرید پودر جرم گیری ماشین لباسشویی، فقط به فروشگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنید؛ چرا که تعداد پودرهای تقلبی در این زمینه زیاد است و در صورت خرید از فروشگاه‌های شناخته شده و مجاز، می‌توانید پودر اورجینال و وارداتی را خریداری نمایید. برای یادگیری نحوه استفاده از این پودر هم تنها کافیست مراحل استفاده آن را مطالعه نمایید.

 

جرم گیری لباسشویی با قرص؛ روشی بسیار ساده و کاربردی

برای تمیز کردن جرم‌ها و رسوب‌های لباسشویی، می‌توانید از قرص جرم‌گیری استفاده کنید. نحوه استفاده از قرص جرم گیری ماشین لباسشویی بسیار ساده است و باید این قرص‌ها را متناسب با ظرفیت ماشین خود تهیه کنید. برای مثال معمولا افراد از جرم‌گیرهای قوی برای لباسشویی‌های سایز بزرگ استفاده می‌کنند.  این قرص‌ها به شما کمک می‌کنند تا جاهایی که به آن‌ها دسترسی ندارید را به راحتی تمیز و پاک کنید.

قرص را داخل محفظه ماشین قرار دهید تا حدود یک ساعت به آرامی بچرخد و لباسشویی را تمیز کند. هنگام گرفتن جرم ماشین لباسشویی با قرص نیز دمای بیش از ۶۰ درجه قرار ندهید؛ زیرا دماهای بالاتر باعث آسیب به ماشین می‌شوند. دمای حدود ۶۰ درجه باعث عملکرد بهتر قرص و از بین رفتن سریع جرم‌ها می‌شود. اگر ماشین شما تنظیماتی مانند درام کلین یا سلف کلین دارد نیز کارتان ساده‌تر خواهد بود. کافی است این دکمه‌ها را لمس کنید تا دستگاه کار خود را به‌درستی انجام دهد.

 

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های دستگاه و محل تجمع پرزهای لباس است. با کمک دفترچه راهنمای لباسشویی، فیلتر را باز و زباله‌هایش را خالی کنید. در آخر با مسواک و مواد جرم‌گیر مراحل ضدعفونی‌ را انجام دهید.

 

برای جلوگیری از کثیف شدن و جرم بستن لباسشویی چکار کنیم؟

  • پس از اتمام هر بار شست‌وشو ماشین لباسشویی، در آن را چند دقیقه‌ای باز بگذارید. در این صورت بخار آب و گرمای داخل ماشین خارج می‌شود و شما دیگر با بوی بد حاصل از شست‌وشو مواجه نخواهید شد. با این کار رسوبات و جرم نیز در دستگاه جمع نمی‌شود و ماشین لباسشویی با کیفیت بهتری شست‌وشو را انجام می‌دهد.
  • بلافاصله پس از اتمام کار ماشین لباسشویی، لباس‌ها را از دستگاه دربیاورید. ماندن بیشتر لباس‌ها در ماشین موجب ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.
  • بعد از هر بار شست‌وشو، اجزای مرطوب ماشین لباسشویی مانند لاستیک دور در را با دستمال کاملا خشک کنید. پاک کردن رطوبت ماشین لباسشویی باعث جلوگیری از ایجاد لکه در دستگاه و رشد باکتری‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید سوراخ‌های موجود در لاستیک را با گوش‌پاک‌کن تمیز کنید.