مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان در مشهد، تهران و اصفهان برگزار می‌شود

  4030721129

 فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)اصفهان گفت: با انتقال و ورود پیکر مطهر سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان به میهن اسلامی، مراسم تشییع او در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا سردار مجتبی فدا روز شنبه گفت: بدلیل پیگیری‌ مردم اصفهان برای حضور در مراسم تشییع، جلسه‌ای با خانواده این شهید سرافراز برگزار شد و با توجه به سکونت خانواده سردار شهید در اصفهان، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم تشییع انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم اصفهان در آیین‌های مختلف تشییع و گرامیداشت یاد شهدا خاطرنشان کرد: همانطور که مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱ و تشییع پیکر ۳۷۰ شهید، مراسم گرامیداشت شهدای غواص، شهید حجازی، شهید روح‌القدس، سرلشکر زاهدی و شهدای عرصه امنیت و مدافع وطن، حضور باشکوهی داشتند، امیدواریم در این مراسم نیز که زمان و مکان دقیق آن بزودی اعلام خواهد شد؛ حضور باشکوه داشته باشند.

وی گفت: با ورود پیکر مطهر این شهید سرافراز به میهن و قبل از مراسم تشییع در اصفهان، مراسم‌ مختلفی نیز در تهران و مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهید نیلفروشان متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان؛ در ۱۴ سالگی بعنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب ایران رفت و در طول هشت سال دوران دفاع مقدس در لشکرهای ۱۴ امام حسین(ع) و هشت زرهی نجف اشرف در مسوولیت های مختلف، ایفای نقش کرد.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاون اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان تصدی سرتیپ شهید محمدرضا زاهدی از جمله مهمترین سوابق نظامی سردار نیلفروشان است.

این سردار دلیر همچنین سابقه حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد و از پیشگامان محور مقاومت بود که در هماهنگی نیروهای مقاومت برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی نقش محوری داشت.
سرتیپ نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی در روز جمعه ۶ مهر امسال به همراه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به همرزمان شهیدش پیوست.